Modem reboot spontaan


Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
532
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Power reset kan ook een voedingsprobleem zijn. Aangezien de Compal CB (klopt dit ?) een externe voeding heeft kan deze defect zijn/ raken, stopcontact niet helemaal lekker (of schommelingen in e-net) of aansluiting van externe voeding op de box kapot of aan het gaan op de print.

Dit omdat je aangeeft dat de box eigenlijk nooit helemaal stabiel is. Probeer een ander stopcontact, andere voeding of bel Zigo met je probleem om een modemswap.

Edit: Ik lees m.b.t. de power resets van de CB dat dit ook kan liggen aan temperatuur, oftewel, de processor wordt te heet (door de load van up-/downstreams?) en daardoor een powercycle triggert. Staat/ hangt de CB ergens in de buurt van een verwarming? Is er voldoende ruimte voor ventilatie?

Edit 2: Kan je eens kijken wat de statusledjes op je modem aangeven indien dit gebeurd? Vaak zegt dit meer dan in het log wordt aangegeven. Check ook eens het bijgevoegde document op pagina 10 m.b.t. de statusledjes.
 

Bijlagen

  • Connect Box. High end wifi-modems. Informatie tbv NOC, Customer Care & FieldOps. Mercury Proje...pdf
    1,8 MB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:

shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
432
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hoi,

dank je wel voor je uitgebreide reactie. Sinds ik gisteren de port mapping heb uitgezet is het weer veel stabieler. Geen enkele reboot gehad.

Modem is nog maar 5x vervangen in afgelopen jaar ;) Ik heb compal / Arris etc allemaal gehad. Ik vervang ook de voeding / stroomkabel bij vervanging om dit te voorzien, hij hangt wel aan een stopcontact waar ik ook andere apparaten aan heb hangen die niet spontaan rebooten.

Modem hangt in de meterkast, lekker frisse omgeving, dus kan me niet voorstellen dat ie te warm wordt.

Ik zal je PDF even downloaden ivm de lampjes, maar is altijd lastig om er op tijd bij te zijn ;)

Is er geen mogelijkheid via een syslog server oid een crashdump te krijgen zodat we echt kunnen onderzoeken wat er aan de hand is?

bedankt!
 

shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
432
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
modem is nu 3 dagen en 17 uur online. Ik zet nu torrents forwarding weer aan. Eens kijken hoe lang hij nu online blijft.
 

Shadowranger

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
532
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Btw, ik heb nooit iets gedaan met forwarding. Waarom wil je dat aan hebben? Heeft imo ook geen enkele zin. uPNP staat bij mij ook uit en alles werkt als een malle en nooit last van lag of spontane reboots.
 

shadowfighter

Forum Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2006
Berichten
432
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Hoi,

port forwarding is nodig bijv voor torrents. Transmission heeft een open poort nodig.

daarnaast heb ik meer services die ik vanaf buiten mijn netwerk wil benaderen.

maar Port forward gaat dus goed totdat ik torrents aanzet. Dan gaat ie veel rebooten.
Hoop dat het gigabit modem beter is. Eerst maar eens zien wanneer dit deze kant op komt.

thanks
 

terrestrial

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Berichten
1.577
Ziggo
Televisie
Gebied
fUPC
Port forwarding is niet vereist voor torrents, het werkt wel beter voor de uploads maar nodig is het zeker niet. Het klopt dat je bepaalde router apparatuur over de zeik kunt krijgen als je extra veel verbindingen opent en ik vermoed dat dit inderdaad hier ook speelt. Maar als je toch merkt dat je modem hier problemen mee heeft zet dat ding dan in bridge mode en koop een eigen router die dat aantal verbindingen wel aan kan. Dan is je probleem opgelost.

Ten derde, besef je wel hoe risicovol het is om vanaf je eigen IP adres torrent te draaien, letterlijk iedereen kan zien jij download en upload. Zoiets kun je veel beter via een VPSje doen die je ergens in land X huurt..
 

M-H

Forum Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2020
Berichten
1
Beste lezers, even een bump in deze oudere discussie.
Ook ik zit met en !@#$%! ziggo verbinding en vele spontane reboots .
Dit zit nu op ongeveer 6 keer per dag, dat ik het kan bevestigen dmv inloggen en de uptime van het HITRON-modem te noteren en terug te rekenen. Maar de eerste hint is natuurlijk de internet radio die stopt bij lege buffers, gevolgd door mede huisgenoten die 'geen wifi' hebben.

Na een week met ziggo monteurs, en toch euiteindelijk een modem swap zit ik met hetzelfde probleem en een hoop verloren energie om via ziggo dit te proberen te laten verhelpen.
Het resultaat is een coax cabel die gepulst is ( =schoon en slechts 38 meter ) , een nieuw 2020 1.2 gigabit compatible aansluitpunt, en dus een redelijk gefundeerde verdenking dat het geen probleem is aan de coax kant.
De up/downstream waardes zijn eigenlijk altijd goed geweest, en ook niet echt veranderd door het standaard verdenken en vervangen van die kabels.

Wie heeft er goede info of suggesties m.b.t. wat er IN het modem(/router) fout gaat ? en hoe je dit kunt vinden en of bewijzen ?

Eerder had ik het Cisco modem, en daar kon ik bewust de reboot triggeren door een stevige set bittorrent sessies met de buitenwereld aan te gaan, geheid binnen 7 minuten een reboot.
Maar na de vervanging door een hitron en het stoppen van de bittorrent hobby blijken er meer oorzaken te kunnen zijn.

Als Iemand me het recept voor een bridged Hitron modem op een zakelijke verbinding met 1 vast IP adres kan geven, dan ga ik dat nog even proberen. Het alternatief, wat ik ook overweg, is het hele docsis netwerk te gaan negeren. ;-)

M-H
 

itpp2011

Forum Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2011
Berichten
216
Ziggo
Internet
Gebied
fZiggo
Hier push ik met gemak 50-100k inkomende verbindingen door de bridge, wel een enterprise router erachter.