Next valt herhaaldrlijk uit

Micky 2000

Forum Gebruiker
Berichten
5
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn next valt sinds gister steeds uit om weer gelijk opnieuw op te starten soms wel om de 5 min
Contact met Ziggo : kunnen mij niet helpen moet op updatee wachten waneer ?weten ze niet
 
Nogmaals bellen en hopen op een andere medewerker, want het gedrag van de box is niet normaal.
 
Mij is wel opgevallen dat lichtje achter op modem uit gaat als de next stopt en weer aangaat als hij weer opstart xou het aan de modem kunnen liggen?
 
De LEDjes bij de netwerkaansluitingen van de modem geven aan dat er een active verbinding is. Er is er ook eentje die aangeeft dat het een gigabit verbinding is.
Als de mediabox uit gaat verbreekt de verbinding met de modem en gaat het LEDje op de modem uit.
 
Weer gebeld en nu word er gezegd dat het toch aan modem ( internet valt weg) ligt en komt volgende week monteur ben benieuwd
Word weekje geen tv kijken ook geen netflix of wat dan ook om de 5 minuten valt hij uit
 
Het televisiebeeld van de Next komt via de coaxkabel en niet via internet.
Internet heb alleen nodig om hem te activeren, voor online content, opnames en de 4K zender.+

PS Krijg je een melding of foutcode en zo ja welke?

Heb je wel internet op andere apparaten (PC, tablet, etc.), want dan heb je dus gewoon internet en is dat niet de oorzaak.
Check internet op Next: https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/internetverbinding-controleren/

Andere ding dat je kan proberen maar zeer waarschijnlijk niets oplost: Sluit de Next aan op een andere LAN poort van je modem.
Sluit de Next aan via Wi-Fi. : https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/modemverbinding-wijzigen/

Zet de Next terug naar de fabrieksinstellingen:
  • Druk op “Home” knop
  • Selecteer“Tandwieltje”
  • Selecteer “Systeem”
  • Selecteer “Fabrieksinstellingen”
 
@Micky 2000 Je kunt altijd nog tv kijken ook zonder je Next. Je mist dan wellis waar zenders die je extra in je pakket hebt. Je kunt niet opnemen.

Gewoon je antennekabel in je tv steken en zenders zoeken. Schakel je mee naar de digitale zenders dan heb je genoeg keus om die week door te komen. Hoe je dit doet staat hier.


Maar wil je toch iets opnemen of inplannen gebruik dan de Ziggogo app. Of je streamt alles naar je tv.
 
Laatst bewerkt:
Monteur geweest en hopenlijk is het opgelost!
Alles nagekeken en wat aansluitingen vervangen next opnieuw geupdate waarschijnlijk zat daar de fout dat die niet goed is binnengekomen icm slechte aansluitingen overbodige versterker
Dus nu kijken wat de next doet anders krijg ik een nieuwe duimen!
 
Als de software niet goed was geïnstalleerd, dan had de box helemaal niets gedaan. Beetje wishful thinking als je het mij vraagt. Zal veel meer met de stekkers/kabels te maken hebben gehad. Misschien was je upstream wel te sterk... met die versterker. Storingen worden dan ook versterkt, en ja dan kunnen mediaboxen ook uitvallen.
 
Terug
Bovenaan