Next geluid niet synchroon

Kronenburg

Forum Gebruiker
Berichten
9
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik weet dat er veel gebruikers zijn met een Next box waarvan het gebruik met een Soundbar of geluidsinstallatie het geluid niet synchroon loopt. Weet inmiddels ook dat als je Dolby Digital uitzet het probleem weg is. Problemen worden vooral veroorzaakt vanwege combinatie van diverse merken tv in combinatie met Next. Ik vraag me alleen af of er ook mensen zijn die met behoud van het Dolby geluid het probleem hebben kunnen oplossen en hoe ze dat dan gedaan hebben.
 
Ik heb een Sonos playbar met sub en 2x play 3 achter staan.
Ik heb niks bijzonders gedaan en het werkt gewoon perfect.
 
De delay op de next doet helemaal niks, die is echt stuk. Kijk maar eens naar het testbeeld, het piepje moet tegelijk klinken als het blokje in het midden is. Je kunt tot 300ms instellen maar er gebeurt helemaal niks. Stel ik 100-120ms in op de receiver, dan klinkt het piepje als het blokje helemaal rechts is.

Probeer het dus met de delay/sync op je tv of receiver.
 
De delay op de next doet helemaal niks, die is echt stuk.
Dat dacht ik eerst ook, maar ik kreeg toen te horen dat het instellen van de vertraging alleen werkt voor optical en 3.5mm jack en niet voor HDMI. Dat zouden ze in ieder geval beter moeten vermelden.
 
Ah dat verklaart het dus... maar goed niet helemaal stuk, maar zo goed als stuk dus. In ieder geval onbruikbaar voor 90% van de mensen.
 
De Next is een optie om een delay in te stellen maar dit kan ook op je tv of bijv. je Sonos.
 
Ik heb hetzelfde probleem al maanden lang, bij mij is het geluid trager dan het beeld, ik heb al van alles geprobeerd, met andere kabels, aansluitingen, dolby aan/uit, etc. Ik heb gezien dat hierover een discussie is op de Ziggo community:


"Hey all.

Soms komt het voor dat het beeld en geluid niet 100% synchroon loopt. Dat kijkt natuurlijk niet lekker weg en daarom werken we hard aan een oplossing. Tot die tijd delen we graag wat tips met jou zodat je toch lekker voor de buis kan zitten.

Kijk je zonder geluidssysteem?
Maak je geen gebruik van een apart geluidssysteem maar loopt het geluid niet goed met het beeld mee? Schakel dan de optie Dolby uit. Dit doe je door via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit

Ben je al even onderweg met het tv programma? En begint het geluid out of sync te raken? Wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby in en weer uit via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Aan en weer Uit

Kijk je met een geluidssysteem zoals een soundbar?

Soms kan het helpen de installatie van de geluidsapparatuur op een andere manier aan te sluiten. Als voorbeeld hebben we een afbeelding toegevoegd.




Mocht dit geen verbetering geven, wissel dan even van kanaal of schakel de optie Dolby uit en weer schakel deze weer in via het Menu - > Instellingen (tandwiel)-> Beeld en geluid -> Dolby -> Uit en weer Aan"

Men werkt hard aan een oplossing schrijft hij (9 maanden geleden), Maar deze is er nog steeds niet.

Iemand misschien een oplossing?
 
Heb ik even mazzel dat het mij wel gelukt is o.a. via hdmi.
Jij bent dan ook heel bijzonder, speciaal voor jou heeft Ziggo een uitzondering gemaakt in de software.
Als mensen zoals jij echt het product testen snap ik wel waarom altijd het zulke gebruiksonvriendelijke, foutgevoelige rommel is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan