• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Nieuwe kabel buiten maar nog steeds problemen - opgelost


ReinderDude

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
10
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hi,

Ik ben al meer dan anderhalf jaar bezig om het signaal van Ziggo op orde te krijgen. De start kun je hier lezen: https://ziggoforum.nl/topics/coax-kabel-versus-binnenkomend-signaal.92126/ .

Vandaag is eindelijk de groene kabel naar mijn huis vervangen. De signaalwaardes in de modem zijn enorm verbeterd. Daar waar ze eerst tussen de -11 en -3 dBmV schommelden zit ik nu tussen de +3 en +6 met de splitter er nog tussen. De zenders die het niet meer deden op mijn tv doen het weer.

Helaas is mijn downloadsnelheid bekabeld nog steeds onder niveau. Via de Ziggo speedtest kom ik op zo'n 140 Mbps, terwijl mijn abonnement 250 zou moeten geven en ook de upload stokt bij 17 terwijl dat 25 zou moeten zijn. Dit is uiteraard bekabeld. En let wel in het verleden (aug 2018 ) haalde ik 200Mbps!

Ook bij mijn buren is de kabel vervangen. Ik ga daar nog even meten wat de snelheid is, maar als die rond hetzelfde ligt dan vermoed ik toch dat er verderop in het netwerk van Ziggo iets mis is. Wellicht dat iemand daar iets over zou kunnen zeggen. Kan er bijvoorbeeld ook kabelrot zitten in de kabel die naar het kastje in de straat loopt (of zou ik dan nooit de huidige signaalwaardes kunnen halen?) en hoe bepalen ze of dat het probleem zou kunnen zijn? Ik hoor graag tips!

Groet,
Reinder
 
Topicstarter
Topicstarter
R

ReinderDude

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
10
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik denk toch dat er iets mis zit in mijn eigen netwerk. Ik heb een CAT5-kabel rechtstreeks aangesloten op de modem en dan haal ik de snelheden wel. Ik ga verder op zoek.
 

TFH

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Berichten
1.888
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fZiggo
Heb je er wellicht zelf nog een router tussen zitten? Sommige zijn namelijk beperkt in hun WAN <-> LAN snelheid en dat kan dan dus roet in het eten gooien.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

ReinderDude

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2018
Berichten
10
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ja precies, ik heb het zojuist gevonden. In mijn Netgear R7000 router zit een instelling QoS (Quality of Service), die kennelijk nog rekening hield met de mindere bandbreedte en dat dus niet zelf aanpast aan de verbeterde bandbreedte. Na het uitschakelen hiervan was de snelheid zoals hij hoort te zijn. Het heeft een tijdje geduurd maar nu is alles in orde!
 

oneapi

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Berichten
352
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Goed voor je Reinder :6 Jammer dat je er niet eerder achter was :sad: