• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Onduidelijkheid firmware Connect Box (Compal)


Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
901
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier ook de update binnen, mijn kritiek van 2 jaar geleden als TS'er dat het wel netjes zou zijn indien Ziggo zo'n update als informatie doorgeeft, is helaas niet ter harte genomen ondanks de toenmalige toezegging op dit punt van Webcare Ziggo (toen waren ze overigens nog wel actief op het openbare forum):(
CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
Hardware versie: 5.01
 
Laatst bewerkt:

edwin.w

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Berichten
538
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier ook nog de oude versie: CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH
En zijn er nog verschillen merkbaar tussen de oude en de nieuwe firmware ? Andere functionaliteit of features toegevoegd ? Oude bugs opgelost ?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
5.791
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH

Erg divers
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
950
Hier ook de update binnen, mijn kritiek van 2 jaar geleden als TS'er dat het wel netjes zou zijn indien Ziggo zo'n update als informatie doorgeeft, is helaas niet ter harte genomen ondanks de toenmalige toezegging op dit punt van Webcare Ziggo (toen waren ze overigens nog wel actief op het openbare forum):(
CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
Hardware versie: 5.01
We zijn er nog, Zeeburgia :-) Sorry voor de afwezigheid, waar nodig proberen we te reageren. Je mag ons hier ook altijd even een privéberichtje sturen.

Wat betreft de firmware: Er is inderdaad een uitrol bezig op dit moment. Dit gebeurt in fases, dus het is goed mogelijk dat velen hier nog op de vorige firmware zitten. Het voornaamste verschil zit hem bij de wifi-verbinding. Zodra de 2.4Ghz binnen bereik is op een apparaat, verbindt hij daarmee, maar zal hij daar ook vaak op blijven, ondanks dat 5Ghz inmiddels ook binnen bereik is (en stabieler werkt). Met de nieuwe firmware zal het apparaat sneller schakelen op de 5Ghz zodra deze ook een goede verbinding kan verzorgen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
901
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@Webcare Ziggo

Dank voor de toelichting over de nieuwe firmware.
Dat de uitrol gefaseerd plaatsvindt, was mij wel duidelijk.
 

Navi

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
215
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Sinds de nieuwe update staat mijn modem log vol met dit soort Illegal meldingen. Nu heb ik een storing gehad in de omgeving die net volgens een sms net om 18:51 uur opgelost is maar toch vraag ik me af wat ik hier mee moet?


07-05-2019 19:17:14noticeIllegal - Dropped INPUT packet: SRC=93.184.220.29 MAC=00:14:F1:E8:78:D9;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-05-2019 19:16:47noticeGUI Login Status - Login Sucess from LAN interface; client ip=[192.168.178.143];CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-05-2019 19:16:07noticeIllegal - Dropped INPUT packet: SRC=52.114.75.79 MAC=00:14:F1:E8:78:D9;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-05-2019 17:00:50criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-05-2019 16:41:53noticeIllegal - Dropped INPUT packet: SRC=185.53.88.157 MAC=00:14:F1:E8:78:D9;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
07-05-2019 13:06:28criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=ac:22:05:0d:e7:43;CMTS-MAC=00:14:f1:e8:78:7a;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
 
Laatst bewerkt:

Navi

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
215
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Internet, Bellen, Digitale TV, Kabel TV


Door een storing heb je mogelijk tijdelijk geen gebruik kunnen maken van je dienst(en) van Ziggo. Deze storing is inmiddels opgelost. Werkt je internetverbinding of digitale tv nog niet? Haal dan je modem (en eventueel je router) en mediabox voor minimaal een minuut van de stroom. Dit zal in veel gevallen je probleem oplossen.

Status
Opgelost
Bekend sinds
Dinsdag 7 mei om 06:52

Opgelost sinds
Dinsdag 7 mei om 18:51