• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Nieuw modem gekregen, waarom?


Vraag

Cetas

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
10
Hoi allen,

Ik ontving een mail van Ziggo dat ik een nieuw modem zou krijgen en dacht dat het niet klopte want ik heb sinds enkele maanden al een nieuw modem gekregen.
Mijn oude modem had plots de geest gegeven en het werd de : Ziggo Connect box met software versie :9.1.2103.102A

Nu heb ik gekregen de Ziggo Connect box giga alleen kan ik die niet aansluiten aldus de handleiding omdat ik niet de juiste hoofdaansluiting heb. Er zit in de box de juiste
de Braun telecom POA-01-B maar daar moet een monteur voor komen.

Heb foto's toegevoegd hoe het eruit ziet in de meterkast.

De vragen die ik heb :

1. Is dit een betrouwbaar modem?
Modem die ik recent heb gekregen werkt probleemloos en dat wil ik graag zo houden.

2. Wat is het voordeel van dit modem?
Ik heb geen gigabit aansluiting en zal dat nooit nemen. Belachelijk duur dus en waarom?

3. Moet ik dit modem installeren? Is dat verplicht?
 

Bijlagen

  • IMG_0043.JPG
    IMG_0043.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 116
  • IMG_0044.JPG
    IMG_0044.JPG
    48,1 KB · Weergaven: 116
Oplossing
Ik heb gewoon de helpdesk gebeld
Diepe zucht want er was niets van te vinden in het systeem?
Ook niet over het modem ( oude modem dus ) welke ik recent had ontvangen?
Nieuw modem was ook niets van bekend?
Helpdeks medewerker vertelde dat hij een monteur ging inplannen voor het nieuwe modem omdat hij er ook niets van begreep.
Hij had geen zin in een klant aan te telefoon te krijgen als de oude modem alsnog zou worden afgesloten.
Dus nieuwe modem zou worden geïnstalleerd, monteur afspraak gemaakt en het werkt.

Edit : ik heb 2 mailtjes ontvangen maar ik had al gebeld.
Topicstarter
Topicstarter
C

Cetas

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
10
@Cetas Ik zou het giga modem gewoon installeren, want het signaal op je andere modem verdwijnt. Ik heb 2 maanden geleden ook een Gigabit abonnement afgesloten, na gebeld te zijn door Ziggo met een aanbieding. Maar binnen 14 dagen heb ik deze order gecanceld omdat ik de meerwaarde niet inzag van een Gigabit verbinding. Dus terug naar Max gegaan. Geprobeerd om de oude connectbox weer aan te sluiten, maar daar zat geen signaal op. Met Ziggo gebeld en de HD zei dat het signaal nu op de Giga box stond en daar ook op zou blijven. Ik moest de oude Connectbox terugsturen en de Gigabox gebruiken, ondanks dat ik weer terug naar internet Max gegaan ben. Ik zei dat ik eigenlijk dus de verkeerde box had i.c.m. mijn abonnement, maar dat maakte volgens de HD niet uit. ”Er zijn meer abonnee’s die een Gigabox hebben, maar geen Giga abonnement hebben“ werd mij gezegd.
Zoals ik schreef de Gigabox is geïnstalleerd. De helpdeskmedewerker maakte bewust een afspraak voor het installeren van de Gigabox anders zou mijn oude modem ( die ik net had ) worden afgesloten.

Saillant detail omtrent mijn oude modem, de techneut keek welke serie/uitvoering deze was en vond het vreemd dat ik deze had gekregen. Het was de eerste serie die hij juist al heel veel had vervangen omdat er zoveel problemen mee waren.
Tja Ziggo het blijft een apart bedrijf. ;D
 

Tonne2004

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.142
deze 2 verschillende installaties wil je dus "electrisch gescheiden" hebben van elkaar.
Allereerst vriendelijk bedankt voor jouw antwoord. Uiteraard zeg. Dat ik dat zelf niet bedacht had.
Met het aarden van de groene kabel zou je juist via de huisinstallatie de galvanische scheiding ongedaan maken.
Helemaal duidelijk nu. Nogmaals dank. Zo leer je nog eens iets.