Onbegrijpelijk verschil in prijsverhoging

emve

Forum Gebruiker
Berichten
5
Goedemiddag,

Ziggo liet mij weten dat mijn abonnement €2,50 per maand duurder wordt. Ik heb een alles-in-1 start abonnement, zonder mediabox maar met een ci+ kaart. Ik betaal € 52,00 en dit wordt € 54.50. En wat ik gek vind is dat wanneer ik een alles-in-1 start abonnement met mediabox zou hebben, de prijsstijging € 2 is (van €52 naar €54). Dat is gek, want ik heb geen mediabox in bruikleen en moet meer betalen dan iemand die wel een mediabox in bruikleen heeft.

De klantenservice kon mij telefonisch niet uitleggen waar het verschil in zit. En omzetten van ci+ naar mediabox kost € 19,95, dus daar heb ik pas na 40 maanden de kosten van terugverdiend.

Ziggo lijkt dus tariefswijzigingen door te voeren zonder te kijken naar wat de klant er voor krijgt, wie minder krijgt moet meer betalen. Tijd dus om naar een alternatief te gaan kijken....
 
Of het is een bewust ontmoedigingsbeleid... Ziggo is helemaal niet dol op CI+ modules.
 
Het lijkt me dan eerder een ouder contract met <eigen> ci+ kan dat kloppen?

ci+ en mediabox was namelijk altijd gelijk aan prijs. dus start pakket of je nou mediabox of ci+ in bruikleen koos. zelfde bedrag.
maar kan me voorstellen dat ze oudere pakketten verhogen.. wel gek als je daarin juist minder hebt natuurlijk...
 
Ik heb idd een ouder contract met eigen ci+. Maar voor de prijsverhoging maakt dat niet uit. Iedereen zonder box maar met ci+ gaat meer betalen dan degenen met box. Zie de tarieven op prijswijzigingen ziggo
 
Ik heb nu: Internet Complete en TV Complete Next € 67,00
Dat is volgens mij toch gelijk aan: Alles-in-1 Complete € 67,00
Die zou € 69,00 gaan kosten volgens https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijziging.
Volgens de e-mail die ik kreeg komt er echter € 2,50 bij.
Het kan niet aan de Next liggen want de extra prijs daarvoor zit al in mijn abonnement verwerkt.

Waarom is er geen goede uitleg over het verschil van de bedragen?
 
Ik heb precies hetzelfde, ook € 2,50, maar dan wel CI+ in bruikleen.
 
Hier 2 euro verhoging met alles-in-1-plus, zonder box of ci maar met wat eigen smartcards.
 
Ik heb nu: Internet Complete en TV Complete Next € 67,00
Dat is volgens mij toch gelijk aan: Alles-in-1 Complete € 67,00
Die zou € 69,00 gaan kosten volgens https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijziging.
Volgens de e-mail die ik kreeg komt er echter € 2,50 bij.
Het kan niet aan de Next liggen want de extra prijs daarvoor zit al in mijn abonnement verwerkt.

Waarom is er geen goede uitleg over het verschil van de bedragen?
Heb TV standaard (80+36HD), Internet Max 500/40 met Mediabox Next.
Verhoging € 2,-- per maand.
In een heldere uitleg geven is Ziggo nog nooit goed geweest en daarvoor moeten ze zich schamen.
 
Ik heb nu: Internet Complete en TV Complete Next € 67,00
Dat is volgens mij toch gelijk aan: Alles-in-1 Complete € 67,00
Die zou € 69,00 gaan kosten volgens https://www.ziggo.nl/tarieven/prijswijziging.
Volgens de e-mail die ik kreeg komt er echter € 2,50 bij.
Het kan niet aan de Next liggen want de extra prijs daarvoor zit al in mijn abonnement verwerkt.

Waarom is er geen goede uitleg over het verschil van de bedragen?
Die 50 cent extra heb ik al, ik betaal voor Internet Complete en TV Complete Next 67,50. Die 50 cent is voor de Next box heb ik wel eens van de klantenservice gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Ik betaal echt maar € 67,00 Misschien foutje van Ziggo en word die nu bij de verhoging gecorrigeerd. Heb ik geen probleem mee, maar waarom geen duidelijkheid vanuit Ziggo?
Hoeveel is bij jou de verhoging volgens de e-mail € 2,00 of € 2,50
 
Terug
Bovenaan