Netflix via kanaal 150 vaak slecht beeld

Je hebt geen 500MB abonnement meer nodig voor de Next. Enkel alleen TV Max in combinatie met elk willekeurig internet abonnement.

Verder mogen mensen zoveel blijven zeuren als ze willen zolang Ziggo nog steeds het wangedrocht genaamd de XL niet uit de roulatie halen.
 
Ik had ook internet & tv max kunnen noemen of alles in 1 max Bij beide kom je uit op 500MB Dat Next goed werkt met 250MB is juist. Maar alleen die optie geeft alleen een mediabox XL als ontvanger aan.

 
Ik vind de benaming "zeuren" in dit topic totaal niet aan de orde. Als Ziggo een box levert mag men verwachten dat hij het doet. En als dat niet het geval is dan kan men dit melden in dit forum. En dan is er geen enkele reden voor andere forumleden om dit af te doen als zeuren. Bedenk dat je niet alles hoeft te lezen en op alles moet reageren.
 
Mee eens. Je probeert elkaar te helpen door een oplossing cq idee aan te dragen.
Mogelijk kan topicstarter zijn profiel verder invullen Modem bijv.
 
Jongens die Next gaat het niet oplossen als zijn signaal te slecht is. Als de doscis signalen niet goed binnen komen en zijn internet verbinding is ruk dan kan netflix ook op die next box een lage beeldkwaliteit kiezen. Kortom ik vermoed dat het helemaal niks met de mediabox XL of Next te maken heeft.
 
Het is gewoon bekend dat Netflix op kanaal 150 op de XL zelfs met een nagenoeg perfect signaal veel problemen geeft. Ik gebruik het in ieder geval nooit meer en de docsis waarden kunnen hier niet beter.
 
Ik gebruik normaal Netflix op de Apple TV, door verhuizing heb ik nu nog niet alles aan kunnen sluiten, en kijk ik even tijdelijk via de Ziggo Next app, en de beeldkwaliteit is inderdaad erg slecht vergeleken met de Apple TV. Ook met volle bandbreedte en met perfecte verbindingen. Het is gewoon slecht, zowel de app als kanaal 150 (wat gewoon hetzelfde is uiteraard).
 
Kan ook nog hierdoor komen:

Netflix verlaagt tijdelijk beeldkwaliteit
Streamingsdienst Netflix verlaagt in Europa dertig dagen de beeldkwaliteit om te voorkomen dat het internet tijdens de coronacrisis overbelast wordt. Het Netflix-dataverkeer wordt een kwart minder, verwacht het bedrijf.

Daarmee reageert Netflix op een oproep van de Europese Commissie. Nu veel mensen thuis zitten wordt er veel meer naar Netflix gekeken, daarnaast werken veel mensen vanuit huis. De Europese Commissie was bang dat het internet 'verstopt' zou raken en vroeg streamingdiensten om de doorvoer van hun data aan te passen.

Bron: https://nos.nl/liveblog/2327635-vra...bevoorraden-twee-coronagevallen-op-texel.html
 
Nee, het was afgelopen weken/maanden ook al slecht. De next is uiteraard sowieso al geen hoogvlieger qua beeldkwaliteit; ik denk ook dat ze in de next streamingdiensten standaard al flink knijpen (het zijn concurrenten tenslotte die Ziggo bandbreedte opsnoepen).
 
Terug
Bovenaan