No Ranging Response received - T3 time-out

fvgennip

Forum Gebruiker
Berichten
6
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hi,

Sinds 2 weken krijg ik regelmatig een melding dat verbinding met internet gesloten is.
In deze corona-tijd werk ik thuis en heb normaal geen enkel probleem met internet.
Dit probleem doet zich (zoals ik ervaar) alleen voor als ik een film kijk van mijn NAS-disk of via mijn appleTV een film op Netflix kijk. Na 1.5 tot 2 uur film wordt de verbinding met internet gesloten.
De netwerkhistorie laat zien: No Ranging Response received - T3 time-out

De NAS-disk is bedraad aangesloten op de connect box. De connect box is bedraad aangesloten op een 'extra wifi punt Ziggo'. Mijn TV en de appleTV zijn op hun beurt weer bedraad aangesloten op het extra wifi punt.

Any ideas?

In de bijlagen heb ik screenshots bijgevoegd van de netwerkstatus.

Alvast bedankt.
Frank
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2020-04-16 10.56.18.png
    Schermafdruk 2020-04-16 10.56.18.png
    334,1 KB · Weergaven: 665
  • Schermafdruk 2020-04-16 10.56.34.png
    Schermafdruk 2020-04-16 10.56.34.png
    427,4 KB · Weergaven: 582
  • Schermafdruk 2020-04-16 10.56.40.png
    Schermafdruk 2020-04-16 10.56.40.png
    305,3 KB · Weergaven: 587
  • Schermafdruk 2020-04-16 10.56.49.png
    Schermafdruk 2020-04-16 10.56.49.png
    399 KB · Weergaven: 584
  • Schermafdruk 2020-04-16 10.57.04.png
    Schermafdruk 2020-04-16 10.57.04.png
    326,7 KB · Weergaven: 578
  • Schermafdruk 2020-04-16 10.57.17.png
    Schermafdruk 2020-04-16 10.57.17.png
    462,3 KB · Weergaven: 543
Een T3 time-out heeft te maken met de verbinding tussen modem en wijkcentrale. Als dat erg vaak gebeurd moet je bij Ziggo zijn. Kan een slecht contact in hun centrale zijn of in de grondkabel. Het enige wat je zelf kunt controleren is je eigen kabel tussen modem en de ziggo aansluiting.
 
Dank je voor je antwoord. Gisterenavond nog een film van mijn NAS-disk gekeken en ja hoor, na 2 uur wederom afgesloten.
Bij het bekijken van een film van de NAS-disk is er (bijna) alleen datatransport tussen NAS-disk/connect box/TV en zou een probleem tussen modem en ziggo aansluiting niet van invloed kunnen zijn, toch?
 

Bijlagen

  • IMG_0991.jpg
    IMG_0991.jpg
    395,9 KB · Weergaven: 402
  • Schermafdruk 2020-04-17 07.33.12.png
    Schermafdruk 2020-04-17 07.33.12.png
    331,5 KB · Weergaven: 376
  • Schermafdruk 2020-04-17 07.34.29.png
    Schermafdruk 2020-04-17 07.34.29.png
    205,3 KB · Weergaven: 425
Als je een film vanaf de NAS afspeelt heb je niets met internet te doen, dus ik zie het verband met de T3 melding ook niet zo een, twee, drie.

Heb je de modem al eens uitgezet en na ± 30 seconden weer aan.
Of een reset naar fabrieksinstellingen door de resetknop aan de achterzijde meer als 15 seconden ingedrukt te houden. Let op, hierna moet je eventueel aangepaste instellingen (ander wachtwoord etc.) zelf weer goed zetten.
 
Bedankt voor je reactie! Modem uit/aanzetten heb ik telkens gedaan nadat de verbinding verbroken is. Als alles in de lucht is heb ik weer internet en kan ik de NAS-disk weer bereiken.
Fabrieksinstellingen heb ik nog niet gereset.
Ik zou graag de oorzaak willen weten, omdat ik vanuit thuis de hele dag kan werken (vergaderen via MSTeams, online lessen verzorgen etc.). Alleen als er continue gestreamd wordt (zoals bij kijken van film, en dan maakt het niet uit of dat van mijn NAS-disk is of bv Netflix) valt de verbinding na zo'n 1.5 tot 2 uur weg.
 
Als je een film vanaf de NAS afspeelt heb je niets met internet te doen, …

In theorie niet, maar het kan wel als je de nas benaderd via je externe IP adres of domeinnaam. Als er even geen internet verbinding is zal een domeinnaam niet opgevraagd kunnen worden. Verder kan het voorkomen dat er ook even geen extern IP adres toegewezen is waardoor je ook niet met IP adres kunt connecten.

Zelf ben ik hier ook een keer tegen aan gelopen toen ik 2 dagen geen internet had. Ik heb tegenwoordig een eigen dns server op de nas die er voor zorgt dat een oproep van een eigen domeinnaam nu rechtstreeks naar een intern IP wijst. Zo zet ik de router helemaal buitenspel voor intern verkeer en wordt er geen nat-loopback uitgevoerd. Intern verkeer blijft werken als het internet er uit ligt.

Maar terug naar de T3 errors. Het beste is de helpdesk te bellen. Het probleem zit aan hun kant van het modem en zij kunnen op afstand de verbinding controleren.
Of het is een bug in het modem dat door het vele datatransport boven water komt.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor de info! Ik de helpdesk even bellen. Als ik nieuws heb zal ik het hier posten.
 
Na vele telefoontjes met Ziggo verder, een nieuw modem (connect box), aanpassing in de kast buiten de deur (signaalsterktes, nieuwe connector) nog steeds problemen.
Uiteindelijk een nieuwe splitter van ziggo gekregen (gaat direct in de kast waar het signaal binnenkomt en 2 nieuwe kabels). Het gaat vooralsnog goed, al 2 weken. Wel de nodige fouten voor RS (op kanaal 2, heel veel fouten), maar geen fouten meer na RS.
Af en toe nog een T3-error.
Maar veel belangrijker: sinds de nieuwe splitter geen uitval van internet meer gehad ;-)
Fingers crossed...
 
Ik heb dit topic gemist maar je splitter uitsluiten is eigenlijk één van de eerste dingen die je altijd moet doen. Je upstream waardes waren ook vrij hoog wat betekent dat internet er inderdaad soms uitklapt. Hoe zien die er nu uit?

RS errors hoeven geen problemen op te leveren, dat komt vask voor bij de Connect Box.
 
Laatst bewerkt:
Dank je voor je reactie! De splitter zit nu rechtstreeks in de aansluitdoos gestoken. Eerst ging er een kabel naar de splitter, vervolgens twee kabels naar tv en naar connect box.

Ik heb 3 nieuwe screenshots toegevoegd. De downstream errors (fouten voor RS) zijn er nog steeds veel (vooral kanaal 2).
Upstream waarden laten geen fouten zien.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2020-06-10 12.49.41.png
    Schermafdruk 2020-06-10 12.49.41.png
    220,5 KB · Weergaven: 717
  • Schermafdruk 2020-06-10 12.49.49.png
    Schermafdruk 2020-06-10 12.49.49.png
    252 KB · Weergaven: 699
  • Schermafdruk 2020-06-10 12.49.55.png
    Schermafdruk 2020-06-10 12.49.55.png
    284,5 KB · Weergaven: 701
Terug
Bovenaan