Netflix stopt 1,5 minuut voor einde van een film/serie

28 april 2021.
Uit de Ziggo Community:

Goedemorgen iedereen, afgelopen nacht is de uitrol van software-update 4.31 voor alle regio's begonnen (Limburg en Noord-Brabant waren vorige week al aan de beurt). We verwachten dat het probleem wat jullie ervaren hiermee is opgelost. Is dit niet zo dan horen we het graag.

Let op, het kan tot drie dagen duren voordat jouw mediabox software-update 4.31 heeft geinstalleerd. Je kunt via Menu > Tandwiel > Info > Over je mediabox, zien welke versie er op dit moment is geinstalleerd. Wil je de nieuwe al direct? Dan kun je de mediabox naar de fabrieksinstellingen resetten via het menu. Hierbij blijven je instellingen en opnames bewaard, maar je moet wel opnieuw in Netflix inloggen.
 
Als ik later in de avond of in de nacht naar Netflix zit te kijken slaat die om de haverklap op pauze. Klik dan op de ab ok in eh dan gaat het weer verder. Wat opvalt is dat op dat moment de horizonbox XL van status geel naar status blauw gaat. Vervolgens gaat er een balkje een minuut heen en weer om vevolgens weer in standby (geel) te gaan. Dit moet met elkaar te maken hebben. Voor de upgrade had ik dit namelijk niet

Overdag en begin avond kan ik btw. ongestoord Netflix kijken
 
Heb je na de update de mediabox al eens een minuutje van de stroom gehaald en toen weer opgestart?
Dit wil bij diverse apparaten problemen na een update nogal eens oplossen.
 
Mocht de oplossing van @Johnny54 niet helpen kijk dan eens welke instelling je hebt bij: Menu > Opties > Voorkeursinstellingen > Automatisch Stand-by instellen

Probeer de optie 's nachts eens.
 
Terug
Bovenaan