• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Mijn nummer wisselt zonder reden. Help.


Status
Niet open voor verdere reacties.

Nohara

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
463
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Ik ben begin december overgestapt naar Ziggo mobiel. Alles tot nu toe prima verlopen, tot vandaag. Mijn simkaart doet erg raar. Ik heb een nummeroverdracht gedaan, dat werkte tot vandaag prima, maar nu had ik zojuist toch ineens het initiële nummer dat ik van Ziggo heb gekregen. Ik ben bereikbaar op beide nummers, maar het irritante is, alle berichten functies zijn niet unlocked (versturen als sms) op het moment dat het niet gewenste nummer 'actief' is. Ook wanneer ik mensen bel ziet de één mijn gewone nummer (en ziet dus dat ik bel), de ander krijgt het ongewenste nummer te zien. Heel irritant. Voor mijn werk belangrijk dat men kan zien wie er belt.

What gives? Doe ik zelf hier iets verkeerd, of is er wat mis met mijn simkaart?
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
Heb je al eens geprobeerd je toestel uit en weer aan te zetten zodat hij zichzelf opnieuw bij het netwerk gaat registreren ?

Als dat niet werkt zul je de (mobiel) helpdesk moeten bellen denk ik, want welk telefoonnummer je gebruikt is iets wat in het systeem is ingesteld en niet in je simkaart. De simkaart zorgt alleen voor een unieke toegang van jou en welk telefoonnummer daaraan hangt zit in het systeem bij de mobiele provider.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

Nohara

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
463
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Heb je al eens geprobeerd je toestel uit en weer aan te zetten zodat hij zichzelf opnieuw bij het netwerk gaat registreren ?

Als dat niet werkt zul je de (mobiel) helpdesk moeten bellen denk ik, want welk telefoonnummer je gebruikt is iets wat in het systeem is ingesteld en niet in je simkaart. De simkaart zorgt alleen voor een unieke toegang van jou en welk telefoonnummer daaraan hangt zit in het systeem bij de mobiele provider.


Had al geprobeerd hem helemaal uit te schakelen, maar dat veranderde niets. Momenteel geeft hij gewoon mijn correcte nummer weer, maar is de afgelopen uren een aantal keer gewisseld.

Het lijkt alsof een app die mijn contacten gebruikt een conflict veroorzaakt. Maar wellicht zie ik spoken en is er vanavond het een en ander misgegaan bij Ziggo zelf. Ik zal morgen eens bellen.
 

CeeS

Legend (✝ 2016)
Lid geworden
22 sep 2002
Berichten
12.285
Had al geprobeerd hem helemaal uit te schakelen, maar dat veranderde niets. Momenteel geeft hij gewoon mijn correcte nummer weer, maar is de afgelopen uren een aantal keer gewisseld.

Het lijkt alsof een app die mijn contacten gebruikt een conflict veroorzaakt. Maar wellicht zie ik spoken en is er vanavond het een en ander misgegaan bij Ziggo zelf. Ik zal morgen eens bellen.

Apps die je nummer weergeven hebben niets te maken met je 'echte' nummer. Welk nummer je telefoon gebruikt zie je alleen als je bijvoorbeeld naar een vast of mobiel nummer belt op de nummerherkenning.

Apps als bijvoorbeeld whatsapp moet je opnieuw registreren op het nieuwe nummer als je een ander nummer krijgt. Maar dat heeft eigenlijk niets met je abonnement of Ziggo te maken.
 
Topicstarter
Topicstarter
N

Nohara

Forum Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2012
Berichten
463
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Apps die je nummer weergeven hebben niets te maken met je 'echte' nummer. Welk nummer je telefoon gebruikt zie je alleen als je bijvoorbeeld naar een vast of mobiel nummer belt op de nummerherkenning.

Apps als bijvoorbeeld whatsapp moet je opnieuw registreren op het nieuwe nummer als je een ander nummer krijgt. Maar dat heeft eigenlijk niets met je abonnement of Ziggo te maken.

Gaat in dit geval niet om whatsapp hoor, maar een interne beveiligde app met contacten en messaging. Mijn iPhone zelf gaf het andere nummer aan, na het gebruik van de app (niet in de app zelf dus), en bij het bellen werd ook het andere nummer aangegeven. Maar ik was wel op beide nummers bereikbaar.

Inmiddels de app meerdere malen gebruikt en nu komt het niet meer voor. Ik vermoed dat het gewoon toeval is geweest, en dat er gisteren iets fout is gegaan bij Ziggo. Ik heb geen contact meer opgenomen, omdat nu alles weer werkt naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen