Nieuwe router met SolarEdge

En je hebt dus alleen de Connectbox in je netwerk hangen, niet nog een extra router ofzo?
Welk IP adres geeft de omvormer aan?
 
ik vul dat steeds foutloos in maar het programma blijft steeds melden ..verkeerd karakter. Ik wordt langzamerhand een beetje gestoord van deze kwestie.
Staat je toetsenbord wel in de juiste modus? Druk eens CTRL en dan samen met SHIFT in en probeer het daarna nog eens.
 
Ik heb die monteur gesproken en die zei,,, we kunnen wel komen maar dat gaat je een hoop geld kosten want wij hebben daar ook geen oplossing voor, Ziggo heeft dat modem omgeruild en daar moet je zijn. Lekker dan.

Toch schandalig dat je ze zo laten zitten. Ze hebben de omvormer toch eerder ook ingesteld op het wifi, dus waarom kan het nu ineens niet meer. ?
 
Kijk deze video eens:



PS, het kan wel een uur duren voor je eventueel gegevens ziet.

En kijk ook eens of wps in je modem wel aan staat (of je een pincode moet gebruiken weet ik niet, probeer eerst zonder):
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een mail gestuurd naar [email protected] ik dacht dan moet het maar wat kosten.
Krijg ik dit antwoord:
Goedemiddag Meneer Weel,

Ik heb u vrijdag avond nog aan de telefoon gesproken en u verteld dat wij hier helaas niks voor u kunnen betekenen, en dat u de oplossing echt bij Ziggo moet zoeken.

Ik vertelde u, dat Ziggo u een ander modem heeft geleverd en dat zij dan ook zorg horen te dragen dat alles netjes zal moeten werken zoals dat het daarvoor deed.

Het probleem ligt niet aan de omvormer of aan de werking van de omvormer. Wij hebben ook besproken dat een monteur sturen ook geen optie was omdat dit u onnodig op kosten zou jagen.

Ik wil u vragen om toch echt bij Ziggo aan te kloppen en daar om een oplossing vragen. Wij kunnen u helaas niet helpen voor het probleem met het Ziggo modem.



met vriendelijke groet,



Quirrin, Service Manager Energie Wonen
 
Belachelijk antwoord van energiewonen. Dan weten we meteen waar we NIET moeten zijn als we zonnepanelen willen kopen ;)
Als Ziggo een modem vervangt kun je toch onmogelijk verwachten dat Ziggo de ervaring in huis heeft om alle devices die bij klanten zijn aangeloten te ondersteunen. Als het modem werkt zul je daarna altijd de devices in je eigen netwerk zelf moeten configureren.
Als dat niet lukt hoor je hulp te krijgen van de leverancier.

Maar nogmaals deze vragen van mij:

Je hebt dus alleen de Connectbox in je netwerk hangen, niet nog een extra router ofzo?
En welk IP adres geeft de omvormer aan?
Kun je de omvormer pingen vanaf je laptop? (command prompt > ping <ip adres>)
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen extra router en het ip adres van de omvormer is 192.168.178.99 ik kan het pingen weet niet wat het is, er staat steeds aan het eind TTL=64 de devices in je eigen netwerk zelf moeten configuren. Ja en dat is iets waar ik geen verstand van heb komt ook door mijn leeftijd denk ik (86 jaar)
 
Klopt dat IP adres echt? Dat is namelijk een hele vreemde range.
Bedoel je niet 192.168.178.99 ??

edit: ja dus, je hebt het aangepast
 
Laatst bewerkt:
Geheel eens met het antwoord van Rene.

Het grote probleem is dat energiewonen een landelijk opererend bedrijf is, wat waarschijnlijk ver van jou het vestigingsadres heeft. De kosten om het jouw omvormer op de wifi aan te sluiten kost voor dit bedrijf voorrijkosten en uren van een monteur. Dat kan zo boven de €300 komen. Ik snap hun standpunt wel, want klanten verwachten het als service om dat even te doen, terwijl het bedrijf daar misschien een monteur bijna een halve dag kwijt is. En een klant die toch niet betaald is dan het risico.
Daarom ook mijn voorstel van een neefje, student aan huis etc. Als je in mijn woonplaats zou wonen, kom ik je wel helpen.
 
Ok @JanW34, Dat ip adres ziet er goed uit en je kunt het pingen. Dat is allemaal dus prima.
Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat de omvormer zelf even opnieuw moet worden opgestart.
Was dat ook al een keer gedaan?

"De omvormer globaal 5 minuten stroom vrij maken, dmv de schakelaar tussen de omvormer en het huisnet uit te zetten. U kunt dan ook vrijwel tegelijkertijd de DC-spanning van de omvormer ontkoppelen. Dit gaat dmv een schakelaar links aan de onderkant van de omvormer (of zie handleiding). Deze methode geeft ook een reset aan het systeem."

Zelfde geldt voor de connectebox, die heb je ook al een keer opnieuw opgestart? (door 'm van het stroom te halen).
 
Terug
Bovenaan