Next geluid niet synchroon

Het is inderdaad helemaal bagger met die lipsync! Koop ik een dure Dolby Atmos LG soundbar met draadloze achterspeakers, bij mijn LG Oled TV, blijkt het geluid alleen sync te lopen als ik Dolby uitschakel ....... het moet toch niet gekker worden! En als ik Netflix kijk direct via de app in de TV werkt het prima: perfect synchroon Dolby Atmos geluid (tenminste, als de film ook Dolby Atmos is opgenomen natuurlijk)
En ik heb echt alle mogelijk aansluitingen tussen de Next / TV / Soundbar geprobeerd HDMI, HDMI/ARC via de soundbar en via de TV, Optical, maar het blijft bagger. Het zit dus echt in die Next box, zodra je Dolby inschakelt loopt het geluid zeker een paar tiende van een seconde tot wel een halve seconde achter. En daar betaal je dan elke maand een berg geld voor, zo jammer..........
 
Hier geen problemen met lipsync met de NEXT. Ik gebruik echter geen soundbar maar heb de next via een van de Onkyo receiver HDMI aansluingen aangesloten.
Met andere apparaten heb ik dan weer wel soms lipsync problemen.
Ik wil hiermee alleen maar mee zeggen dat de configuratie manier van aansluiten en welke apparaten het geluid verzorgen grote invloed hebben.

In de laatste update heeft Ziggo wel lopen ;*(&@ met de volg stand bij audio. DIe werkte goed maar nu bij mij niet meer :thumbsdownangry:
 
Ziggo zou gewoon moeten zorgen dat het geluid synchroon met het beeld de Nextbox uitkomt. Zelfs dat werk niet goed, want als ik alleen het geluid van mijn via HDMI aangesloten TV speakers beluister zit er al een vertraging in het geluid t.o.v. het beeld. Zolang dat niet correct werkt, blijft het op alle aangesloten toestellen tobben, want dan weet je niet welke afwijking door welk toestel wordt veroorzaakt en weet je dus ook niet op welk toestel je moet compenseren.
Overigens zijn alle compensatie mogelijkheden erop gericht dat het beeld achter loopt op het geluid. Maar in de meeste gevallen loopt het geluid juist achter op het beeld! Dus werken die compensaties sowieso niet, ze verergeren het probleem alleen maar.
Nog een hoop werk aan de winkel bij de Next ontwikkelploeg van Ziggo. Maar het zal wel net gaan als bij de Horizon, het ene probleem wordt niet opgelost terwijl het andere probleem zich weer al aandient. Tijd dat er eens echte concurentie komt ........
 
Ik ben er onderhand wel achter dat de Next een mislukt experiment is...................;)
 
Weet hoe vervelend het is als beeld en geluid niet synchroon lopen. Heb de Next hier nog niet op kunnen betrappen.
Wellicht veroorzaakt door de TV waar deze op aangesloten is?

Wat mij dan weer opvalt is dat Ziggo het geluid (dolby / pcm) per kanaal inregelt ipv per uitzending.
Dit geldt zowel voor Next als rechtstreeks via de TV.
Voorbeelden: NED1 is altijd Dolby. Showkanaal 13 en Belgie kanaal 51 altijd PCM.
 
Ik heb net het beeld op 1080i gezet en nu lijkt het beter synchroon op minimaal 2 live kanalen.
Via kanaal 997 zie ik nu bijna geen delay meer, normaal loopt het beeld voor op het geluid en dat is niet te corrigeren. Dit is volgens mijn een keiharde designfout die niet op te lossen is met software of je moet het beeld 100ms vertragen. Als ik de Horizon-XL box eerst naar de Philips Fidelio B5 soundbar stuur en dan vanuit de soundbar naar de TV hangt de Media-box na een uurtje kijken op. Met de Horizon-box heb ik nooit problemen gehad. Dan kun je tenminste met de vertraging in je TV of soundbar alles corrigeren. Als Ziggo niet snel hier iets aan doet stap ik over naar E-fiber, de aansluiting is over 14dagen klaar. Bij sportwedstrijden zijn de sporters al weg en dan krijg je pas het startschot, niet om aan te zien. Ook het kijken naar discussie programma's is op deze manier erg vermoeiend.
 
@JosSer Werkt het met dolby uit wel goed?

Van Ziggo:

"Soms komt het voor dat het beeld en geluid niet 100% synchroon loopt. Dat kijkt natuurlijk niet lekker weg en daarom werken we hard aan een oplossing. Tot die tijd delen we graag wat tips met jou zodat je toch lekker voor de buis kan zitten.

Kijk je zonder geluidssysteem?
Maak je geen gebruik van een apart geluidssysteem maar loopt het geluid niet goed met het beeld mee? Schakel dan de optie Dolby uit. Dit doe je door via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit

Ben je al even onderweg met het tv programma? En begint het geluid out of sync te raken? Wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby in en weer uit via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Aan en weer Uit

Kijk je met een geluidssysteem zoals een soundbar?

Soms kan het helpen de installatie van de geluidsapparatuur op een andere manier aan te sluiten. Als voorbeeld hebben we een afbeelding toegevoegd.




Mocht dit geen verbetering geven, wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby uit en weer schakel deze weer in via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit en weer Aan"
 
Terug
Bovenaan