• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Nieuwe software voor het internetmodem in de Horizon Mediabox


Erwin_w

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
30
@GreyForceOne, ik heb dus de WMM-energiebeheer van zowel de 2,4Ghz als de 5Ghz uitgeschakeld en warempel, ik heb al vanaf dat moment (nu 1,5 dag) weer een stabiel netwerk. De WiFi-verbindingen en het blijven verifiëren van de IP-adressen is verleden tijd nu en alles werkt weer naar behoren.

Bedankt voor deze tip :6

NB, ik heb deze tip ook maar even via Twitter aan UPC doorgegeven en zij zouden dit als tip meenemen voor een 'tijdelijke' oplossing want een 'mooie oplossing' die we zelf moeten ontdekken is natuurlijk niet netjes.

Ik ben iig weer geholpen hiermee en misschien andere ook.

UPDATE 15-12-2013
Helaas, ik was weer te voorbarig. Na 2 dagen is weer grandioos pet met de verbinding en zijn we weer terug bij af. Morgen maar weer eens de HD bellen. Anders maar weer een aparte modem er bij op kosten UPC.

UPDATE 17-12-2013
Zelf maar besloten om via de HD een aparte modem/router te regelen en wordt deze week volledig kosteloos toegestuurd. Ze weten nog steeds niet wat het probleem is en of dit snel opgelost kan worden.
Hopelijk straks weer een stabiel netwerk.

Ps. Ik ben wel netjes te woord gestaan en geholpen door de HD, mag ook wel gezegd worden.
 

Mabili

Product Tester
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
1.100
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Jordy, is er al wat meer bekend over de (WIFI) bugs in modem software 1.08? Het is alweer een tijd geleden dat ik je daarvan op de hoogte heb gesteld.



Mod edit:
Bericht aangepast i.v.m. verwijderen van het bericht waarop werd gereageerd.
 

Cas-Ziggo

Webcare Ziggo
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
399
Mabili zei:
Jordy, is er al wat meer bekend over de (WIFI) bugs in modem software 1.08? Het is alweer een tijd geleden dat ik je daarvan op de hoogte heb gesteld.
Dit is allemaal intern doorgezet waarbij wij zelf de verwachting hebben dat dit in een aankomende firmware update meegenomen zal worden. Wanneer is helaas nog niet bekend.
 

Mabili

Product Tester
Lid geworden
3 feb 2007
Berichten
1.100
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Bedankt voor de terugkoppeling Cas-UPC. De volgende firmware update wacht ik rustig af.
 

arst

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
3
Dave670 zei:
Inderdaad de nieuwste versie!

Tab GEAVANCEERD zegt: Deze functionaliteit is uitgezet. (Komt door apart modem dus?)

Ik had de 2,4 ghz WIFI uitgezet, deze staat ineens weer aan, gelijk maar weer uitgezet.
Ik reageer op dit topic omdat deze versie van de firmware het startpunt van dit probleem was, nu heb ik hier versie DOCSIS 3.0, 1.15.8 van de Horizon box. En op de webapp zegt hij ook met deze versie ''Deze functionaliteit is uitgezet'', nou dat heb ik nooit zelf gedaan. Ik denk eerder (tevens misschien de reden dan Jordy-UPC er niet meer op reageerde of inging op de vraag waarom) dat de ontwikkelaars van de genoemde versie tot de huidige graag die mogelijkheid weg wouden nemen bij de eindgebruiker van de horizon box, ik ben hier echter niet gediend van want waarom zou dat gedaan worden? UPC heeft altijd naar mijn inzicht goede software geleverd, nu er veelgebruikte tabbladen in de configuratie gewoon zonder enige inspraak verwijderd/uitgezet worden veranderd dat beeld een beetje voor mij.
Ik gebruikte dat tablad normaal gesproken niet voor niks, elke instellingspagina heeft een functie en ookal heeft het ontwikkelaartje dat ermee aan de slag gegaan is iets gedacht van ''ach, die a-technische consumenten van UPC hebben er toch geen baat bij'' dit neigt een beetje naar een ontwikkeling in de routerelektronika waar je op gegeven moment gewoon niks meer in kan stellen, omdat ''ze dat niet willen'' dat modemeigenaren nog iets zelf aan kunnen passen of zoals ''als mensen niks meer aan kunnen passen dan ontstaan er minder problemen door onkunde en hoeven we als UPC of ziggo minder technische ondersteuning te verlenen als ze iets fout doen''

Maar hiermee dupeer je wel mensen. Ik hoop dan ook dat het terug gedraaid kan worden want ik zie geen reden om de regie van het instellen van je eigen modem, router / horizon box gewoon bij jezelf kan liggen zoals altijd geweest is!

'' Deze functionaliteit is uitgezet ''
Afbeelding hoe de betreffende pagina er uitziet:
 

CreativeS

Product Tester
Lid geworden
1 jun 2011
Berichten
27.826
Ziggo
Geen Producten
[Geavanceerd] is hier gewoon actief... geen los modem en HB met v1.15.8:

2015-03-26_23-00-07.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

arst

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
3
Creative Solution zei:
[Geavanceerd] is hier gewoon actief... geen los modem en HB met v1.15.8:
Apart, hoewel er eerder reacties geweest zijn dat de ene het wel zag en de andere na de update de tekst kreeg dat het uitgeschakelde functionaliteit is.. hoe kan dat dan? een bug?
 

totaal

Product Tester
Lid geworden
20 mei 2011
Berichten
10.421
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@arst , ik krijg dezelfde pagina te zien en heb ook een aparte modem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

arst

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2015
Berichten
3
totaal zei:
@arst , ik krijg dezelfde pagina te zien en heb ook een aparte modem.
Met dezelfde bedoel je de weigerpagina of dezelfde als de werkende van hierboven?
 
Laatst bewerkt door een moderator: