Niet aflatende spam van goede doelen

Ziggy Stardus

Forum Gebruiker
Berichten
1
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ondanks dat ik me al diverse keren heb afgemeld bij bankgiroloterij, vriendenloterij en alle overige loterijen blijft men me maar spammen. Elke dag wel een mail in mijn box. Ze staan allemaal op de blacklist (ingesteld zoals Ziggo aanbeveelt) maar die rotzooi blijft maar binnen komen, elk dag, meerdere keren. Op een of andere manier omzeilen ze de boel. En het ergste is, Ziggo diverse keren gebeld en men doet of wil er niets aan doen.

Wie weet raad, want ik ben in staat om een andere mail provider te nemen, eigenlijk te gek voor woorden
 
Wat vreemd... ik heb ze gewoon een e-mail gestuurd dat ze op geen enkele wijze toestemming hebben om contact met ons op te nemen. Ze hebben nooit meer gebeld, gemaild of reclame gestuurd. Daarnaast postfilter.nl voor de fysieke post in gebruik genomen plus een sticker op de bus... geweldig! Onze papiercontainer kunnen we nu daadwerkelijk gebruiken voor de kartonnen dozen van ontvangen pakketten :)

Daarnaast moet je je misschien even verdiepen in 'recht van verzet'.
 
Bovendien staat bijna altijd onderaan in dit type spamberichten met kleine letters de optie van afmelden. Dat is niet hetzelfde als een e-mailbericht sturen. Ik heb de ervaring dat dit zeker wel het gewenste effect heeft.

Voor de duidelijkheid, ik zeg nadrukkelijk "dit type spam", dus op zich legale afzenders, ook al zijn ze vaak opdringerig. Natuurlijk werkt dit niet bij alle spam en is het in veel gevallen zelfs met klem af te raden.
 
Ah, postfilter, kende ik nog niet @CreativeS , ga het meteen ff checken ;)
Omdat, ik sinds ik ook die stappen heb uitgevoerd, letterlijk gebombardeerd word met reclame via de brievenbus ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga er vanuit dat al die loterijen ‘nette’ bedrijven zijn en je niet zomaar e-mails toesturen. Je hebt in het verleden toch dan toch ergens je e-mail adres achtergelaten? Zo niet, dan zou ik nog maar eens goed het afzender adres controleren. Alle kans dat het ‘echte’ spam is die niet afkomstig is van de eerdergenoemde bedrijven.
 
…Alle kans dat het ‘echte’ spam is die niet afkomstig is van de eerdergenoemde bedrijven.
Dat verwacht ik ook. De boetes voor spammen zijn hoog en Nederlandse bedrijven passen daar wel voor op. Als het echt van die legitieme bedrijven komt, direct een aangifte doen.
 
Ik ga er vanuit dat al die loterijen ‘nette’ bedrijven zijn en je niet zomaar e-mails toesturen.
Als je het hebt over de Nationale Postcode Loterij, de BankGiro Loterij en de VriendenLoterij, heb je het niet over bedrijven maar over één NV: leeswerk
 
Prima, één gezamenlijk communicatiebureau dus, best interessant om te weten. Maar dat verandert natuurlijk niets aan het gegeven dat ze je met ieder z'n eigen e-mailadres lastig blijven vallen, en dat het op zich "fatsoenlijke" organisaties zijn. Waarmee ik bedoel dat ze gewoon legaal zijn en dat je ze met die genoemde link onderin die berichten succesvol kan afmelden.
 
Strikt genomen gaan de loterijen als de postcode loterij en andere je niet zomaar mailen ooit heb je je email adres achtergelaten. Maar ik ervaar op dit moment erg weinig spam. afgelopen maanden veel als spam aangemerkt. Met name vooral de buitenlandse emailadressen. Enkele keren gemeld bij o.a. [email protected]. Wat betreft het postfilter dat heb ik al vele jaren in gebruik. maar het bel-me-niet-register zou wat mij betreft veel beter mogen werken. Hebben ze je ooit eens gebeld dan mogen ze je blijven lastig vallen. Wat mij betreft mag er best een boete op staan om ongevraagde e-mail, post of telefoon verkeer te gebruiken c.q. versturen.

Meer is te vinden op oa .
https://www.acm.nl/nl of https://www.consuwijzer.nl/
 
Terug
Bovenaan