Mijn emailadres is niet zichtbaar in Mijn Ziggo

jotvos

Forum Gebruiker
Berichten
3
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik moet mijn email wachtwoord resetten via Mijn Ziggo om de blokkering van mijn uitgaande emails op te heffen. Echter mijn emailadres is niet zichtbaar in Mijn Ziggo onder de categorie Internet. Emails op dat internetadres komen wel binnen in webmail, maar ik kan geen emails uitsturen. Is geblokkeerd door ziggo vanwege een hackpoging. Het emailadres bestaat dus wel, maar is niet zichtbaar in Mjn Ziggo. Ik kan dus ook het wachtwoord niet resetten. Probleem heb ik gemeld bij Ziggo klantenservice, en er zou een case aangemaakt zijn maar dit is nu al 5 dagen geleden en ik krijg geen oplossing. Wie kan mij verder helpen?
 
Dat lijkt verdacht veel op deze :o

Het lijkt er helemaal niet op. Dit hier betreft alleen een blokkade van uitgaande mail. Als het wachtwoord gelekt is, kan iedereen vanaf overal spam via jouw account versturen.

Inkomende mail blijkt wel nog te werken. Dan kunnen die spammers met dat wachtwoord ook bij jouw mail. Dat zal hun interesse niet hebben, maar eigenlijk wil je dan zelf ook snel het ww aanpassen.

Maar als dat adres er niet staat, kan alleen Ziggo zelf dit verhelpen.
 
Het lijkt idd op het probleem dat door Evox wordt gemeld, maar ik denk dat Briolet gelijk heeft. Alleen mijn uitgaande mail wordt geblokkeerd. Mijn inkomende mail komt gewoon binnen en is zichtbaar. Om deze blokkade op te heffen, moet ik mijn wachtwoord wijzigen/resetten, maar hoe?? Het account zou in Mijn Ziggo onder Product Internet en Emailadressen zichtbaar moeten zijn, met een link ernaast ">Wachtwoord en alias beheren " maar mijn emailadres staat er niet. En mijn verzoek aan de helpdesk of zij mijn wachtwoord wilden resetten, kon niet ingewilligd worden. Ik moest maar wachten tot een hoger echelon bij ziggo het probleem opgelost zou hebben. Eerst 24 uur gewacht, toen nog eens 24 uur extra en nu nog eens 72 extra. Hoe moeilijk kan het resetten van een wachtwoord zijn??
 
Het deel met e-mail adressen moet er zo uitzien (zie ook hier):

Schermafbeelding 2019-06-10 om 13.24.29.png


Probeer eens een andere browser. Soms gebeurt het dat er code gebruikt wordt om iets te laten zien, die een bepaalde browser niet kent. Dan lijkt de pagina normaal en kom je niet op het idee dat er iets mist. Dat had ik recentelijk nog.

PS. Ik lees nu voor het eerst dat je 6 email adressen kunt aanmaken. (link)
 
Ik heb Firefox en Chrome geprobeerd. Ook op een andere PC. Helpt niet. Ik zie nog steeds mijn emailadres [email protected] NIET op die pagina. Ik kan daar wel eventueel een nieuw emailadres aanmaken met die knop Nieuw emailadres aanmaken. Maar niet het emailadres dat ik wil zien. Krijg dan de melding "Bestaat al" . Ik krijg verder ook geen reactie van de Helpdesk
 
Het lijkt er helemaal niet op. Dit hier betreft alleen een blokkade van uitgaande mail. Als het wachtwoord gelekt is, kan iedereen vanaf overal spam via jouw account versturen.
<knip>
Weliswaar bij dit probleem een zijspoor.
Maar wat je hier noemt kan altijd, zonder dat er ook maar iets gelekt is. Daarvoor hoef je alleen maar het e-mailadres te weten. Weliswaar is dat bedrog te zien in de broncode, want die bevat details die niet met elkaar in overeenstemming zijn. Maar hoeveel mensen controleren nauwgezet bij elke mail de broncode? Uit gesprekken met merk ik meer dan eens dat mensen niet eens weten wat broncode is.

In elke mailserver zou een algoritme moeten zitten dat dit bedrog signaleert en deze mail eruit filtert. Ik vind het een gemis dat dit nog niet overal zit ingebouwd.
 
Doet mij denken aan een persoon die dacht mijn e-mail adres te kunnen gebruiken. Kreeg dan ook simpel zijn inloggegevens van zijn garage. Die geïnformeerd maar die boeide het niet. Toen doorgegeven aan de importeur en die boeide het wel. In overleg de gegevens verwijdert welke op mijn naam stonden bij die dealer. Toen werd mij ook duidelijk waarom ik geen post meer ontving.

Het is nu nog steeds e-mailadres van [email protected] wat ik gebruik.

Daarom zou die controle er van mij best in mogen zitten.
 
Ja, uiterst vervelend. Maar dat is toch wel iets anders, namelijk dat die persoon ook beschikte over je inlog-gegevens, Dus "een beetje meer" dan wat ik noemde. Doordat hij alles van je wist dus ook je wachtwoord (wellicht gekraakt) kon hij ook je wachtwoord wijzigen. In wat ik noemde is dat niet het geval, dat is alleen het misbruiken van een willekeurig adres als afzender. Bij echt kraken van je adres voorkom je die ongein nooit, want dan is het op geen enkele manier van legaal te onderscheiden.

Bijvoorbeeld mijn vrouw en ik hebben elk een volledig eigen e-mailadres waarvan we wederzijds de inloggegevens weten. Wederzijds kunnen we elkaars adres gebruiken zonder dat de geadresseerde daar iets van kan zien. Dat is dan uiteraard geen kraken, maar technisch komt het wel op het zelfde neer.
 
…Wederzijds kunnen we elkaars adres gebruiken zonder dat de geadresseerde daar iets van kan zien.…
Het mailprotocol bied geen bescherming tegen spoofing (valse afzender meesturen). Er zijn wel nieuwe technieken die dit moeilijk moeten maken, maar die voorkomen alleen dat je een ander domein spoofed. Als jij en je vrouw beide een @ziggo.nl adres hebben (Of welk een gelijkluidend domein), dan kun je probleemloos elkaars adres spoofen. Daarvoor hoef je niet via elkaars account te versturen.

Maar on-topic: Dit probleem van TS is niet zonder een Ziggo medewerker op te lossen, omdat hij zijn mailadres niet kan selecteren op de Ziggo site.
 
Terug
Bovenaan