• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Onduidelijkheid firmware Connect Box (Compal)


Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
876
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
In het topic over T3 errors en jitter en packet loss betreffende de Connect Box is in een aantal posts de afgelopen dagen onduidelijkheid gerezen omtrent de uitrol van de nieuwste software versie, alsmede de uitrol van de voorgaande softwareversie. Om in genoemd topic niet verder off topic te raken, ben ik met dit nieuwe topic gestart.

Directe aanleiding is met name deze post:
Omdat die CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH ook pas sinds kort uitgerold wordt. Zo vreemd is dat dus niet.
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH (zonder m1) wordt al sinds maart/april 2017 uitgerold.

Mijn reactie hierop is:
Dat laatste klopt in ieder geval niet, want die patch werd vanaf juli 2017 uitgerold, zie topic Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect Box, https://ziggoforum.nl/topics/90693/
Uitrol startte dus in juli.


CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH zou onlangs zijn gestart met uitrol, maar ik kan in dit forum geen informatie daarover vinden. Het is mij dan ook niet duidelijk hoe CreativeS aan deze kennis komt Ik kan bovendien in de configuratie van mijn CB niet nagaan sinds wanneer deze software erop is gezet.

Dit alles brengt mij op de volgende vragen aan @Webcare Ziggo :
Wat zijn de beoogde verbeteringen van de nieuwste software en wanneer is de uitrol gestart?
Heeft deze update betrekking op de afgelopen zomer voor eind dit jaar in het vooruitzicht gestelde patch met als doel om jitter en packet loss definitief op te lossen?

Als dat laatste van toepassing is, dan heeft de nieuwe software het probleem van T3-errors in ieder geval niet volledig opgelost.

Ten slotte nog dit:
Ik vind het wenselijk dat gebruikers van Ziggo-apparatuur voortaan netjes van te voren op de hoogte worden gesteld over updates/patches, zowel op dit forum via Webcare Ziggo, als op de Ziggo-webpagina over modems.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MAE

m-snel

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Berichten
228
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Aanvullend krijgen mensen uit de fZiggo regio de nieuwe firmware pas na een reset van het modem, in fUPC gebied wordt firmware wel gepusht. Nav de meldingen heb ik gekeken en had ik de 4 versie, modem uit- en aangezet en inderdaad werd de firmware bijgewerkt naar 4m1. Mochten er dus verbeteringen in zitten die belangrijk zijn is communicatie inderdaad wel handig omdat mensen hun modem over het algemeen niet resetten en deze in fZiggo gebied dus pas bij velen binnen zal komen na een stroomstoring oid.
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
876
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Klopt als een bus; nuttige aanvulling.
Ben met name ook geïnteresseerd naar de startdatum van deze software release, omdat ik sinds 15 oktober geen verlies meer heb ondervonden van upstream kanalen.
We wachten vol verwachting op antwoord van Ziggo.
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.118
Mijn reactie hierop is:
Dat laatste klopt in ieder geval niet, want die patch werd vanaf juli 2017 uitgerold, zie topic Ziggo brengt patch uit voor gedeeltelijk oplossen packet loss Connect Box, https://ziggoforum.nl/topics/90693/
Uitrol startte dus in juli.
Klopt niet, want die firmware werd vanaf maart/april geleverd aan iedereen die bepaalde issues had. Voornaamste issue was het probleem dat je na het maken van een keuze de klantenservice alsnog niet aan de lijn kreeg. De lijn ging 'deaud'. Heb 'm hier toch zelf rond die tijd ook gekregen? Of wou je dat tegenspreken? Landelijke uitrol kan, maar de release was echt al eerder... je kent het wel... het uitrollen per regio en daarna pas bekendheid aan geven :)
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
876
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Als iemand in die periode maart/april big issues had, dan was ik het wel.
Eén van mijn problemen was identiek, nl. het uitvallen van het retoursignaal telefonie.
Ga hierover verder niet in details treden, want daarover is in dit forum al genoeg gepubliceerd.
En .........het laat zich al raden: ik heb die patch niet gekregen op mijn CB; wel heeft Ziggo (tenminste naar hun zeggen) een update doorgevoerd om dat probleem te tackelen. Wel, dat heeft toen geen klap geholpen. Zelfs toen ik begin juli wel de voorlaatste software update ontving, kwamen de telefonie-perikelen nog geregeld terug.
Wanneer andere klanten met issues aan het modem die patch in dezelfde periode (vroege voorjaar) wel hebben gekregen en ik had dit geweten ten tijde dat ik bezig was met een schadeclaim, was ik nog hoger in de boom geklommen.

De release van deze voorlaatste patch is aangekondigd in de 3e week van juni.
Wat Ziggo voor die tijd heeft uitgespookt vond plaats buiten ieders gezichtsveld, sorry behalve die van jou, maar dat is allemaal verder niet zo relevant.
Wat ik wel relevant vind, is dat Ziggo zich transparanter moet opstellen met updates/patches en daarom heb ik dit topic opgezet.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
943
Dit alles brengt mij op de volgende vragen aan @Webcare Ziggo :
Wat zijn de beoogde verbeteringen van de nieuwste software en wanneer is de uitrol gestart?
Heeft deze update betrekking op de afgelopen zomer voor eind dit jaar in het vooruitzicht gestelde patch met als doel om jitter en packet loss definitief op te lossen?
De laatste update is voornamelijk bedoeld voor een betere omgang met lage Upstream SnR issues, dus niet bedoeld om de jitter en packet loss problemen definitief op te lossen. Update daarvoor volgt later. De laatste update is ongeveer een maand geleden uitgerold. Exacte datum durf ik niet te zeggen.

Ten slotte nog dit:
Ik vind het wenselijk dat gebruikers van Ziggo-apparatuur voortaan netjes van te voren op de hoogte worden gesteld over updates/patches, zowel op dit forum via Webcare Ziggo, als op de Ziggo-webpagina over modems.
Waar mogelijk zullen we dit proberen te doen.
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
876
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Dank voor je reactie Ben!

Het is prettig dat alle klanten met een Connect Box, die inmiddels deze software update hebben ontvangen, c.q. binnenkort nog gaan ontvangen, wat meer op de hoogte zijn.

Hoop dat ik niet te lastig ben, maar er rijzen nu toch nog 2 aanvullende vragen:
1. Betekent 'een betere omgang met Upstream SnR issues' dat er in de praktijk nu minder kans is op verlies van 1 of meer upstream kanalen?
2. Wanneer (ongeveer) kunnen we die nieuwe update m.b.t. jitter en packet loss tegemoetzien? (was afgelopen zomer aangekondigd voor eind dit jaar).

Bij voorbaat mijn dank voor de aanvullende reactie.
 

Webcare Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
24 jan 2017
Berichten
943
1. Betekent 'een betere omgang met Upstream SnR issues' dat er in de praktijk nu minder kans is op verlies van 1 of meer upstream kanalen?
Hm nee, niet echt. Het gaat niet zozeer om de bondingstatus van de upstream, maar meer om schakelingen / de communicatie m.b.t de MTA in de modem, die gevoelig zijn voor een lage SnR. Vooral van invloed op telefonie.

2. Wanneer (ongeveer) kunnen we die nieuwe update m.b.t. jitter en packet loss tegemoetzien? (was afgelopen zomer aangekondigd voor eind dit jaar).
Exacte datum is niet bekend. Eerdere verwachting was inderdaad eind dit jaar, maar is bijgesteld naar begin volgend jaar :(
 
Topicstarter
Topicstarter
Zeeburgia

Zeeburgia

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
876
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Wederom dank voor de aanvullingen!
 

robjanssen

Product Tester
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
5.445
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Vanmorgen modem even uit gezet en weer aan. Maar hier nog steeds software versie:
CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4-GA-NOSH en geen CH7465LG-NCIP-4.50.18.23-4m1-GA-NOSH Hardware versie is: 4.01