Nieuwe software Mediabox XL

Status
Niet open voor verdere reacties.

paull

Forum Gebruiker
Berichten
36
Een kennis van een kennis kreeg mail van Ziggo. Ze willen op zijn Mediabox XL nieuwe voorzieningen testen.
Kijktips geeft de Mediabox volgens mij nu ook al (staat hier uit) en wat de allermooiste tv-ervaring verder inhoudt, dat staat niet in de mail. Wie heeft er ook zo'n brief gekregen? Wat verwachten jullie van die 'allermooiste tv-ervaring' en wie gaat aan de test meedoen? Die kennis in elk geval niet.

Hier die mail:
Beste hr. XXXX van der XXXX
Omdat we je de allermooiste tv-ervaring willen geven, zoeken we continu naar verbetering van onze producten. Voor de Mediabox XL (ook bekend als de Horizon) staat nu nieuwe software klaar die we graag willen testen. Met deze nieuwste upgrade wordt tv-kijken een stuk beter.
Doe je mee?
We zijn benieuwd naar hoe klanten deze upgrade gaan ervaren en daarom zoeken we klanten die deze nieuwe software op hun eigen Mediabox XL met de nieuwste upgrade willen ontvangen en gebruiken.
Zo werkt het
  • Als een van de eerste klanten van Ziggo ontvang je de nieuwste upgrade op je eigen Mediabox XL.
  • Je betaalt niets extra voor het ontvangen van de upgrade.
  • Je ontvangt in de maanden juli en augustus e-mails met informatie over de upgrade en daarna ook een vragenlijst over je ervaringen met de upgrade.
  • Na het doorvoeren van de upgrade, kun je niet terug naar de oude software. De verandering is dus blijvend.

Goed om vast te weten
  • Om mee te kunnen doen met de test is het belangrijk dat je niet van plan bent om voor medio september 2020 te verhuizen.
  • Een nieuwe mogelijkheid op de Mediabox XL is dat je persoonlijke kijktips kunt krijgen. Om dat te kunnen testen zet je de mogelijkheid aan om kijkersprofielen te maken.
  • Als je meedoet, geef je toestemming om gegevens over de werking van je Mediabox te delen, zodat we de box technisch kunnen beoordelen en verbeteren. We gaan hierbij natuurlijk zorgvuldig om met je privacy.
  • De software is nog in ontwikkeling. Dat betekent dat na de upgrade misschien nog niet alle functionaliteiten optimaal werken.
  • Let op: wanneer de upgrade wordt geïnstalleerd, worden alle reeds opgenomen programma’s op je Mediabox XL gewist. Je kunt ze niet extern opslaan. Bekijk die dus nog voordat je de upgrade installeert.
  • Belangrijk: we houden het graag nog even geheim voor anderen. Dat geldt ook voor het delen van informatie via social media. Daarom vragen we je bij het aanmelden om akkoord te gaan met de geheimhoudingsplicht.
  • Ruigrok NetPanel voert dit onderzoek in opdracht van Ziggo uit.
We horen graag van je,

Robin Clements
Directeur Klantenservice
 
"Na het doorvoeren van de upgrade, kun je niet terug naar de oude software. De verandering is dus blijvend. "
Lekker is dat. Als je de upgrade maar niks vindt, kan je dus niet meer terug. Zo trek je natuurlijk niet mensen over de streep om deel te nemen aan deze test.
 
Ben wel benieuwd of dit echt de eerder aangekondigde 'Next' software is, met bv opnemen in de cloud ipv op de lokale harde schijf.
 
Lijkt me duidelijk want anders verdwijnen je opnames na de update ook niet. Het zou ook rond deze tijd uitgerold worden.
 
Hoe willen ze dat gaan aanpakken bij de officiële uitrol? Iedereen z'n opnames verdwijnen dan. Zou het niet verstandiger zijn dat ze dat eerst automatisch over kopieren naar de cloud.
 
Tjah Ziggo denkt dat iedereen de Next heeft aangeschaft voor de Cloud en niet omdat de XL zo'n hopeloze prutbox is. Krankzinnig plan dit.
 
"Na het doorvoeren van de upgrade, kun je niet terug naar de oude software. De verandering is dus blijvend. "
Lekker is dat. Als je de upgrade maar niks vindt, kan je dus niet meer terug. Zo trek je natuurlijk niet mensen over de streep om deel te nemen aan deze test.
dat is het 'nadeel' van béta testen. Ik kan met de test software op de Next ook niet zomaar terug. Meestal geen probleem en als er grote issues zijn worden die of snel gefixed of er wordt wel een oudere SW versie opgezet. Maar ik test al een paar jaar en heb nooit lang grote problemen gehad.
Lijkt er wel op dat ze naar de cloud gaan met de MXL. Weet niet wat er in de kleine lettertjes staat maar denk dat men tijd genoeg krijgt om opnames te bekijken en dan ben je ze kwijt. Wil je dat niet kan je wachten maar eens ben je ze kwijt want de hardware is van Ziggo..... De optie opnemen is nooit een vervanger geweest van afleveringen op VHS/DVD's opnemen voor de providers. Helaas voor de (kleine) groep mensen die dit wel wil.
 
Sorry mensen maar de eerste problemen of kleine dingetjes moet ik nog krijgen.
Heb de medisbox xl nu heel wat jaren en nog nooit geen problemen gehad.
Bij mij werkt ie prima.
 
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan