Nieuwe router met SolarEdge

Ik ben bang dat het nu allemaal te ingewikkeld gaat worden voor JanW34 die zelf aangeeft op leeftijd te zijn. ipv6 ... bridgemode... routers.

Probleem is dat Ziggo dit niet voor je gaat oplossen, en we er zo ook niet echt uitkomen.

Ik blijf erbij dat het installatiebedrijf van de zonnepanelen wat meer zijn best mag doen. Die leveren schijnbaar een systeem dat helemaal van slag raakt bij een modem wissel.
 
Ik heb dan niet deze omvormer van SolarEdge maar die zonder display.
Deze is met de SolarEdge Inverter SetApp na opnieuw starten en verbinding te maken met de hele zwakke Wifi van de omvormer zelf via de telefoon opnieuw aan je lokale Wifi van je thuis netwerk te verbinden.

Werkt deze app dan misschien ook met dit eerdere type?

In de recensies lees je erg veel klachten dat het display van de eerdere types omvormer vervangen is door deze app zodat types zonder display ingesteld kunnen worden maar ik heb er eerlijk gezegd geen problemen mee gehad. Nadat ik een nieuwe netwerk sleutel voor Wifi ben gaan gebruiken moest ik verbinding maken met de omvormer om deze opnieuw te verbinden en dat ging eigenlijk prima..
 
Dat zal aan het merk omvormer liggen. Die van mij heeft niet eens Wifi. Ik heb er gewoon een kabeltje ingeprikt en klaar was ik. Op de omvormer is niets in te stellen qua netwerk. Ik kan er ook niet op inloggen, het uitlezen moet ik bij de fabrikant van de omvormer doen.

Gewoon plug&play. Een gebruikersvriendelijke omvormer staat gewoon op DHCP en heeft verder geen configuratie nodig. Moet dat wel en staat dit niet in een handleiding beschreven, dan vind ik zelf dat de verkoper er elke keer maar voor moet opdraven.
Mijn SolarEdge HD4000 is bedraad aangesloten aan de Connectbox. Inprikken en klaar.
De SolarEdge heeft een IPV4 adres toegewezen gekregen.
Nul problemen ondervonden.
 
Bedraad aansluiten kan ik ook maar dan moet ik de omvormer open schroeven en dat mag alleen een erkend monteur. Daar probeer ik al 3 maanden er een te vinden. Mijn leverancier laat het afweten en een ander bedrijf moet eerst voor mij bij Solaredge een nieuw account aanvragen. Het schiet niet op zo. Ik heb al 3 bedrijven benaderd maar daarna hoor je er niets meer van.
 
Woon je in zuid-Drenthe of noord-Overijssel? Dan wil ik best aankomen en je proberen te helpen.
 
Probleem is opgelost je hoeft alleen op de omvormer in te vullen set serverpoort 443 en bij server adres prod.solaredge.com alleen gek dat zo,n leverancier dat niet weet.
 
Hoe ik er op kwam
Ik heb kleinkinderen die zoeken op internet meestal is dat in het Engels en dat kan ik niet goed. Als je het oplost krijg je van opa een tvtje en dan gaan ze ervoor. Het lag dus niet aan Ziggo maar aan de gebrekkige kennis van de installateur.
 
Terug
Bovenaan