Netflix via kanaal 150 vaak slecht beeld

wim van ooijik

Forum Gebruiker
Berichten
52
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
waarom heb ik heel vaak slecht beeld op kanaal 150 van Netflix opstarten is zo wie zo slecht. Wie weet er wat alvast bedankt
 
Geef eens wat meer informatie. Wat heb je zelf al geprobeerd bijvoorbeeld, zoals opnieuw opstarten / fabrieks reset??
Wat voor Mediabox heb je eigenlijk?
Wat bedoel je met slecht beeld, tijdens het kijken van Netflix haperingen en blokjes?
Hoe zit alles aangesloten?
 
hallo oke ik heb een mediabox xl alles al geprobeerd wat hier boven staat, dit is al mijn tweede box. Als ik hem op 150 zet dan zit hij een paar sec vast wel geluid maar alleen maar blokjes en als we zitten te kijken dan af en toe blokjes.En zelfs de monteur heeft toen een versterker er tussen gezet en een nieuwe coax kabel ,dus daar kan het niet aan liggen
 
Wat jij beschrijft heb ik ook eens bij kennissen gezien.
Daar is de Mediabox XL en alle bekabeling vervangen maar het probleem bleef met Netflix.
Ik denk niet dat je dit zelf kunt oplossen, die XL is gewoon heel slecht in alles, behalve TV kijken. De rest werkt bagger of heel traag.
 
Heb ik ook gehad met mijn eerste Mediabox XL, Netflix werkte echt voor geen meter.
Kreeg een andere Mediabox XL en daarop werkte Netflix wel.
Dus ik denk dat je box vervangen moet gaan worden.
 
Het lijkt wel of er een aantal slechte boxen in omloop zijn, waarbij je het met name met Netflix merkt, die keer op keer opnieuw worden ingezet.
 
Ik vraag me af hoe netflix op die box tot stand komt, normaal gaat netflix via een IP verbinding en is het zien van blokjes niet echt mogelijk. Maar wellicht dat Ziggo met de mediabox XL gebruik maakt van VOD capaciteit en dan gaat de verbinding over DVB-C en dan speelt bekabeling wel een rol. Maar het kan ook dat de netflix app niet lekker draait op die box.
 
netflix en videoland gaan over ip, door het interne kabelmodem in de XL .
on demand en terugkijken..gaat over de qam vod kanalen.
 
wim..staat je Xl verbonden over wifi/utp met je modem, of staat de XL in de juiste setting " gateway modus". ( thuisnetwerk status...)
een fabrieksinstelling geven dan gaat deze zekers naar gateway modus...soms spanningsloos maken,2 keer toe resetten...dan gaat het pas goed.
berrie.
 
Als de verbinding met Netflix traag is zal er teruggeschakeld worden in de stream bandbreedte en zal het beeld er onscherp en blokkerig uitzien. Ik zie dit ook op de chromecast die net wat te ver van het accespoint zit. Als de verbinding iets langer loopt en er voldoende gebufferd is, wordt er weer opgeschaald naar HD.
 
Terug
Bovenaan