• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Om de haverklap 'Niet Toegangkelijk' meldingen & geen toegang tot On Demand


HP Deskjet

Product Tester
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2.898
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Sinds het ansluiten van mijn HDTV-DVR afgelopen maandag heb ik last van de volgende problemen:

1. Om de 30 seconden verschijnt op alle kanalen 'Niet Toegangkelijk'. Soms blijft het Niet Toegangkelijk scherm enkele minuten in beeld en daarna verdwijnt het weer en ik heb weer beeld. Na 30 seconden een goed beeld te hebben komt het Niet Toegankelijk scherm weer tevoorschijn. Zo gaat af en toe uren door. Het maakt niets uit of ik naar een HD kanaal kijk of naar een SD kanaal.

2. Wanneer ik een normaal beeld heb krijg ik toegang to de content menu's van On Demand maar wanneer ik een programma uitkies om er naar te kijken krijg ik een dialoog venster waarin staat de er een storing met On Demand is. Tot nu toe heb ik niets via On Demand kunnen kijken.

Gisteravond de HD gebeld. Ze hebben mijn HDTV-DVR gereset en vervolgens heb ik de software opnieuw gedownload. Het probleem blijft. De HD beweert dat ze van deze problemen nooit eerder hebben gehoord. Klink-klare onzin als je mij het zou vragen.

Met mijn Thomson-DVR heb ik zulke problemen nooit gehad. Volgens mij heeft mijn Philips doos een probleem met het verwerken van het binnekomende signaal. Zijn er anderen met dezelfde problemen?

Ik heb een HDTV-DVR [Royaal Pakket]. Als dit HDTV van UPC is dan ben ik als klant echt niet onder de indruk. Wat een amuteuristisch gedoe allemaal.
 

cornelisvandenberg

Quality Member
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
6.009
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Er zijn wel eens problemen met on demand, maar zo als jij ze opsomt zijn ze bij mij zeker niet.
Ik heb toch het idee dat je smartcard en mediabox niet goed met elkaar communiceren, en dat is het toch iets wat je de helpdesk moet voorleggen om het op te lossen.
 
Topicstarter
Topicstarter
HP Deskjet

HP Deskjet

Product Tester
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2.898
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
cornelisvandenberg zei:
Er zijn wel eens problemen met on demand, maar zo als jij ze opsomt zijn ze bij mij zeker niet.
Ik heb toch het idee dat je smartcard en mediabox niet goed met elkaar communiceren, en dat is het toch iets wat je de helpdesk moet voorleggen om het op te lossen.
Dat heeft de HD al geprobeerd maar tot nu toe heeft het niet geholpen. Het is waarschijnlijk de moeite waard om nog eens een keer contact met de HD op te nemen.

Update:

HD opnieuw gebeld. zij gaan het signaal weer naar mijn mediabox sturen om te zien of dat het probleem op gaat lossen. Als dat niet help komt er een montuer langs om er naar te kijken en eventueel de doos te vervangen.
 

dvanhul

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2005
Berichten
2.252
cornelisvandenberg zei:
Er zijn wel eens problemen met on demand, maar zo als jij ze opsomt zijn ze bij mij zeker niet.
Hij noemt anders maar één probleem met On Demand, en volgens mij is dat een probleem dat zeer herkenbaar is voor 99,99% van de bezitters van een HDTV-DVR
 

Ben76

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Berichten
78
dvanhul zei:
Hij noemt anders maar één probleem met On Demand, en volgens mij is dat een probleem dat zeer herkenbaar is voor 99,99% van de bezitters van een HDTV-DVR
Hier heb ik ook zo af en toe het probleem, niet beschikbaar etc etc, neem contact op met.....
Tip: Automatisch kanalen zoeken in het instellingen menu en het werkt weer. Heel vervelend maar het werkt wel.
 

cornelisvandenberg

Quality Member
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
6.009
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik ben het met je eens dat er problemen met on demand via de HDTV DVR zijn ook ik moet regelmatig resetten, maar ik krijg nooit het scherm geen toegang maar altijd het scherm met er is een storing in de service neem contact op met u provider en een foutcode en op het testscherm foutmeldingen.
Het geen toegang scherm wijst echter op problemen met de smartcard verificatie.
 

marvicnl

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2006
Berichten
142
Als het niet werkt dan zie je zeer waarschijnlijk op kanaal 999 ook nog dat je (op dat moment) geen ip adres hebt.
Ervaring met On Demand = dat het SOMS werkt, wel zoals Russisch Roulette ;D uhh >:(
 
Topicstarter
Topicstarter
HP Deskjet

HP Deskjet

Product Tester
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2.898
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
marvicnl zei:
Als het niet werkt dan zie je zeer waarschijnlijk op kanaal 999 ook nog dat je (op dat moment) geen ip adres hebt.
Ervaring met On Demand = dat het SOMS werkt, wel zoals Russisch Roulette ;D uhh >:(
Op kanaal 999 staat alles op groen en een IP adres heb ik gewoon, ook wanneer de doos Niet Toegangkelijk aangeeft. Volgens mij is er iets met de smartcardlezer goed mis. Vrijdag aanstaande wordt mijn HD mediabox vervangen.

On Demand heeft bij mij nooit gewerkt met deze HD doos. Met mijn Thomson DVR had ik geen probleem met het kijken naar On Demand. De monteur gaat vrijdag niet weg totdat beide problemen opgelost zijn.
 

cornelisvandenberg

Quality Member
Lid geworden
20 apr 2008
Berichten
6.009
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
HPdeskjet helemaal met je eens, voor het normale On Demand probleem is een reset meestal voldoende jij hebt last van een veel hardnekkiger probleem.
 

shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
416
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
moeten we trouwens zo'n reset maar accepteren. Ik ga UPC hierover bellen en een storing doorgeven, dan heb ik recht op een vergoeding, wellicht dat dat ervoor zorgt dat de software sneller wordt ontwikkeld. Heb je mooi je UPC box weggewerkt in een kast moet je elke keer de stroom erop en eraf halen... Stenen Tijdperk klinkt dat!