• Welkom op het onafhankelijke Ziggo forum. Een forum voor en door klanten van Ziggo.
    Registreer je gratis en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies!

Niet gelukt om een verbinding te maken met je modem


Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.731
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Kom maar op met die vrije modem keuze! Ze doen het gewoon zelf.

Dit heeft niets met het modemdeel, maar met het routerdeel te maken. En een vrije keus van een eigen router is er al zolang Ziggo bestaat.

Heeft dat iets met certificaten te maken? In elk geval lijkt een andere browser wel te werken. De vraag blijft dan of de fout bij Ziggo of bij Apple ligt.
 

Johnny54

Moderator
Lid geworden
18 jan 2003
Berichten
17.817
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Op je Apple apparatuur gewoon (om te testen?) Firefox, MS Edge of welke alternatieve browser dan ook installeren.
Kan nog wel eens vaker van pas komen.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.945
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Dit heeft niets met het modemdeel, maar met het routerdeel te maken. En een vrije keus van een eigen router is er al zolang Ziggo bestaat.
Jawel, ook het 'modemdeel' heeft een web interface. Van daar uit kun je je modem bijvoorbeeld in bridge/router mode zetten, of diagnostics uitlezen. Erg vervelend als dat niet werkt.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.731
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Van daar uit kun je je modem bijvoorbeeld in bridge/router mode zetten,

Dat ligt er aan waar je woont. Ik ben niet anders gewend dat je Ziggo moet bellen om hem in bridge te zetten. In fZiggo gebied is er geen interface om dat zelf te doen.
 

robin de bruin

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Berichten
71
Internet
  1. Ziggo
Dat ligt er aan waar je woont. Ik ben niet anders gewend dat je Ziggo moet bellen om hem in bridge te zetten. In fZiggo gebied is er geen interface om dat zelf te doen.
dat klopt alleen in oud upc gebied kan je zelf als klant het modem in bridge mode zetten
en dat zit er ook nog verschil in het aantal upstream kanalen
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.945
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Dat ligt er aan waar je woont. Ik ben niet anders gewend dat je Ziggo moet bellen om hem in bridge te zetten. In fZiggo gebied is er geen interface om dat zelf te doen.
Ook in fZiggo gebied heb je een web interface als je modem in bridgemode staat, dat je daar de bridge/router mode optie niet hebt is een ander verhaal.
 

ustinov

Forum Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Berichten
28
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Ik had dit probleem ook op mijn iPad.
mijn modem staat in bridge dus ik gebruik http://192.168.100.1/index.html

na het wissen van de data voor 192.168.100.1 op de iPad onder Settings/Safari/Advanced/Website data werkt het nu weer. Helaas na uitloggen is het probleem terug.

Edit: Sorry, te vroeg gepost. Dit werkt niet altijd. lijkt nu kwestie van toeval te zijn of het goed gaat.
 
Laatst bewerkt:

robin de bruin

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Berichten
71
Internet
  1. Ziggo
Ik had dit probleem ook op mijn iPad.
mijn modem staat in bridge dus ik gebruik http://192.168.100.1/index.html

na het wissen van de data voor 192.168.100.1 op de iPad onder Settings/Safari/Advanced/Website data werkt het nu weer. Helaas na uitloggen is het probleem terug.

Edit: Sorry, te vroeg gepost. Dit werkt niet altijd. lijkt nu kwestie van toeval te zijn of het goed gaat.
ik gebruik altijd 192.168.178.1
voor mijn modem die in bridge staat