• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Netflix stopt 1,5 minuut voor einde van een film/serie


Vraag

roon2

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2012
Berichten
74
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ben in het bezit van een media box next.
Sinds twee dagen doet zich het volgende rare feit voor.
Aan het eind van elke film of een aflevering van een serie op Netflix stopt de uitzending plm 1,5 minuut voor het eind.

Ik heb het volgende al gedaan;
uitloggen en weer inloggen bij nexflix
Mediabox opnieuw opgestart.
Modem opnieuw opgestart.

Dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad of heeft dit nu?

Bij voorbat dank

Ronald
 
Oplossing
28 april 2021.
Uit de Ziggo Community:

Goedemorgen iedereen, afgelopen nacht is de uitrol van software-update 4.31 voor alle regio's begonnen (Limburg en Noord-Brabant waren vorige week al aan de beurt). We verwachten dat het probleem wat jullie ervaren hiermee is opgelost. Is dit niet zo dan horen we het graag.

Let op, het kan tot drie dagen duren voordat jouw mediabox software-update 4.31 heeft geinstalleerd. Je kunt via Menu > Tandwiel > Info > Over je mediabox, zien welke versie er op dit moment is geinstalleerd. Wil je de nieuwe al direct? Dan kun je de mediabox naar de fabrieksinstellingen...

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
985
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC

In software-update 4.31 zit namelijk een wijziging waarvan we het vermoeden hebben dat die ook de onderliggende oorzaak van dit probleem oplost. Omdat we het probleem niet zelf kunnen reproduceren hebben we dit niet met zekerheid kunnen bevestigen. Software-update 4.31 wordt gefaseerd uitgerold, zie ook dit topic.

In de nacht van 19 op 20 april zijn Noord-Brabant en Limburg eerst aan de beurt. Het kan maximaal drie dagen duren voordat de box de update heeft ontvangen. De rest van Nederland volgt op 28 april.
Aha dat topic ha dik niet gelezen. Wel raar dat ze dat dan niet bij de 4.31 logs melden. Ik denk en hoop dan dat dit probleem is opgelost in 4.31 want ik zie het niet meer. Ben benieuwd in welke software versie het dan weer terug gaat komen ::)
 

mamasoepkip

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2021
Berichten
1
Hier ook dat probleem. Ik heb laatst een serie gebinget en bij elke aflevering hetzelfde probleem. Laatste anderhalve minuut kijk ik in stukjes van zo'n 10 seconden per keer. Vervelend.
Ik zie hier dat men er wel mee bezig is... Ben benieuwd of we binnenkort normaal kunnen kijken.
 

Gerardus54

Forum Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2005
Berichten
174
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Hier hetzelfde maar alleen bij de eerste aflevering van Trailer Park Boys die we die dag kijken. Alle afleveringen erna lopen normaal door. Dit fenomeen doet zich sinds ongeveer een maand voor. Bij andere series komt het niet voor.
 

Patricia1982

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2021
Berichten
1
Hier ook hetzelfde. Geen problemen op de iPhone en iPad. Laatste week kijken we de laatste 2 minuten via de iPad. Terugkijken via de tv wordt echt onmogelijk gemaakt. Eerst konden we de laatste 2 minuten nog terugkijken, nu schiet ie steeds weer naar de volgende aflevering elke 10 seconden.
Automatisch volgende aflevering uitzetten heeft geen effect.
 

Klant010

Forum Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2021
Berichten
1
Zelfde probleem met de Next, heel irritant. En teruggaan naar de aflevering om laatste 2 minuten opnieuw te kijken lukt inderdaad ook niet meer, want je vliegt er iedere keer weer uit.
 

JPKL

Forum Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2021
Berichten
1
Met netfilx app op de apple tv heb ik geen probleem en ook niet op de ipad streamend naar de chrome cast.
Dan loopt de serie gewoon netjes af.
Moet dus wel aan de next box en dus ziggo liggen. Alsjeblieft doe er wat aan ziggo!
Via de laptop of iPad idd geen probleem als ik Netflix kijk. Wel via de tv en dus ziggo modem ja.....
Laat ze er maar snel wat aan doen!!! Ziggo??