Nieuwe wifi naam?

Lenze

Forum Gebruiker
Berichten
12
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vanochtend had ik geen wifi. De roeter was ok. De medewerker aan de telfoon vertelde meneer u heeft u netwerk naam verandert. Nee mevrouw dat heb ik niet. Nou wel een nieuwe naam du cbn_ssid*****. Maar ik vond het toch vreemd. De juffrouw in de chat fond het ook vreemd maar kan niet achterhalen waar de naamverandering vandaan komt. Ik denk dat het een routerupdate van Ziggo is. En dat de medewerkers daar niets van af weten ?
 
Als de modem /router naar de fabrieksinstellingen is terug gezet kan de SSID wel veranderen naar de standaard naam.
Is er iemand die toegang heeft tot jouw modem/router en daar iets heeft kunnen veranderen?
 
Mogelijk dat je een update of nieuwe snelheid hebt gekregen. Normaal verandert het SSID daar niet van maar misschien, toevallig, bij jou wel. Mijn advies: zet alles terug zoals het was. Dan hebben eventuele andere apparaten ook meteen weer toegang.

Tip: vul je profiel ook even zo volledig mogelijk in. Dan weten andere forumleden ook meteen om welke apparatuur het gaat.
 
Nee er is niemand die toegang heeft. en de nieuwe netwerk naam is niet de standaard naam die op het apparaat staat dat is BA61****
Ik vind het verontrustend dat dit gebeuren kan. Als er een technische reden is en Ziggo het gedaan heeft is het natuurlijk ok Alleen was het dan mooi geweest als ik een bericht gekregen had zodat ik niet plots zonder internet zat en het allemaal moest uitzoeken.
Gisteravond was alles bij het oude vanochtend zat ik dan zonder internet
 
Laatst bewerkt:
Ik wel een nieuwe snelheid gekregen ? zou dat het doen zonder dat Ziggo medewerkers daar wat van weten en zonder dat ze mij dat vertellen ?
 
Staat er ook echt cbn_ssid in de ssid vooraan?
cbn staat dan waarschijnlijk voor Compal Broadband Networks, en dat zijn wel de makers van de connectbox.

Maar dan denk ik dat het toch echt een foutje is geweest dat die ssid in één keer daarop staat. Dit zal dan echt niet express gedaan zijn (want dan geven ze jou echt wel even een seintje vooraf).

Ik zou gewoon even inloggen op dat ding (http://192.168.100.1 ?) en de ssid en wachtwoord zetten op iets wat voor jou logisch is.
 
ja dat staat er. Ik snap dat een foutje kan gebeuren. Maar ik verwacht wel dat de ziggo medewerker dit dan ook voor mij uitzoekt .
 
Ik wel een nieuwe snelheid gekregen ? zou dat het doen zonder dat Ziggo medewerkers daar wat van weten en zonder dat ze mij dat vertellen ?

In jouw profiel staat niks over jouw abonnement. Noch over jouw modem/router. Geen idee of jij in aanmerking kwam/komt voor een hogere snelheid. Die worden wel voor veel abonnementen uitgerold momenteel. Vandaar mijn gedachte.

Lees jij dat SSID uit in de interface van de modem/router? Of zie je dit staan op jouw apparaat?
In het eerste geval: aanpassen naar wat het was. In het tweede geval: hopen dat je nog in kunt loggen en dan, als dat lukt, terugzetten naar wat het was.

Zoiets kan de Ziggo medewerker waarschijnlijk niet controleren. Kan ook gekomen zijn door iets anders waardoor de modem/router spontaan rebootte en daarbij, onbedoeld, het SSID wijzigde.
 
Nou goed het is opgelost. En niet gehackt of zo. Het was de medewerker aan de telefoon die mij vertelde dat dit mijn
netwerk is nadat mijn oude netwerk weg was
 
Terug
Bovenaan