Onbekend ziggo adres

Fran$

Forum Gebruiker
Berichten
14
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Iedere keer nadat ik op MIJN Ziggo heb ingelogd krijg ik van ziggo een mail ( [email protected] )
*

Melding bij een nieuwe login​
Beste .................... (mijn naam),​
Even een seintje. Er is net ingelogd op je Mijn Ziggo account via een ander apparaat dan we gewend zijn.
Heb je dit zelf gedaan? Of weet je ervan? Dan is het prima.
Heb je niet zelf ingelogd?
Dan kun je beter je logingegevens opvragen en je wachtwoord wijzigen. Dan is de kust weer veilig.
Nog een vraag?
We zijn online dag en nacht open. Kom je er niet uit of wil je iets anders weten?
Bekijk onze contactgegevens
Fijne dag,
Robin Clements
Directeur Klantenservice

Mijn ziggo Klantnummerx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

De diverse linken in bovenstaande bericht komen allemaal uit op ziggo onderdelen

Zijn er die dit probleem ook hebben ?
Want ik vind het vreemd dat ik via de chat van een ziggo medewerker te horen kreeg dat het emailadres ([email protected] )van de afzender niet bekend is bij ziggo .Hij had het een en ander gecontroleerd en ik kreeg ook het advies om het te blokkeren zodat het in mijn spambox komt .
Ik vind het vreemd dat er bij ziggo blijkbaar niemand is die dit probleem op kan lossen,want het is voor mij 100% zeker dat er ergens iets verkeerd gaat bij ziggo​
 
… van een ziggo medewerker te horen kreeg dat het emailadres ([email protected] )van de afzender niet bekend is bij ziggo​

De Ziggo medewerkers kramen vaker onzin uit. Als ik een host commando loslaat op dat domein, krijg ik als resultaat:

Code:
$ host account.ziggo.nl
account.ziggo.nl has address 139.47.222.219
account.ziggo.nl mail is handled by 0 mail.smtpeter.com.

$ host -t txt account.ziggo.nl
account.ziggo.nl descriptive text "v=spf1 include:spf3503.smtpeter.com include:mail.ziggo.com -all"

$ host -t txt _dmarc.account.ziggo.nl
_dmarc.account.ziggo.nl descriptive text "v=DMARC1\;p=none\;rua=mailto:[email protected],mailto:[email protected],mailto:[email protected]\; ruf=mailto:[email protected],mailto:[email protected]\; fo=1"

Er is dus wel eens iemand geweest die dit als mail domein aangemaakt heeft. En dat moet iemand geweest zijn met toegang tot het ziggo.nl domein. Dus een medewerker van ziggo zelf. Het IP adres van die mailserver is echter niet van Ziggo, maar van "leaseweb". Waarschijnlijk is dit een functie die ze uitbesteed hebben aan een externe partij.

Een afzender kun je vaak simpel vervalsen, maar dit domein heeft een spf en een dmarc bescherming ingesteld.

smtpeter is een cloud based smtp server. In het lijstje met hun klanten zie ik Vodafone staan. (geen ziggo). Alles is dus wel raar, maar het lijkt wel iets te zijn wat Ziggo doet.
 
Het schijnt gewoon een optie te zijn om die E-mail te ontvangen wanneer er iemand inlogt.

Log in bij Mijn Ziggo → Gegevens → Logingegevens Mijn Ziggo → Ga naar mijn Account → Veiligheid → Account extra beveiligen → Bericht bij een nieuwe Login → Daar kan je de waarschuwing uitzetten en dan krijg je geen mail meer.

Bij de app op een telefoon: Ga via de Mijn Ziggo app naar Profiel (Account) → Instellingen → E-mailnotificatie
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt gewoon een optie te zijn om die E-mail te ontvangen wanneer er iemand inlogt.

Log in bij Mijn Ziggo → Profiel → Mijn Account aanpassen → Veiligheid → Account extra beveiligen → Bericht bij een nieuwe Login → Daar kan je de waarschuwing uitzetten en dan krijg je geen mail meer.

Bij de app op een telefoon: Ga via de Mijn Ziggo app naar Profiel → Instellingen → E-mailnotificatie
Het was even moeilijk om mijn profiel te vinden en heb het vinkje verwijderd . Bedankt
 
Ik probeerde de instelling ook te vinden Iets van "profiel" vond ik niet maar wel:

Schermafbeelding 2020-07-25 om 23.33.25.png


Maar als die mail het gevolg is van een standaard instelling, moet de helpdesk dit zeker weten. En het is kwalijk om te adviseren om iets wat een veiligheidsfeature is, richting spambox te sturen.
 
Laatst bewerkt:
Dan is de kust weer veilig <<< vind ik ongeschikt als officiele taal. Zou bij zoiets al afknappen.
 
Gisteren waren vrijwel alle menu's geblokkeerd omdat ze de site aan het updaten waren. Nu staan er onder "logingegevens mijn ziggo" drie opties. Een ervan is "ga naar mijn account'. Daar kun je nu instellen om deze mailtjes te krijgen. Echter, alleen als je een inlognaam gebruikt die uit een e-mail adres bestaat. Zo niet, dan moet je je inlognaam veranderen naar een e-mail adres.

Ik heb een hekel aan dit soort inlognamen omdat dit in zekere zin publieke namen zijn. Als je iemand wilt hacken en de site gebruikt e-mal adressen om in te loggen, dan ken je in elk geval al zijn inlognaam en waar de code voor een wachtwoord reset naar toe gestuurd gaat worden..

Ik zie nu ook voor het eerst een menu "Contactvoorkeuren'. Ik heb daar nooit iets aangegeven, maar bij 'marketing' staat b.v. telefoon, sms etc aan. Ziggo mag die optie toevoegen, maar standaard had alles uit moeten staan. Ik wil helemaal niet lastig gevallen worden op mijn telefoon met reclame.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie nu ook voor het eerst een menu "Contactvoorkeuren'. Ik heb daar nooit iets aangegeven, maar bij 'marketing' staat b.v. telefoon, sms etc aan. Ziggo mag die optie toevoegen, maar standaard had alles uit moeten staan. Ik wil helemaal niet lastig gevallen worden op mijn telefoon met reclame.
Schandalig, die gedwongen opt-out toestanden! Facebook-praktijken. :knuppel:
 
IK had met dit probleem ook al via mail contact gehad met ziggo en ook die kwamen tot de conclusie dat het geen bestaand e mail adres was. Ook uitgelegd welke linken ik gebruikte om naar mijn ziggo te gaan. heb ook de originele mail door moeten sturen zodat ze zelf ook het een en ander konden bekijken
 
Terug
Bovenaan