• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Netflix op Mediabox XL


Martin Kuiper

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik heb het gezien, er is al veel vaker over geklaagd.
Voorheen keek ik op mijn 2e tv vooral via Chromecast, er lag geen kabel naar die tv.
Grote ergernis; de Ziggo Go app heeft veel beperkingen via Chromacast door onwil van Ziggo.
Toen ik las dat je Netflix kunt kijken via de Mediabox XL toch maar met gemengde gevoelens de Box besteld en de kabel doorgetrokken. De installatie verliep vrij soepel al duurde het wel lang voor de box opgestart was.
Welgeteld 2x Netflix kunnen kijken via kanaal 150.
Daarna kwam alleen het logo in beeld en gebeurde er verder niets.
Ik kwam zelf op het idee het dan maar via de app te proberen en dat werkte wél, een paar weken lang.
Gisteravond zeker een uur bezig geweest om Netflix te starten. Dat lukte uiteindelijk pas na herstarten en veel heen en weer schakelen tussen de kanalen en de app.
Vanmorgen nog even geprobeerd; niet op 150 en niet op de app.
De gewone tv kanalen werken wél goed en de signaaltest in het menu geeft ook aan dat alles in orde is.
Alle apparaten afmelden bij Netflix helpt niet en de box opnieuw starten ook niet direct.
Ondertussen betaal ik €2,50 per maand extra voor de box die niet doet waarvoor ik hem besteld heb en overweeg dan toch de Chromecast er weer in te steken alhoewel ik dan een HDMI aansluiting te kort kom.
Wanneer komt Ziggo met een oplossing?
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.704
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hier werkt netflix kanaal 150 prima.
Heb je al geprobeerd de box terug te zetten naar fabrieksinstelling?
 

ber000000-6

Forum Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2008
Berichten
1.067
Gebied
fZiggo
hallo martin,
netflix gaat over de mediabox zijn eigen interne modem, en de tv kanalen gaan via een tuner.
mogelijk is het interne modem niet online. ( rood logo in je display offline...)

eerst dit testen, en helpdesk je mediabox laten uitlezen.

suc6

berrie.
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Martin Kuiper

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Bedankt voor de reacties,
Ja, de box is al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen.
De enige foutmelding in het display was omdat er geen telefoon aangesloten was.
Na enige tijd proberen krijg ik een foutmelding van Netflix met daarin een mogelijkheid de netwerk verbinding te testen.
Hij maakt verbinding met 3 Netflix servers met 25-27Mbs.
Ik lees hier daar dat je de box ook via UTP kunt aansluiten.
Kan dat rechtstreeks van de router of geldt dat alleen voor een 2e mediabox vanaf de 1e?
 

piente

Product Tester
Lid geworden
6 okt 2008
Berichten
2.607
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik heb het gezien, er is al veel vaker over geklaagd.
Voorheen keek ik op mijn 2e tv vooral via Chromecast, er lag geen kabel naar die tv.

Martin Kuiper heeft het over zijn 2e tv om daar Netflix te kijken. En de client box kan momenteel geen Netflix bekeken worden daar ze de app uit hebben staan. En de client kan o.a. met UTP aangesloten worden.
 

michieldejong

Quality Member
Lid geworden
17 aug 2009
Berichten
1.587
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Een tip: zorg dat de box een paar minuten aan staat voordat je Netflix probeert te starten. Dus eerst even een paar minuten tv kijken en dan pas naar kanaal 150.
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
969
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
JA deze tip wilde ik ook geven. We hebben alleen een Mediabox XL dus geen 2e box weet niet of dit verschil maakt.
Als we hier NF te snel aanzetten vanuit standby dan gaat het bijna altijd mis en moet je de hele HB uit en aanzetten met de schakelaar. Kinderen weten dit ondertussen en wachten braaf op de langzame computer :-)
 
Topicstarter
Topicstarter
M

Martin Kuiper

Forum Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2018
Berichten
3
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Bedankt voor alle tips allemaal.
Laatste stand van zaken: hij doet het weer.
Maandagavond weer eens geprobeerd op kanaal 150 en ik moest alleen mijn wachtwoord opnieuw invoeren.
Waarschijnlijk moet je na het inschakelen idd. een poosje wachten vóór je netflix inschakelt, ik zal er eens mee expirementeren.