Na storing is smartcard verlopen?

Oké dan zal zo'n periode van een paar weken denk ik nooit lang genoeg zijn geweest, zodat het me nooit heeft lastig gevallen. Het wekte door dit topic even m'n nieuwsgierigheid.
 
Ja, absoluut. Als ie langer dan 2 of 3 maanden niet gebruikt is dan wordt ie gedeactiveerd. Hij blijft echter wel gewoon in je mijn Ziggo staan. Daar kun je hem ook weer heractiveren. Het is heel lang niet mogelijk geweest om hem online te activeren (terwijl de optie er wel stond) maar heractivatie was ook altijd mogelijk via de heldesk of chat. Zolang die kaart maar onder je abonnement staat. Maar inmiddels zou de activatie in je mijn ziggo gewoon weer moeten werken (dan wordt het activatiesignaal nogmaals naar de kaart gestuurd).

Dit is niet waar, jij begrijpt niet hoe het systeem werkt.

Een kaart krijgt sleutels/rechten voor een bepaalde periode, bij nagra kaarten gaat de datum 7-8 weken vooruit en bij irdeto kaarten 6 maanden. Als jij die irdeto kaart 4 maanden in de kast legt en je steekt hem daarna in je ontvanger is er niks aan de hand en heb je direct beeld. Bij de nagra kaarten zal die uiteraard geen beeld meer geven dan. De kaart is niet gedeactiveerd maar wel verlopen en ja dat is een enorm verschil. Gedeactiveerd zou betekenen dat de kaart expliciet door Ziggo is uitgezet en dan zijn meestal de tiers ook verwijderd.

Als jij een verlopen kaarten in je box laat zitten en hij staat op een zender zal die binnen een uur vanzelf weer gaan werken, er komen dan emm's (electronic management messages) binnen die de verlopen tiers op de kaart weer 1 voor 1 bijwerken, de kaart wordt dan ge-update, dit is een signaal wat overigens continue voor alle actieve kaarten loopt.

Bij een her-activatie krijgt krijgt specifiek jou kaartje emm's die de kaart weer volledig opnieuw in zijn pakket zetten, de tiers worden opnieuw op de kaart geschreven. Dit is meer voor als de kaart helemaal niet werkend te krijgen is of die bijv. uitgezet zou zijn bij ziggo door een betalingsachterstand of bij een pakket wijziging.
 
Laatst bewerkt:
De kaart is niet gedeactiveerd maar wel verlopen en ja dat is een enorm verschil. Gedeactiveerd zou betekenen dat de kaart expliciet door Ziggo is uitgezet en dan zijn meestal de tiers ook verwijderd.
Ik heb hier meerdere keren mee te maken gehad dus begrijp ook wel dat het niet Ziggo is die de kaarten deactiveerd maar dat het komt door het verlopen van de kaart (door het niet ontvangen van signaal).

Bij mij kwam het signaal overigens nooit automatisch meer binnen nadat de kaart (de zwarte en oranje irdeto kaarten) verlopen waren. Ook niet na uren in een aanstaande tv. Die moest altijd geheractiveerd worden. Of dat inmiddels anders is weet ik niet (heb mijn oude kaarten al een tijdje niet meer gebruikt).
 
Vandaag ook smartcard verlopen melding op een weinig gebruikte TV.
Via mijn Ziggo kan je deze weer activeren.

Ga naar Producten => Televisie en kies bij de CI+ module voor Zenders en pincode herstellen.
In het daarop volgende scherm kiezen voor het Zenderaanbod opnieuw ophalen.

Binnen een paar minuten waren de gecodeerde zenders weer beschikbaar (voormalig UPC gebied en ook een smartcard module met UPC logo).



1617902145321.png
 
Er zijn 3 mogelijkheden om oude smartcards die nog WEL op naam staan weer werkend te krijgen.
Eerst zet je tv op ned1.

1 zenders opnieuw ophalen in mijn ziggo omgeving.

2 monteur kan zenders opnieuw ophalen.

3 helpdesk kan een maximale refresh geven.

Als de kaart niet meer op naam staat..geef hetmaar op.
 
Nummertje 3 heet volgens mij een reprovisioning van een smartcard. Dan helpt het sturen van een aktivering (vanuit mijnziggo) niet meer.
 
Terug
Bovenaan