ReinderDude
Forum Gebruiker
- Berichten
- 11
- Internet
- Ziggo
- Digitale TV
- Ziggo
Hi,
Ik ben al meer dan anderhalf jaar bezig om het signaal van Ziggo op orde te krijgen. De start kun je hier lezen: https://ziggoforum.nl/topics/coax-kabel-versus-binnenkomend-signaal.92126/ .
Vandaag is eindelijk de groene kabel naar mijn huis vervangen. De signaalwaardes in de modem zijn enorm verbeterd. Daar waar ze eerst tussen de -11 en -3 dBmV schommelden zit ik nu tussen de +3 en +6 met de splitter er nog tussen. De zenders die het niet meer deden op mijn tv doen het weer.
Helaas is mijn downloadsnelheid bekabeld nog steeds onder niveau. Via de Ziggo speedtest kom ik op zo'n 140 Mbps, terwijl mijn abonnement 250 zou moeten geven en ook de upload stokt bij 17 terwijl dat 25 zou moeten zijn. Dit is uiteraard bekabeld. En let wel in het verleden (aug 2018 ) haalde ik 200Mbps!
Ook bij mijn buren is de kabel vervangen. Ik ga daar nog even meten wat de snelheid is, maar als die rond hetzelfde ligt dan vermoed ik toch dat er verderop in het netwerk van Ziggo iets mis is. Wellicht dat iemand daar iets over zou kunnen zeggen. Kan er bijvoorbeeld ook kabelrot zitten in de kabel die naar het kastje in de straat loopt (of zou ik dan nooit de huidige signaalwaardes kunnen halen?) en hoe bepalen ze of dat het probleem zou kunnen zijn? Ik hoor graag tips!
Groet,
Reinder
Ik ben al meer dan anderhalf jaar bezig om het signaal van Ziggo op orde te krijgen. De start kun je hier lezen: https://ziggoforum.nl/topics/coax-kabel-versus-binnenkomend-signaal.92126/ .
Vandaag is eindelijk de groene kabel naar mijn huis vervangen. De signaalwaardes in de modem zijn enorm verbeterd. Daar waar ze eerst tussen de -11 en -3 dBmV schommelden zit ik nu tussen de +3 en +6 met de splitter er nog tussen. De zenders die het niet meer deden op mijn tv doen het weer.
Helaas is mijn downloadsnelheid bekabeld nog steeds onder niveau. Via de Ziggo speedtest kom ik op zo'n 140 Mbps, terwijl mijn abonnement 250 zou moeten geven en ook de upload stokt bij 17 terwijl dat 25 zou moeten zijn. Dit is uiteraard bekabeld. En let wel in het verleden (aug 2018 ) haalde ik 200Mbps!
Ook bij mijn buren is de kabel vervangen. Ik ga daar nog even meten wat de snelheid is, maar als die rond hetzelfde ligt dan vermoed ik toch dat er verderop in het netwerk van Ziggo iets mis is. Wellicht dat iemand daar iets over zou kunnen zeggen. Kan er bijvoorbeeld ook kabelrot zitten in de kabel die naar het kastje in de straat loopt (of zou ik dan nooit de huidige signaalwaardes kunnen halen?) en hoe bepalen ze of dat het probleem zou kunnen zijn? Ik hoor graag tips!
Groet,
Reinder