• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je nu gratis om zelf berichten te kunnen plaatsen!

Nieuw Modem (connect box) komt niet online.


MichaelClement

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2019
Berichten
3
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Hallo allemaal,

Na twee keer contact te hebben gehad met de klantenservice van ziggo, hoop ik dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven.

Mijn vader heeft afgelopen dinsdag 22-10 op Rotterdam Zuidplein een nieuw modem (connect box) en Mediabox Next opgehaald. Op advies van de verkoper in de winkel, hebben wij eerst het modem aangesloten. Hierbij maken wij gebruik van de oude aansluitingen van het technicolor modem. Na opstarten van het modem heeft deze vrijwel direct een Firmware update gedownload en volgens de indicatie lampjes zou deze dan ook 'online' moeten zijn. Het modem wil echter geen toegang geven tot het het internet, wanneer ik de technicolor terug plaats werkt het internet zonder problemen.

Hiervoor heb ik contact opgenomen met de helpdesk

> Vraag was of alles administratief goed was verwerkt.
- Na een uur doorverbonden te zijn naar verschillende afdelingen, krijg ik uiteindelijk het antwoord dat het modem pas na 42 uur online komt. Dit omdat de database tijd nodig heeft om het nieuwe modem te verwerken.
> zij kunnen zien dat het modem zichzelf heeft aangemeld op hun centrale.

Op donderdag is het modem dan alsnog niet online, hierop nogmaals contact met de klantenservice met hetzelfde antwoord.

Mijn vraag nu: klopt het dat een nieuw modem een week nodig heeft om in hun centrale verwerkt te worden? Het is nu vrijdag en het modem werkt vooralsnog nog steeds niet. Als ik aanmeld op het webinterface, geeft het modem aan toegang te hebben tot het ziggo netwerk
 
Topicstarter
Topicstarter
MichaelClement

MichaelClement

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2019
Berichten
3
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
bedankt! zal ik doen.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
19.101
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het kan inderdaad meerdere dagen duren, maar het maximum is eigenlijk 3 werkdagen, Hij zou dus vandaag moeten gaan werken.

Je moet de Technicolor gebruiken tot internet wegvalt, dan is de zaak administratief omgezet. Sluit dan de Connect box aan
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
772
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Vaker gezien dat ophalen via een winkel zeker niet sneller gaat, de administratie moet dan nog plaatsvinden.
Als het spul opgestuurd wordt kun je ervan uitgaan dat het administratie allemaal verwerkt is en dat het spul vrijwel altijd meteen werkt als je het aansluit.
 
Topicstarter
Topicstarter
MichaelClement

MichaelClement

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2019
Berichten
3
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Zojuist het oude modem aangesloten, alles is idd online. bedankt allemaal. Wachten op ‍
 
Laatst bewerkt: