Movies & Series XL speelt niet af

rmeijn

Forum Gebruiker
Berichten
17
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
LS,
betreft Sony 4k SmartTV met CI+ (kabel en internet, antenneversterker geschikt voor retourkanaal) waarbij recent Ziggo Movies & Series XL niet meer werkt; alle overige funkties van On Demand werken wel en ook het menu is zichtbaar en navigatie werkt ook.
Zodra voor play wordt gekozen voor elke willekeurige serie springt het beeld op zwart en verschijnen de eerte sekonden enkele blokjes (groen) in de bovenrand van het scherm, geen audio.
Alle overige funkties van On Demand (Gemist etc) werken wel; het hele menu (account etc) kan normaal benaderd worden.
Dus alleen en uitsluitend bij Play in Movies & Series XL gaat het mis; het abonnement hierop is aktief (volgens Ziggo, èn de maandelijkse faktuur).
Meer dan een uur telefonische ondersteuning van de Ziggo helpdesk (zeer geduldig en behulpzaam overigens!) heeft niets geholpen: TV aan/uit, CI+ in/uit, Smartcard in/uit en schoongemaakt tot en met Factory Reset aan toe.
Andere SmartCard laat hetzelfde probleem zien.
Suggesties welkom.

M vr gr,

René Meijn
Hoeven
 
Heeft de tv de nieuwste software?

En heb je de optie om je card in een andere tv te testen?
 
LS,

de TV heeft de nieuwste update en de SmartCard werkt in een andere TV.
Ondertussen ben ik erachter gekomen dat er geen retoursignaal beschikbaar is; de antenneversterker (Hirschmann HMV41) geeft dit ook aan (blauwe LED rechts uit).
Wanneer ik de antennevesterker ertussen uit haal (CAI straatkant direkt verbind met coax TV) werkt Movies & Series XL nog steeds niet (dezelfde problemen).
Mijn konklusie is dus dat het CAI signaal van Ziggo geen retoursignaal mee krijgt.
Ik heb dit aan Ziggo gemeld en ben in afwachting van een reaktie.

M vr gr,

René Meijn
Hoeven
 
Werkt jouw Ziggo internet en/of Ziggo telefoon wel? Dan is er gewoon een retoursignaal.
 
LS,

zeker, telefoon en internet werken; ZiggoGo via tablet/PC ook en op de TV is werkt ook On Demand.
Echter, ondanks dat alle menu's werken gaat het mis bij afspelen van Movies & Series XL, terwijl TV Gemist weer wel werkt.
De antenneversterker geeft aan dat er geen retoursignaal is en zonder antenneversterker blijft het probleem aanwezig.
Suggesties welkom!

M vr gr,

René Meijn
Hoeven
 
LS,

het vervolg, want vandaag diagnose door Ziggo monteur.
Signaal blijkt prima in orde (maar sterk!) en de regionale (retour-)frequenties 420 MHz en 428 MHz kwamen goed door.
Uiteindelijk Video-on-Demand via een Horizon Box wel werkend gekregen.
Konklusie: Smart TV (Sony KD-49X8505B) kan niet met VoD omgaan (waarschijnlijk na een onherstelbare software update).
Bijzondere ervaring, ook voor de Ziggo-monteur (leverde goed werk tezamen met back-office).
Soortgelijke ervaringen en vooral oplossingen welkom.
Ik zal dit probleem ook posten op Sony forums.
 
Uiteindelijk niet blij met de software van je tv.
Benieuwd hoe oud deze is? De tv zelf is eind 2014 op de markt gekomen. Verder zie je op tweakers dat de software ook negatief wordt beoordeeld.
 
LS,

de software wordt automatisch up-to-date gehouden; geïnstalleerd is PKG3.004EUA (dd210317).
 
Terug
Bovenaan