• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Netflix stopt 1,5 minuut voor einde van een film/serie


Vraag

roon2

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2012
Berichten
74
Hallo,

Ik heb een vraag.
Ben in het bezit van een media box next.
Sinds twee dagen doet zich het volgende rare feit voor.
Aan het eind van elke film of een aflevering van een serie op Netflix stopt de uitzending plm 1,5 minuut voor het eind.

Ik heb het volgende al gedaan;
uitloggen en weer inloggen bij nexflix
Mediabox opnieuw opgestart.
Modem opnieuw opgestart.

Dit heeft niet geholpen.

Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad of heeft dit nu?

Bij voorbat dank

Ronald
 
Oplossing
28 april 2021.
Uit de Ziggo Community:

Goedemorgen iedereen, afgelopen nacht is de uitrol van software-update 4.31 voor alle regio's begonnen (Limburg en Noord-Brabant waren vorige week al aan de beurt). We verwachten dat het probleem wat jullie ervaren hiermee is opgelost. Is dit niet zo dan horen we het graag.

Let op, het kan tot drie dagen duren voordat jouw mediabox software-update 4.31 heeft geinstalleerd. Je kunt via Menu > Tandwiel > Info > Over je mediabox, zien welke versie er op dit moment is geinstalleerd. Wil je de nieuwe al direct? Dan kun je de mediabox naar de fabrieksinstellingen...

Eddie!

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2021
Berichten
1
Bijzonder vervelend probleem. Duurt al minimaal een maand en nog steeds niet gefixt. Probleem speelt bij elke aflevering. De laatste seconden zijn gewoon niet te bekijken omdat hij steeds automatisch stopt
 

jessi

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2021
Berichten
1
Same here. Tot nu toe werkte de terug-naar-dezelfde-aflevering-vooruitspoel-oplossing, hoewel irritant, maar nu werkt ook die niet meer! Zodra de aflevering ongeveer op dezelfde plek is, breekt ‘ie alsnog af om naar de volgende aflevering te gaan.
Ik lees vol verbazing dat ondanks dat het probleem is aangekaart, er niets mee wordt gedaan. Hoe moeilijk kan het zijn. Ik vraag Netflix niet naar de volgende aflevering toe te springen. Zet gewoon die ‘handigheid’ uit!
 

Jane123

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2021
Berichten
1
Hoi, hier zelfde probleem. Zowel bij mijn account als bij mijn dochtertje. Heb ook een Mediabox Next van Ziggo. Erg irritant om op deze manier een serie te kijken. Ik ga morgen contact opnemen met zowel Ziggo als Netflix en ze komen maar met een oplossing of vergoeding in de vorm van een korting ofzo tot het opgelost is.

Ik zal jullie op de hoogte houden over wat voor reactie ik kreeg van Ziggo en Netflix.

Nu Netflix maar weer opstarten via mijn blu ray speler. GEDOE!!
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
7.711
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Die suggestie was al eerder gegeven, maar schijnt niet te werken:
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
985
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Het gekke is dat ik dit probleem ook een paar keer heb gehad. Maar sinds een week ofzo dit niet meer zie gebeuren. Gisteren nog een paar afleveringen van Fauda zitten kijken zonder probleem....
Geen idee wat er anders is dan dat ik tester ben en misschien een andere software versie heb maar daar werd niet gesproken over een NF fix. Kan ook gewoon toeval zijn want ik heb het maar zo nu en dan gezien.
 

Berr

Forum Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2021
Berichten
1
Bij mij sinds gisteren pas (geluk gehad?) het zelfde probleem. Automatisch volgende aflevering uit helpt niet. Hoe kunnen wij krachten bundelen om hier een punt over te maken bij Ziggo/Netflix?
 

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.626
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Het gekke is dat ik dit probleem ook een paar keer heb gehad. Maar sinds een week ofzo dit niet meer zie gebeuren. Gisteren nog een paar afleveringen van Fauda zitten kijken zonder probleem....
Geen idee wat er anders is dan dat ik tester ben en misschien een andere software versie heb maar daar werd niet gesproken over een NF fix. Kan ook gewoon toeval zijn want ik heb het maar zo nu en dan gezien.

In software-update 4.31 zit namelijk een wijziging waarvan we het vermoeden hebben dat die ook de onderliggende oorzaak van dit probleem oplost. Omdat we het probleem niet zelf kunnen reproduceren hebben we dit niet met zekerheid kunnen bevestigen. Software-update 4.31 wordt gefaseerd uitgerold, zie ook dit topic.

In de nacht van 19 op 20 april zijn Noord-Brabant en Limburg eerst aan de beurt. Het kan maximaal drie dagen duren voordat de box de update heeft ontvangen. De rest van Nederland volgt op 28 april.
 
Laatst bewerkt: