Onbegrijpelijk verschil in prijsverhoging

@Gerardus

Toen de Next vorig jaar eind juni officieel via de Ziggo site te bestellen was, konden degenen met een horizonbox en een bepaald pakket deze "omruilen" voor een Next tegen 19,95 € activatiekosten en een abonnementsverhoging van 0,50 €. Ik zag dat jij de Next al in mei vorig jaar had en dus waarschijnlijk een aanbod van Ziggo hebt gehad om de Horizonbox te ruilen. In dat geval hoefde je geen activatiekosten en 0,50 € verhoging te betalen. Die 0,50 € extra voor de Next brengen ze vanaf juli wel in rekening bij jou.

Tegenwoordig krijg je de Next trouwens alleen nog met een TV Max pakket.
 
@Dynabite Hoe kom jij aan deze informatie? Het is toch te gek dar Ziggo dit zelf niet naar de klant kan communiceren. Ook een rare handelswijze eerst mij uitnodigen om een Next te ontvangen en dan nu nog even stiekempjes € 0,50 bij de prijs op doen.
 
Ik zat bij de “soft-launchers” en kreeg toentertijd een email dat ik de Horizonbox voor de Next box kon omruilen, alles zou hetzelfde blijven, abonnementskosten, pakket etcetera, geen activatiekosten, etc. Later toen de Next box voor iedereen beschikbaar kwam werden de abo’s met een Next 0,50 hoger, uitgezonderd de mensen die inmiddels al een Next box hadden.
Dat wordt nu gelijk getrokken door Ziggo lijkt het wel.
 
Maar het is en blijft koppelverkoop, je mag zelf niet kiezen welke apparatuur je gebruikt.
 
@Gerardus

Toen de Next vorig jaar eind juni officieel via de Ziggo site te bestellen was, konden degenen met een horizonbox en een bepaald pakket deze "omruilen" voor een Next tegen 19,95 € activatiekosten en een abonnementsverhoging van 0,50 €. Ik zag dat jij de Next al in mei vorig jaar had en dus waarschijnlijk een aanbod van Ziggo hebt gehad om de Horizonbox te ruilen. In dat geval hoefde je geen activatiekosten en 0,50 € verhoging te betalen. Die 0,50 € extra voor de Next brengen ze vanaf juli wel in rekening bij jou.

Tegenwoordig krijg je de Next trouwens alleen nog met een TV Max pakket.
Ik heb trouwens nooit een Horizon gehad. Ik heb de aanbieding gehad om de next te krijgen als ik naar het compleet pakket ging. Zeer onnodig dit snelle pakket voor mij, maar terug kan ik niet meer. Zelfs met deze coronatijden denk ik dat het basis pakket snel genoeg was.
 
Gaat me ook om het principe dat er zonder uitleg ineens meer betaald moet worden voor iets wat ik al een jaar in huis heb en aan het testen ben. Ach de Next is een fijn ding maar netjes is het niet.
Wel raar dat ik/wij omdat Ziggo bepaalde boxen niet meer bij pakketten levert ineens 50 eurocent per maand meer mogen gaan betalen. Ook zonder duidelijke uitleg. Ja ik weet het het is 'maar' 6 euro per jaar maar als al mijn abonnementen zo gaan doen dan loopt het wel in de papieren...
 
Heb ook Internet Complete en TV Complete Next voor 67 euro, de mail kondigt een verhoging van 2,50 aan.

Als die 50 cent voor de next is, dan is het hopelijk ook weer mogelijk je internet snelheid te wijzigen zonder dat Ziggo meteen de next terug eist.

Even reageren op een eigen quote over de 50 cent extra verhoging voor het complete next abonnement. Het is inderdaad nu mogelijk om met behoud van de Next je internet snelheid te wijzigen. Dus dat is een pluspunt.

Heb het overigens niet gewijzigd, want voor het resetten van het modem met een 500Mbit profiel rekenen ze 19,95 als eenmalige kosten.

Knipsel.JPG
 
Zoals ik het zie kan dat ook andersom, dus naar een lager abonnement. Volgens mij kon je altijd al naar een hogere snelheid. Het is zelf zo dat je een tijdje geleden alleen een next kreeg met een Max abonnement. Ik heb nu ook complete.
Met snelheid 50/5 werkte het ook prima in de testperiode.
 
Terug
Bovenaan