Next geluid niet synchroon

Met dolby aan wordt het nog veel erger.
Als ik het signaal eerst naar de soundbar, Philips Fidelio B5/12, stuur en van daaruit naar de TV hangt de media-box zich op. De Media-box is dan niet meer te bedienen en alleen de stekker eruit trekken helpt.
Op deze manier heeft de voorloper, de Horizon-box, ook altijd aangesloten gezeten en dat zonder problemen.
Kanaal wisselingen werken ook niet. Het enige dat het iets verbeterd is HDMI op 1080i zetten.
Het hele probleem is ook dat het geluid NA het beeld signaal komt. Andersom is geen probleem.
Ik wil best nog eens proberen om het signaal via de soundbar te laten lopen maar wat als deze zich weer ophangt???
Signaal problemen kunnen ook ontstaan als de impedantie van de HDMI lijnen niet kloppen. Hierdoor krijg je een slechte VSWR die kan zorgen dat er verschillende vertragingen in de kabel ontstaan. Heb wel nog nooit 50mSec gezien wel meer in het uSec gebied.
 
Heb de Next via HDMI aan de Fidelio aangesloten en dan via HDMI naar de TV. TV heeft dus altijd beeld via de Fidelio aangezien we ook een Kodi kastje aan de Fidelio hebben aangesloten is dit makkelijker met schakelen van sources. Geluid staat wel op DD uit want anders is er een dof geluid en zijn er wat synchronisatie problemen. Alhoewel die opgelost kunnen zijn dat weet ik niet zou ik moeten luisteren/kijken.

Ik heb wel een oudere Fidelio E5 https://www.coolblue.nl/product/381185/philips-fidelio-e5.html en die is probleemloos aangesloten op de Next en geeft dan het beeld door aan de TV.
 
Bij jou misschien, maar ik weet bij een hoop andere mensen niet. Wel een opluchting vergeleken bij de Horizon.
En daar zijn wij na de update, weer gelukkiger mee dan de NEXT

Het lijkt/hoort of je naar een ingesproken film/serie aan het kijken bent :9
 
Ik ben er onderhand wel achter dat de Next een mislukt experiment is...................;)
Ondanks alle medewerking van de technische klantenservice van Ziggo heb ik al maanden te traag geluid uit mijn Nextbox en soundbar.
Weet niemand een wel werkende oplossing voor Ziggoklanten in Zutphen?
 
Ondanks alle medewerking van de technische klantenservice van Ziggo heb ik al maanden te traag geluid uit mijn Nextbox en soundbar.
Weet niemand een wel werkende oplossing voor Ziggoklanten in Zutphen?
Het enige dat het iets verbeterd is HDMI op 1080i zetten dus niet op automatisch. en zorg ervoor dat alle sound delay's op "0" staan. Dat wordt nog wel eens vergeten.
 
Terug
Bovenaan