• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Stijn_

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2021
Berichten
3
Dag Ziggo'ers,

Sinds kort ben ook ik in het bezit van zo'n geweldige Mediabox. Al langere tijd verheug ik me erop om HBO content te kunnen kijken en toen een zakelijk internetabonnement een noodzaak werd, i.v.m. thuiswerken, was de keuze snel gemaakt. Eenmaal ontvangen en aangesloten kon ik van start. Iets wat opzienbarend soepel verliep. Tot ik tegen die vermaledijde ondertiteling aanliep.

In sommige gevallen is het fijn om Nederlandse ondertiteling te hebben want soms is het nog wel eens gissen naar wat men bedoelt, zeker in series waarin Engelse dialecten gesproken worden. Vaker echter, is mijn Engels gewoon toereikend en zet ik ze liever uit. Tekst onder in beeld leidt in dat soort gevallen meer af, merk ik zelf. Maar ik ben niet de enige in mijn huishouden die wel wat meer invloed op de ondertiteling zou willen kunnen uitoefenen. De andere helft van mij(n huishouden) spreekt namelijk geen Nederlands en bezigt Engels als tweede taal. In haar geval zou een Engelse ondertiteling dus juist weer heel goed van pas komen. Maar dat kan niet altijd. Bij sommige series, zoals Game of Thrones, zit de (Nederlandse) ondertiteling namelijk 'ingebakken'.

Aan de telefoon met een van Ziggo's allervriendelijkste klantenservicemedewerkers, bleek dat dit een bekend probleem is. Maar: "..zo krijgen wij ze nou eenmaal van HBO Nederland." luidde de conclusie.

Bij deze doe ik dus graag een beroep op andere abonnementshouders om steun te betuigen en op Ziggo om dit stukje service te leveren :
- Trek HBO Nederland aan hun mouw en verzoek hen vriendelijk even goed series kaal (dus zonder ondertiteling) aan te leveren. Hierdoor kunnen zij die de ondertiteling liever kwijt dan rijk zijn ze gewoon uitzetten;
- Maak van de gelegenheid gebruik om ook aan Engelse ondertiteling te komen, zodat expats e.d. die van jullie diensten gebruik maken er ook wat aan hebben;
- Lukt dit allemaal niet, meld het dan in ieder geval.

Loop je als abonnementhouder ook tegen dit probleem aan? Meld het dan hieronder, zodat we draagvlak voor dit probleem kunnen krijgen. Alvast bedankt voor eventuele reacties.
 

rvk01

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2015
Berichten
166
Als ze dan de ondertiteling weer niet inbranden ga je weer vragen krijgen van mensen die niet begrijpen waarom er geen Nederlandse ondertitling in zit :o

Ondertiteling

Op sociale media waren wel enkele klachten te lezen. Die hadden in vrijwel alle gevallen betrekking tot het ontbreken van Nederlandse ondertitels. Van Doeselaar stelt dat deze klachten te herleiden zijn tot het niet goed instellen van de ondertitelingoptie door klanten bij de gebruikte televisiedecoder (Mediabox). Ziggo levert de komende maandagavonden naar eigen zeggen vanaf 21.00 uur nieuwe afleveringen van Game of Thrones. In praktijk bleek gisteren dat vanaf het middaguur al naar de eerste aflevering van het laatste seizoen van de serie gekeken kon worden.
 
Topicstarter
Topicstarter
Stijn_

Stijn_

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2021
Berichten
3
Dat lijkt me niet, vooral omdat de gebruiksaanwijzing daar wél toereikend voor is. Aan de gebruiksvriendelijkheid ligt het niet, maar wel aan het aanbod.
 

casperd

Product Tester
Lid geworden
21 jun 2010
Berichten
1.854
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb even gekeken en ik zie dat series 1 tot en met 7 geen opties hebben voor de ondertiteling. Altijd NL. Alleen serie 8 heeft optioneel Nederlands ondertiteling (en kan dus zonder)

Ik steun je oproep, ik zou ik graag de engelse ondertiteling (alleen komt de slechthorende ondertiteling ook met commentaar over de andere geluiden en de muziek)
 
Topicstarter
Topicstarter
Stijn_

Stijn_

Forum Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2021
Berichten
3
Bump. Ook benieuwd of er Ziggo medewerkers actief zijn op dit forum die hier hun licht op willen laten schijnen.