Nieuwe router met SolarEdge


Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
991
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hier moet ik toch even op reageren, allereerst waarom zou een monteur hier een halve dag mee bezig moeten zijn, is waarschijnlijk 15 minuten werk in totaal en voorrijkosten vind ik niet reëel. En ze hebben 'm eerder toch ook ingesteld, en waarom is dat ding niet meteen bedraad aangesloten met instelling DHCP. Dit is gewoon slecht opgeleverd. Als ze de boel via wifi doen of dat ding een vast IP adres geven kun je bij elke wijziging aanm de gang blijven. Ik vermoed dat deze klant niet de enige is die tegen dit probleem aanloopt of dacht je dat iedereen altijd bij dezelfde provider blijft of hetzelfde modem blijft houden.

Naar mijn idee als het ze het spul verkopen en installeren dienen ze het ook te ondersteunen, zo simpel is het! En anders leggen ze maar aan de telefoon uit hoe hij het moet aanpassen. En de kosten zijn geheel voor hun rekening. Zeker nu deze meneer zo'n antwoord op mail heeft heb je behoorlijke stok om mee te slaan hoor.

Met alle respect voor jouw kennis van internet en netwerken, maar hier sla je de plank (bijna) volledig mis.
Het is voor een monteur 15 minuten werk, maar de voorrijkosten zijn als een monteur 1 a 2 uur heen en terug moet rijden niet te verwaarlozen.
Het is technisch mogelijk om een omvormer bedraad aan te sluiten, maar de praktijk is geheel anders. Ik ken om mij heen alleen maar aansluitingen via Wifi. Persoonlijk had ik ook liever bedraad. Ik had het zelfs al compleet mogelijk gemaakt via een loze leiding (19 mm) van meterkast naar omvormer. Helaas niet mogelijk. Hij deed het via Wifi.

Eenmaal aansluiten van de omvormer op de wifi zit bij de prijs van het installeren in, maar de volgende keer zal er voor betaald moeten worden. Misschien dat een plaatselijke installateur het voor een klant van 86 wel gratis doet, maar een landelijk opererende niet.
De meeste klanten kunnen het zelf. De handleiding is wel helder, maar niet geheel simpel. Met die 4 knopjes en een wifi code met 20 karakters ben je snel 300 keer drukken op een knop verder.
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
812
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@Gerardus Maar welke instellingen heb jij op je connectbox voor die SolarEdge? Heb jij poorten opengezet? Vast ip gegeven? staat de box alleen op ipv4? gebruik je ook WPS?

Wanneer je alleen de modem omwisselt en het vervolgens niet werkt, dan zou je toch verwachten dat het om een verkeerde instelling in de modem gaat bij hem.
 
Laatst bewerkt:

Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
991
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
@Dynabite
Ik heb helemaal de connexbox standaard. Ik had eerst een router achter router situatie. Met de komst van de Next box en zwaarder abonnement kreeg ik de connexbox. Die heeft de wifi zo goed dat de router er tussen uit kon.
Volgens de handleiding heb ik op de omvormer het wifi wachtwoord gewijzigd. Dus niet naar fabrieksinstelling ed.
Ik heb geen wps knop gebruikt. Ik weet trouwens niet of dat mogelijk is. Zou wel tijd schelen ivm de aantal karakters. De monteur heeft het toen ook via de 4 knoppen gedaan.

De moderne omvormers van Solar Edge hebben geen display meer. Dat gaat geheel via een laptop om in te stellen. OP heeft die nog niet.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.572
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Met alle respect voor jouw kennis van internet en netwerken, maar hier sla je de plank (bijna) volledig mis.
Het is voor een monteur 15 minuten werk, maar de voorrijkosten zijn als een monteur 1 a 2 uur heen en terug moet rijden niet te verwaarlozen.

Eenmaal aansluiten van de omvormer op de wifi zit bij de prijs van het installeren in, maar de volgende keer zal er voor betaald moeten worden. Misschien dat een plaatselijke installateur het voor een klant van 86 wel gratis doet, maar een landelijk opererende niet.

Als het een landelijk opererende installateur is zal die vast veel meer vestigingen hebben dus 1-2 uur rijden is overdreven, bovendien als klant interesseert mij dat niks, jij legt een probleem van de leverancier bij de klant neer en dat is onacceptabel. Die leverancier moet hier niet alleen willen verkopen maar moet nadenken over hoe hij zijn producten/klanten blijft ondersteunen, nogmaals dit zal veel vaker voorkomen waarom heeft hij hier geen klant en klare oplossing voor? Voor mij part neemt die een laagopgeleid mannetje in dienst die de hele dag rond rijd om dit soort simpele instellingen op te lossen. Deze leverancier wil geen verantwoording nemen en schuift het probleem maar snel af op een ander (in dit geval ziggo) het moet niet gekker worden toch? Hij kan telefonische iemand door die wijziging heen loodsen of had een uitgebreide papieren handleiding mee kunnen leveren voor dit soort problemen maar als zelfs een student aan huis er niet komt mag je aannemen dat het lastig in te stellen is, misschien is de omvormer wel stuk en werkt het daarom niet, we weten het niet. In alle gevallen blijft de verantwoording liggen bij degene die het product geleverd heeft. Jij kunt van mening zijn dat het anders is omdat jij in een soortgelijke branche zit en niet anders gewend bent maar denk is 2x na, dit is gewoon extreem slecht.

consumenten rechten organisaties maar ook de overheid zijn bezig om regels op te stellen om fabrikanten van IoT spul maar ook leveranciers meer verantwoordelijk te maken vooral om het product en de service naar een hoger niveau te tillen want het blijkt maar weer, dit is hard nodig.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

JanW34

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2020
Berichten
15
Ik lees veel onbegrip, na een ander modem is het verbinden met je thuis net werk helemaal niet moeilijk, zeker als je de WPS knop gebruikt. Alleen daarna heb je nog geen verbinding met de server. En daar gaat het om
 

Gerardus

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2008
Berichten
991
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
@terrestrial
Ik ben het geheel met jou eens dat leverancier een klant van die leeftijd niet mag laten zitten. Er kan inderdaad iets stuk zijn. Dat kan de omvormer zijn, maar ook het Ziggo modem.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.572
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Ik lees veel onbegrip, na een ander modem is het verbinden met je thuis net werk helemaal niet moeilijk, zeker als je de WPS knop gebruikt. Alleen daarna heb je nog geen verbinding met de server. En daar gaat het om

Nee beste JanW34, daar gaat het niet om. De instellingen voor die server zijn niet veranderd, alleen je internet toegang. Als dat apparaat internet toegang heeft zou die automatisch met de servers op internet moeten kunnen verbinden.
 
Laatst bewerkt: