• Welkom op het Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door klanten van Ziggo
    Registreer je direct en stel zelf een vraag of neem deel aan de discussies.

Mijn mail opeens in Spam bij aantal ontvangers


PierreP

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
5
Als ik mail vanaf mijn upcmail account via Outlook of Thunderbird komen die mails bij een aantal ontvangers in de spam terecht. Dat gebeurt niet als ik mail via de webmail van Ziggo. Het gaat vooral om ontvangers met kpnplanet, planet of hetnet. Ik krijg er zelf geen melding van, maar hoorde het van de ontvangers die wel in hun spammap hadden gekeken. Tot vorige week was er niets aan de hand, ik verstuur niet veel en ook niet meer mail dan anders... Wat is er aan te doen?
 

edwin.w

Forum Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Berichten
636
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Staat er misschien een link in die mails ? Dan wordt het soms herkend als spam.
 

Briolet

Forum Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2012
Berichten
3.990
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Gebruik je via Outlook of Thunderbird misschien de verkeerde smtp server? Bekijk in elk geval de header van die mailtjes die als spam gezien worden. Misschien staat daar een hint in want de ontvangende mailserver schrijft er zijn bevindingen in weg.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

PierreP

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
5
Is je account soms als pop3 ingesteld bij outlook en thunderbird? of gebruiken degenen die de mail als spam krijgen soms pop3?

Het schijnt soms uit te maken, een voorbeeld: https://forum.kpn.com/kpn-voel-je-veilig-93/e-mail-onterecht-als-spam-aangemerkt-494810
Ik gebruik overal imap, wat de ontvangers gebruiken weet ik niet, maar het euvel deed zich opeens voor van de ene op de andere dag, zonder dat ik iets aan instellingen heb gewijzigd. Het gebeurt ook met mails vanaf mijn iPad. Het is reuze lastig, want nu moet ik eigenlijk al mijn mailverkeer via webmail gaan regelen...
 

Dynabite

Forum Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2013
Berichten
1.419
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Hier een vergelijkbaar geval dat opgelost werd door iets te resetten aan Ziggo kant:


Misschien de helpdesk bellen of misschien kan @Webcare Ziggo dit oppikken.
 

René

Moderator
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
9.145
Internet
  1. Ziggo
Digitale Televisie
  1. Ziggo
Stuur eens een test mail:

En bekijk dan wat de score is. Hier kun je ook wel eens een aanwijzing vinden.
 
Topicstarter
Topicstarter
P

PierreP

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2021
Berichten
5
Stuur eens een test mail:

En bekijk dan wat de score is. Hier kun je ook wel eens een aanwijzing vinden.
Mijn test kwam uit op 9.9/10. Eigenlijk geen ernstige fouten gevonden dus. Maar bedankt voor deze check mogelijkheid.