• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis om direct zelf berichten te plaatsen en gebruik te maken van extra functies!

Modem reboot weer


shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
428
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
kan je niet vragen om een Compal? Ik had ook heel veel reboot problemen met de Arris (3 a 4 keer per dag). Nu weer een Compal gekregen na overleg en nu maar max 1x per week..
 
Topicstarter
Topicstarter
twigger

twigger

Product Tester
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
1.813
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
kan je niet vragen om een Compal? Ik had ook heel veel reboot problemen met de Arris (3 a 4 keer per dag). Nu weer een Compal gekregen na overleg en nu maar max 1x per week..
Ik had een Compal maar ik had laatst weer eens verbindingsproblemen en toen is er een monteur geweest en die heeft het Compal modem vervangen door een Arris en zoals in mijn eerdere bericht staat zei de monteur dat de spontane reboots opgelost zijn wat dus niet zo is blijkbaar. De verbindingsproblemen zijn er nu nog, ook Youtube app op tv blijft maar bufferen wat eerder nooit was.
Zelfs bij korte video's blijft die erg lang bufferen, soms de hele video door.
Toen de monteur het nieuwe Arris modem had geïnstalleerd ging er ook al van alles mis, toen hij de wilde inloggen op het modem viel de verbinding opeens weg, en wat bleek? een spontane reboot van het modem, hij heeft het modem toen zelf ook weer gereset.
Ik zei toen nog, dat het reboot probleem met de ze modems blijkbaar dus niet opgelost zijn, maar hij zei van wel.

Ik zou ook liever weer een Compal willen want meerdere keren spontane reboots op een dag heb ik met de Compal nooit meegemaakt.
Ik heb jaren lang een Ubee modem gehad en als die spontaan rebootte was er een storing en had het niks met het modem te maken.
 

MaxH

Product Tester
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
562
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Mis je geen 2 upstream kanalen? Ik heb er 6. Of is dat snelheidsafhankelijk?
 
Topicstarter
Topicstarter
twigger

twigger

Product Tester
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
1.813
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik zie er inderdaad maar 4, maar weet niet of dat zo hoort.
 

Bijlagen

shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
428
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ik had een Compal maar ik had laatst weer eens verbindingsproblemen en toen is er een monteur geweest en die heeft het Compal modem vervangen door een Arris en zoals in mijn eerdere bericht staat zei de monteur dat de spontane reboots opgelost zijn wat dus niet zo is blijkbaar. De verbindingsproblemen zijn er nu nog, ook Youtube app op tv blijft maar bufferen wat eerder nooit was.
Zelfs bij korte video's blijft die erg lang bufferen, soms de hele video door.
Toen de monteur het nieuwe Arris modem had geïnstalleerd ging er ook al van alles mis, toen hij de wilde inloggen op het modem viel de verbinding opeens weg, en wat bleek? een spontane reboot van het modem, hij heeft het modem toen zelf ook weer gereset.
Ik zei toen nog, dat het reboot probleem met de ze modems blijkbaar dus niet opgelost zijn, maar hij zei van wel.

Ik zou ook liever weer een Compal willen want meerdere keren spontane reboots op een dag heb ik met de Compal nooit meegemaakt.
Ik heb jaren lang een Ubee modem gehad en als die spontaan rebootte was er een storing en had het niks met het modem te maken.
ik heb 3 maanden verschillende monteurs over de vloer gehad, bekabeling binnen, buiten, problemen in wijkkast nagekeken etc etc, niets hielp, gewoon om een Compal vragen. Dat leverde het meeste op voor mij.

sterkte!
 
Topicstarter
Topicstarter
twigger

twigger

Product Tester
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
1.813
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ga ik ook doen.
Bedankt.
 

MaxH

Product Tester
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
562
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ook de Arris versie, snel en stabiel. (sorry voor het formaat..)
23449
1554031410246.png
 
Topicstarter
Topicstarter
twigger

twigger

Product Tester
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
1.813
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik kreeg net van webcare te horen dat het niet klopt dat de Arris modems spontaan rebooten.
Mij werd gevraagd hoe ik aan die info kom.
Ik heb deze link gestuurd:

https://www.nu.nl/internet/5616074/modems-van-vodafoneziggo-klanten-herstarten-spontaan.html

Het ligt nooit aan de Ziggo producten als je Ziggo moet geloven terwijl de bewijzen op tafel liggen.
Webcare blijft erbij dat ik de werkzaamheden van 5 april moet afwachten, maar ik ga morgen de helpdesk bellen.
Ik heb nu lang genoeg ellende meegemaakt met de internetverbindingen.
 
Laatst bewerkt:

MaxH

Product Tester
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
562
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Is een lastige (ook voor ziggo), vaak ligt het ook aan de combinatie van alles. Buitenbekabeling, binnenbekabeling, hardware. Het ene modem heeft net genoeg aan het aangeboden signaal om geen problemen te geven, terwijl hetzelfde modem bij dit zelfde signaal wel problemen geeft. Waar ligt het dan aan ....?
ps. ik heb hem wel in bridge mode staan. Misschien dat dit verschil maakt.
 
Laatst bewerkt: