• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

niet voldoende bandbreedte


Status
Niet open voor verdere reacties.

soeza16

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2010
Berichten
29
had vandaag een melding bij het benaderen van de tv-portal dat er sprake is van onvoldoende bandbreedte. meerdere mensen die dit probleem hebben???? ik gebruik een humax 5100c, maar dat kan het volgens mij niet zijn.
 

EAD

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
8
Misschien een beetje (te) late antwoord, maar bandbreedte heeft niets met welke digitale interactieve ontvanger dan ook te maken, maar met de snelheid van je internetabonnement. Je hebt waarschijnlijk een film o.i.d. willen bekijken via On Demand.
Als de bandbreedte te klein is, is de oorzaak meestal een "te lichte" internetabonnement. Het mag duidelijk zijn dat een film interactief downloaden en tegelijkertijd bekijken nu eenmaal vlotter en soepeler gaat met een downloadsnelheid van maximaal 120 MBit/s van de Alles-in-1 Extra abonnement dan dat je de maximale 10 MBit/s downloadsnelheid van Alles-in-1 Basis hebt.
 

mesa57

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
5.392
Voor een normale SD uitzending zou 5 mb bandbreedte genoeg moeten zijn. Dus ook 10 mb basis voldoet. Alleen niet tegelijkertijd met andere zware downloads.
 

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Berichten
3.573
De snelheid van je internet is niet belangrijk, deze wordt niet gebruikt voor de video zelf. Ik vermoed dat er binnen de serving area van de TS simpelweg teveel mensen gebruik maakten van on-demand en dat er geen ruimte meer beschikbaar was in een van de VOD-streams.
 

Pio

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
1.219
Misschien een beetje (te) late antwoord, maar bandbreedte heeft niets met welke digitale interactieve ontvanger dan ook te maken, maar met de snelheid van je internetabonnement. Je hebt waarschijnlijk een film o.i.d. willen bekijken via On Demand.
Als de bandbreedte te klein is, is de oorzaak meestal een "te lichte" internetabonnement. Het mag duidelijk zijn dat een film interactief downloaden en tegelijkertijd bekijken nu eenmaal vlotter en soepeler gaat met een downloadsnelheid van maximaal 120 MBit/s van de Alles-in-1 Extra abonnement dan dat je de maximale 10 MBit/s downloadsnelheid van Alles-in-1 Basis hebt.
Interactief heeft totaal niets met je download van je internetabbo te maken. Je kijkt immers niet via IPtv. Bij TS gaat de aanvraag fout dus misschien is er te weinig bandbreedte voor de upload of heeft de eventuele dongle in de Humax te weinig draadloos signaal ivm afstand oid.
 

mesa57

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
5.392
Hmmz, weer eens wat spraakverwarring. De TS heeft het over de 'TV Portal'. Wat bedoelt hij dan ?
 

Pio

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Berichten
1.219
De snelheid van je internet is niet belangrijk, deze wordt niet gebruikt voor de video zelf. Ik vermoed dat er binnen de serving area van de TS simpelweg teveel mensen gebruik maakten van on-demand en dat er geen ruimte meer beschikbaar was in een van de VOD-streams.

Net te laat. Gelukkig hebben Ziggo en Humax zich hiervoor ingedekt door over betaversie te praten. :wink:.
 

mesa57

Forum Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2009
Berichten
5.392
Thx. Het is dus gewoon 'overbelasting' van de on demand streams en heeft verder niks met de humax te maken ?
 

anoniem

Cable Expert
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
4.085
had vandaag een melding bij het benaderen van de tv-portal dat er sprake is van onvoldoende bandbreedte. meerdere mensen die dit probleem hebben???? ik gebruik een humax 5100c, maar dat kan het volgens mij niet zijn.

Bij het kiezen van de portal zou deze melding niet kunnen ontstaan. De melding mbt onvoldoende bandbreedte zou alleen kunnen voorkomen als je een film besteld. Als dit het geval was dan zou ik graag je smartcard nummer ontvangen on te controleren of er ook daadwerkelijk sprake was een bandbreedte probleem. Kun je verder het tijdstip nog vermelden. Mag ook via PM

Overigens wat was het error nummer ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.