Nieuwe router met SolarEdge

Klopt dat IP adres echt? Dat is namelijk een hele vreemde range.
Bedoel je niet 192.168.178.99 ??

edit: ja dus, je hebt het aangepast
maar de connectbox heeft toch de 192.168.1. range dan zit hij toch niet in ip range !!!!
 
Connectbox in routermode gebruikt 192.168.178.x, dat is verder goed.
Wat voor gateway staat er volgens de omvormer? Als het goed is, 192.168.178.1 .. klopt dat ook?
 
Op 7juni heb ben overgegaan van Horizon naar de Nexbox en heb ik netjes alle wpa codes aangepast. Vanaf dat moment kan ik niet meer communiceren met het Solaredge portaal
Ze hebben de omvormer toch eerder ook ingesteld op het wifi, dus waarom kan het nu ineens niet meer. ?
Even terug naar de basis, zit je wel op het juiste access point, zit er in de nextbox naam/wifi wachtwoord geen teken die het apparaat niet aankan? (naam te-lang, wpa/wpa2 codering die te nieuw is, wat is er anders, enz.)
 
De omvormer heeft verbinding met het wifi netwerk, dat is al gecontroleerd. Hij kon namelijk het IP adres pingen.
@JanW34, ik ben benieuwd wat er op het display staat als je een paar keer op de groene knop drukt:
1595275301906.png


Staat er S_OK ?
En wat staat er precies bij status?
 
Zet op je modem wifi 5 GHz eens uit of geef 5 GHz een andere naam dan 2.4 GHz

Ik lees dat die omvormer alleen maar kan communiceren over 2.4 GHz
 
Laatst bewerkt:
Het zou er zo uit moeten zien:
1595348446787.png

Dat die <s_ok> er bij jou niet staat betekent dat er wel verbinding is met je lokale netwerk, maar niet met de server.
Maar goed dat wisten we al dus daar heb je ook niets aan.

Nog een ding wat je kunt controleren:
In de handleiding staat dit...

1595349071998.png



Staat bij de rode pijl bij jou Server<LAN> of Server<Wifi>? Hier moet namelijk Server<Wifi> staan.
 
Het grote probleem is dat energiewonen een landelijk opererend bedrijf is, wat waarschijnlijk ver van jou het vestigingsadres heeft. De kosten om het jouw omvormer op de wifi aan te sluiten kost voor dit bedrijf voorrijkosten en uren van een monteur. Dat kan zo boven de €300 komen. Ik snap hun standpunt wel, want klanten verwachten het als service om dat even te doen, terwijl het bedrijf daar misschien een monteur bijna een halve dag kwijt is. En een klant die toch niet betaald is dan het risico.

Hier moet ik toch even op reageren, allereerst waarom zou een monteur hier een halve dag mee bezig moeten zijn, is waarschijnlijk 15 minuten werk in totaal en voorrijkosten vind ik niet reëel. En ze hebben 'm eerder toch ook ingesteld, en waarom is dat ding niet meteen bedraad aangesloten met instelling DHCP. Dit is gewoon slecht opgeleverd. Als ze de boel via wifi doen of dat ding een vast IP adres geven kun je bij elke wijziging aanm de gang blijven. Ik vermoed dat deze klant niet de enige is die tegen dit probleem aanloopt of dacht je dat iedereen altijd bij dezelfde provider blijft of hetzelfde modem blijft houden.

Naar mijn idee als het ze het spul verkopen en installeren dienen ze het ook te ondersteunen, zo simpel is het! En anders leggen ze maar aan de telefoon uit hoe hij het moet aanpassen. En de kosten zijn geheel voor hun rekening. Zeker nu deze meneer zo'n antwoord op mail heeft heb je behoorlijke stok om mee te slaan hoor.
 
Terug
Bovenaan