• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Nieuw modem gekregen, waarom?


Vraag

Cetas

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
10
Hoi allen,

Ik ontving een mail van Ziggo dat ik een nieuw modem zou krijgen en dacht dat het niet klopte want ik heb sinds enkele maanden al een nieuw modem gekregen.
Mijn oude modem had plots de geest gegeven en het werd de : Ziggo Connect box met software versie :9.1.2103.102A

Nu heb ik gekregen de Ziggo Connect box giga alleen kan ik die niet aansluiten aldus de handleiding omdat ik niet de juiste hoofdaansluiting heb. Er zit in de box de juiste
de Braun telecom POA-01-B maar daar moet een monteur voor komen.

Heb foto's toegevoegd hoe het eruit ziet in de meterkast.

De vragen die ik heb :

1. Is dit een betrouwbaar modem?
Modem die ik recent heb gekregen werkt probleemloos en dat wil ik graag zo houden.

2. Wat is het voordeel van dit modem?
Ik heb geen gigabit aansluiting en zal dat nooit nemen. Belachelijk duur dus en waarom?

3. Moet ik dit modem installeren? Is dat verplicht?
 

Bijlagen

  • IMG_0043.JPG
    IMG_0043.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 116
  • IMG_0044.JPG
    IMG_0044.JPG
    48,1 KB · Weergaven: 116
Oplossing
Ik heb gewoon de helpdesk gebeld
Diepe zucht want er was niets van te vinden in het systeem?
Ook niet over het modem ( oude modem dus ) welke ik recent had ontvangen?
Nieuw modem was ook niets van bekend?
Helpdeks medewerker vertelde dat hij een monteur ging inplannen voor het nieuwe modem omdat hij er ook niets van begreep.
Hij had geen zin in een klant aan te telefoon te krijgen als de oude modem alsnog zou worden afgesloten.
Dus nieuwe modem zou worden geïnstalleerd, monteur afspraak gemaakt en het werkt.

Edit : ik heb 2 mailtjes ontvangen maar ik had al gebeld.
Topicstarter
Topicstarter
C

Cetas

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2021
Berichten
10
Ik heb gewoon de helpdesk gebeld
Diepe zucht want er was niets van te vinden in het systeem?
Ook niet over het modem ( oude modem dus ) welke ik recent had ontvangen?
Nieuw modem was ook niets van bekend?
Helpdeks medewerker vertelde dat hij een monteur ging inplannen voor het nieuwe modem omdat hij er ook niets van begreep.
Hij had geen zin in een klant aan te telefoon te krijgen als de oude modem alsnog zou worden afgesloten.
Dus nieuwe modem zou worden geïnstalleerd, monteur afspraak gemaakt en het werkt.

Edit : ik heb 2 mailtjes ontvangen maar ik had al gebeld.
 

Bijlagen

  • IMG_0050.JPG
    IMG_0050.JPG
    45,9 KB · Weergaven: 70
  • IMG_0051.png
    IMG_0051.png
    267,1 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Oplossing

Tonne2004

Forum Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2004
Berichten
2.142
Zomaar een vraag aan @ber000000-6

Wat wordt daarmee geaard? Mantel van in- en uitgang gaat niet want dan zou de functie van de dubbele galvanische scheiding teniet worden gedaan.
Mijn vermoeden zegt dat het de groene kabel is i.v.m. veiligheid monteurs in straatkast. Klopt dat?
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.230
juist niet de groene kabel.

buiten zijn de kasten ge-aard met een aardpen in het wijkcentrum. dus de gehele buiten installatie van het kabelbedrijf, loopt de mantel van de groenekabels naar aarde toe.

in de meterkast is de huis-installatie aan het aardpen monteert van de woning.

deze 2 verschillende installaties wil je dus "electrisch gescheiden" hebben van elkaar.
daarom de AOP dubbel galvanisch..en de WCD in de woonkamer enkel. ( deze blijft dus aan de mantel aan aarde zitten van de woning.)
 

rob1954

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2017
Berichten
496
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
@Cetas Ik zou het giga modem gewoon installeren, want het signaal op je andere modem verdwijnt. Ik heb 2 maanden geleden ook een Gigabit abonnement afgesloten, na gebeld te zijn door Ziggo met een aanbieding. Maar binnen 14 dagen heb ik deze order gecanceld omdat ik de meerwaarde niet inzag van een Gigabit verbinding. Dus terug naar Max gegaan. Geprobeerd om de oude connectbox weer aan te sluiten, maar daar zat geen signaal op. Met Ziggo gebeld en de HD zei dat het signaal nu op de Giga box stond en daar ook op zou blijven. Ik moest de oude Connectbox terugsturen en de Gigabox gebruiken, ondanks dat ik weer terug naar internet Max gegaan ben. Ik zei dat ik eigenlijk dus de verkeerde box had i.c.m. mijn abonnement, maar dat maakte volgens de HD niet uit. ”Er zijn meer abonnee’s die een Gigabox hebben, maar geen Giga abonnement hebben“ werd mij gezegd.
 

freeewillie

Forum Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Berichten
3.035
zal wel zijn om dat die stad helemaal gigabit klaar is , en ze daarom alleen maar gigabit modem/routers erop willen hebben,
is mijn gedachte.
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
2.005
Digitale Televisie
  1. Ziggo
zal wel zijn om dat die stad helemaal gigabit klaar is , en ze daarom alleen maar gigabit modem/routers erop willen hebben,
is mijn gedachte.

In een docsis 3.1 stream is veel meer bandbreedte beschikbaar, het is dus best logisch dat ze klanten met een lager abonnement ook gebruik willen laten maken van deze streams omdat het de netwerk druk in een wijk op de bestaande docsis 3.0 streams ontlast.
 

BartV

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2012
Berichten
569
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
In een docsis 3.1 stream is veel meer bandbreedte beschikbaar, het is dus best logisch dat ze klanten met een lager abonnement ook gebruik willen laten maken van deze streams omdat het de netwerk druk in een wijk op de bestaande docsis 3.0 streams ontlast.
Klinkt aannemelijk. Ongeacht individuele abonnementen meer doorvoer mogelijk op het netwerk, dus grote infrastructurele klussen kunnen langer worden uitgesteld. (En vlak voor het onvermijdelijke omslagpunt kan het hele zootje dan weer worden doorverkocht aan een andere investeerder...)