• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Nieuwe software voor het internetmodem in de Horizon Mediabox


plankie

Quality Member
Lid geworden
12 feb 2006
Berichten
3.465
Vreemd, ik had ook WPS uitgeschakeld staan en bij mij is het niet opnieuw ingeschakeld?
 

kaboutertje2000

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Berichten
7
Almere@Light zei:
Nog een goed alternatief? Heb die playstation media geprobeerd maar dat liep ook niet lekker.

probeer univerersal media server is. gebaseerd op de playstation media server, maar werkt hier prima.
 

Almere@Light

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Berichten
147
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
xray79 zei:
Heel erg om te zeggen maar een aparte mediaspeler of laptop/pc rechtstreeks aan TV.....Mijn mediaspeler is 5 jaar oud en speelt alles af zonder problemen. Als ik dat dan vergelijk met de 'nieuwe' hypermoderne HB vind ik dat wel triest :'(
Er zijn wel wat tips zoek maar op twonky/dlna hier dan vind je genoeg denk ik. Maar er zijn er weinig die het echt gebruiken volgens mij.
Ik heb een directe verbinding tussen mijn pc, receiver en tv met HDMI en dat werkt goed, ik vond alleen handig om het via de box te kunnen benaderen en af te spelen, het is jammer dat het niet goed werkt. Toch heeft het in het begin wel gewerkt maar volgensmij sinds V0.70 en H2 update werkt het niet meer, zodra ik de box aansluit op het netwerk begint ie te stotteren ondanks alle tips en trucs hier op het forum lukt het mij niet om het goed aan de praat te krijgen. :(

probeer univerersal media server is. gebaseerd op de playstation media server, maar werkt hier prima.
@Kabooutertje2000: Ga ik eens proberen bedankt voor de tip.
 

blackjack

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2011
Berichten
955
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Almere@Light.

Je kunt ook kijken naar Plex Media Server.
Media server op de PC.
Media Players voor Windows, MAC, IOS, Android, Linux en app. voor diverse smart tv`s waaronder LG en Samsung.

Plex heeft dacht ik ook nog "iets" voor de Horizon box van UPC.
 

wgfkas

Product Tester
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
41
Bij mij zenden kanaal 12 en 13 geen signaal meer uit. Iemand anders ook last van?
 

wgfkas

Product Tester
Lid geworden
14 sep 2012
Berichten
41
wgfkas zei:
Bij mij zenden kanaal 12 en 13 geen signaal meer uit. Iemand anders ook last van?
Aleen op mn Android foon zie ik nu, op m'n Android tablet heeft ie wel signaal...
 

Erwin_w

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
30
  • Vanaf de update naar 1.08 alleen maar problemen met het netwerk en vooral het draadloze deel. Alle smartphones hier in huis met vele regelmaat van het netwerk af, geeft aan dat het netwerk te traag is of blijft het IP-adres maar opvragen (verifiëren, opvragen, verifiëren, opvragen enz.) en dan helemaal niets meer. Ook het bedraade netwerk regelmatig een beperkte verbinding en eenmaal verbinding is de snelheid echt naatje.

    Wat zoals gedaan:
    • Fabrieksinstellingen zonder terugzetten backup
    • Fabrieksinstellingen met terugzetten backup
    • Fabrieksinstellingen vanuit helpdesk UPC-HD
    • Resetten videogedeelte horizonbox door UPC-HD
    • Wijzigen kanalen en SSID benamingen via webbased interface
    • Diverse malen opnieuw opgestart (gehele box)
    • Database hersteld
    • Gewisseld tussen 2,4 en 5Ghz

    Omdat ik van mijn werk veel thuiswerk doe is een stabiel netwerk echt wel wenselijk en op deze manier is het alles behalve stabiel.

    Na diverse malen contact te hebben gehad (ook zij hebben mij geregeld weer teruggebeld met een poging tot herstel van het probleem) blijkt dat men wel van dit probleem af weet maar zeker geen oplossing heeft hiervoor en het tijdsbestek hiervoor is daarbij ook zeker niet bekend.
    Dus UPC, laten we de klanten nu maar gewoon met een onstabiel en bagger netwerk zitten of is het misschien een idee om voorlopig de firmware weer terug te zetten naar de vorige versie (die wel stabiel werkt)?

    Op dit moment laat ik de webbased interface standaard op mijn scherm staan zodat ik, als dat weer nodig is, de fabrieksinstellingen kan activeren en dat gebeurt zo'n 2 á 3x per dag.
    PS, zit er niet zo'n fabriekinstellingsknopje aan de voorkant van de box :P)

    Mocht er iemand UPC hier (Jordy-UPC misschien) gehoor aan willen geven, liever nog een oplossing, dan sta ik daar compleet en volledig voor open want dit werkt dus voor geen meter.

    Voorheen nooit 'echte' problemen gehad met UPC en was goed te doen maar ik probeer nu maar eens dit probleem hier te melden in de hoop dat 'iemand' iets weet wat kan helpen.
 

GreyForceOne

Product Tester
Lid geworden
26 nov 2011
Berichten
526
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Schakel eens WMM energiebesparing uit, kijken of dat help hier in ieder geval wel.


Mod edit:
Citaat verwijdert.
Aub de citaatknop niet als antwoordknop misbruiken.
Alleen citeren als het voor de duidelijkheid van het antwoord noodzakelijk is.
 

Erwin_w

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
30
GreyForceOne zei:
Schakel eens WMM energiebesparing uit, kijken of dat help hier in ieder geval wel.
@GreyForceOne, ik heb deze nu voor beide uitgeschakeld (2,4 en 5Ghz), eens kijken of dit gaat helpen.

Bedankt in ieder geval, ik houd je/jullie op de hoogte.