• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Na vervangen mainboard CI+ERROR: Toestel Certificaat Ongeldig-Verlopen-16

Status
Niet open voor verdere reacties.

chris747

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Berichten
1
Na het vervangen van het mainboard van mijn Samsung UE40C6710USXXN, heb ik te snel de cam module erin gestoken. Ik was er aan voorbij gegaan dat dit als het ware een nieuwe tv was en hem dusdanig moet instellen.
Ik heb daarop een factory reset gedaan en de tv laten zoeken(zonder cam module), via de kabel naar digitale kanalen. hij vindt echter geen enkel digitaal kanaal (dus ook geen NPO1 hd). ik heb de meest recente software versie (T-VALDEUC-3018.1) via een usb geinstaleerd. Voor het vervangen van het mainboard werkte alles prima met de @smit cam modulle.

Ik heb inmiddels diverse handleidingen stap voor stap doorlopen en de tv meermaals ge-reset, en de tv zonder cam module laten zoeken. hij vindt dus geen enkel digitaal kanaal.Ik heb al geprobeerd om eerst de klok goed te zetten en dan zoeken, helpt ook niet.
Ik gebruik 474000,5555, 64QAM, 6875,netwerk handmatig, volgens de specs van Ziggo


Ik heb ergens gelezen dat een Samsung monteur via het service menu de cam module heeft gereset?, hoe dat precies moet is mij echter onbekend.

Wie weet de oplossing?

Edit: dit heb ik ook al geprobeerd"CAM CI+ Herkennen
Nou heb ik hetzelfde gehad met zelfde type TV, tot vanmiddag. Na diverse Samsung medewerkers gesproken te hebben, kreeg ik dan toch een goede tip waar je zelf niet opkomt.
Eerder had ik al de firmware geüpdated (begin november staat op de Duitse site hetzelfde als op de Nederlandse, laat je dus niets wijsmaken) en is nu versie 2006.0.
De goede tip was om
- de TV aan te zetten op het HD kanaal NL1 (het enige wat je ontvangt) en
- achtereenvolgens de toetsen 'mute', 2, 4, 7 en 'exit' in te toetsen.
- op het scherm waren vervolgens in rode letters 3 regels te zien die aangaven dat de CI-card succesvol herkend waren.
- bij opnieuw aanzetten van de televisie begon het bekende 'authenticatie start', maar deze keer liep hij door!".....Bij werkt deze oplossing niet. Scherm toont CI+ key, Seed test, certificate test, alle success! en dat met en zonder cam module in de tv ???

TNX
Chris
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
Werkt het nu ondertussen, omdat je blijkbaar nu wel de CI+ module herkent ??

Je schreeft namelijk ook:

Ik heb inmiddels diverse handleidingen stap voor stap doorlopen en de tv meermaals ge-reset, en de tv zonder cam module laten zoeken. hij vindt dus geen enkel digitaal kanaal.Ik heb al geprobeerd om eerst de klok goed te zetten en dan zoeken, helpt ook niet.
Ik gebruik 474000,5555, 64QAM, 6875,netwerk handmatig, volgens de specs van ziggo

Ook zonder CAM moet je gewoon alle zenders vinden als de ontvanger goed werkt. Ziet de TV wel analoge kanalen als je die zoekt ? (daarmee weet je dat de antenne aansluiting werkt). De instellingen die je noemt kloppen grotendeels, de 474000 moet je op sommige TV's anders invoeren. Het is 474MHz, sommige TV's willen dan 474 of 474.000 of 474000 zien. netwerk-handmatig lijkt me niet goed. Als er een Ziggo keuze in je setup menu is (provider Ziggo) moet je die kiezen en anders de 'automatische' keuze kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.