Niet gelukt om een verbinding te maken met je modem

@Dynabite bij de connectbox in router mode
Document_20210805_0001.png

en ik heb hem in bridge en dan moet ik naar http://192.168.100.1/

en bij andere modem kan het natuurlijk ander ip zijn !!!
 
Wat bedoel je hiermee precies? Speelt dit niet met alle modems? [….]
Ik dacht dat de discussie ging over het probleem met inloggen op de connect box dat de laatste maanden speelt waar je de melding krijgt ”Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals” en vooral gemeld wordt door Safari gebuikers. Zie reactie van @Dynabite hieronder van juli dit jaar.
Het probleem heeft inderdaad met safari te maken. Probeer maar eens een andere browser. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connect-box-en-safari/td-p/800338
Er lopen hier drie discussies door elkaar. Een oude melding van TS uit 2018, het recente probleem met inloggen op de connect box en een discussie over index.htm en index.html voor het webinterface.

ik zie op Ziggo community dat Ziggo het nog in onderzoek heeft, dus ik wacht wel op een firmware update
 
mijn modem staat toch echt in bridge mode met 192.168.178.1
Zinloze diskussie als niet iedereen het over dezelfde apparaat heeft in dezelfde regio. En dit heeft niets met het onderwerp te maken, want er wordt wel met het correcte IP adres gewerkt.

Jammer dat er niet meer info over het probleem gemeld wordt. Wat zijn b.v. de error meldingen in het onwikkelaars console van Saffari.
 
Hoi,
Sinds een aantal maanden heb ik de ConnectBox.
En de kwaliteit van "internet in huis" is echt verbetert.

Echter regelmatig als ik inlog op de Connect Box krijg ik in het home scherm de melding :
"Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem."

Opnieuw opstarten lost dit op, maar al weer na korte tijd (bijv 15 min) is het probleem weer hetzelfde.

Wifi werkt wel.
Het kabel modem is tevens ingesteld als router.

Is dit een bekend probleem?

Uiteindelijk is mijn probleem opgelost. Na lang aandringen heb ik een nieuw modem toegestuurd gekregen en dat heb ik geinstalleerd. Dat ging prima tot ik als laatste mijn Growatt 4200 zonnepanelen omvormer verbond met mijn modem. Toen had ik hetzelfde probleem weer terug! Weer een aantal contacten met Ziggo gehad tot ik uiteindelijk iemand aan de lijn kreeg die zei dat er wat bekend was bij Ziggo, dat het aan het Compal modem lag en dat het opgelost zou zijn met het Arris modem. Dat konden ze niet opsturen, dat kon alleen via een servicemonteur. Ok, dan maar op die manier. De servicemonteur kwam netjes op tijd, wist niet precies wat hij kwam doen en had ook geen Arris bij zich. Hij heeft echter bij een collega toch nog een modem geregeld (hulde!) en dat bij mij achtergelaten. Ik heb dat geinstalleerd en weer netjes alles in plukjes verbonden en inderdaad, nu geen foutmeldingen meer, zelfs niet met de Growatt omvormer connected. Ik heb geen idee wat en waarom er iets fout ging, maar et de Arris modem was het opgelost.
 
ALs je een Growatt inverter hebt voor de zonnepanelen dan moet je het als het donker is nogmaals proberen. Bij mij werkt dat. Ik weet alleen niet waarom
 
Dit is al een wat ouder topic @WimPS, maar wat jij beschrijft kan gebeuren als de omvormer hetzelfde IP adres heeft als de beheer-interface van het kabelmodem, namelijk 192.168.100.1.

Als er geen zon schijnt dan schakelen de meeste omvormers volledig uit, dus ook het netwerk gedeelte.
 
ALs je zonnepanelen hebt en een Growatt inverter die aan je netwerk verbonden is, moet je even wachten tot het donker is en de inverter niet meer werkt. Dan krijg je die foutmelding "Het is nog niet gelukt om een verbinding te maken met je modem. Probeer het nogmaals." niet meer
 
Terug
Bovenaan