Netwerk probleem. Modem?

DJ_Bert

Forum Gebruiker
Berichten
4
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Hallo allemaal. Sinds enkele weken (vanaf de laatste grote storing) heb ik het probleem dat als ik op mijn thuisservertje met html5 uploader naar coppermine fotogallery (https://www.coverpalace.eu/) of mijn singeldatabase (https://www.coverpalace.eu/cdbase/) gegevens invoeg, worden telkens alle pc's disconnected en gaat het modem opnieuw starten. Ik dacht eerst het probleem te zoeken op mijn servertje, maar die heeft nu een frisse setup. Geen virus of maleware etc. aanwezig.
Wat zou ik kunnen doen. Bij bellen met Ziggo, krijg ik als antwoord dat men mij niet helpt.


De onderstaande informatie geeft de Connect Box status weer.


Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.12.18.25-2p5-NOSH
MAC-adres:AC:22:05:EB:AC:04
Serienummer Connect Box:DEAP72500E1D
Beschikbaarheid:0day(s)0h:22m:18s
Netwerk toegang:Toegang tot internet
 
Is de Connectbox al eens naar de fabrieksinstellingen gereset? Indien niet kan je dat eens proberen.
Noteer de instellingen die je zelf hebt aangebracht, zoals portforward etc.
Druk de resetknop aan de achterkant langer als 60 seconden in.

Je zit in het fZiggo gebied en moet als je bridgemode gebruikt die weer door Ziggo in laten schakelen.
 
Connectbox gisteren naar fabrieksinstellingen gezet. Weer alles opnieuw geconfigureerd. Probleem blijft bestaan. Zodra ik de nas/server aanspreek, nu al zonder er naar te uploaden, gaat het modem resetten en hebben alle pc's in het netwerk geen verbinding meer
 
Nu uitzoeken waarom verbinden met de NAS het netwerk om zeep helpt.
Heeft de NAS soms tijdens de storing een "opdonder" gehad de netwerkkaart van de NAS ontregeld / defect.
Als hij 2 netwerkpoorten heeft dan eens de tweede proberen.
Anders eens een switch tussen NAS en netwerk hangen en kijken wat er dan gebeurt.
 
De server die ook als nas dient heeft een frisse windows 10 setup. Ervoor stond windows 7 pro erop. Het gebeurd dus ook bij deze frisse windows 10 pro
 
Misschien dan toch eens naar de netwerkkaart kijken. Eventueel een andere plaatsen.
 
Misschien ligt het aan een splitter of de coax. Heb je wel een normale upstream?

 
Terug
Bovenaan