Mediabox XL nieuwe software

Heb jij de nieuwe Mediabox XL software update al ontvangen?


  • Totaal aantal stemmers
    99
wel erg zelfingenomen om als bedrijf te denken dat ze allemaal "massaal" over zouden stappen vanwege opnemen in de "cloud".
misschien zijn de andere opties wel veel belangrijker in de ogen van de abonnee en zou men beter daar op kunnen focussen bij een update.
 
Regelrechte geldverspilling inderdaad om een compleet nieuwe software voor de XL te ontwikkelen, dat ding gaat er echt niet beter van worden. Bizar dat Ziggo denkt dat mensen de Next willen voor de cloud-ervaring (ipv simpelweg van de brakke XL af te willen) en daarom maar denken: "hé, zullen we XL ook even in de cloud zetten, dan hoeven we al die oude boxen niet af te schrijven!"
 
Vermoed dat Ziggo bijna door de voorraad heen is en de rem erop gezet heeft. Extra Next bestellen is ook niet meer mogelijk.
Slecht plan om dan maar opgewaardeerde Horizons uit te leveren. Die kolere dingen moet je je klanten niet meer willen aandoen.

Uitfaseren dat Horizon platform en volle bak op het Next platform.

Waarom investeren in oude meuk :-\
En daarbij komt nog het feit dat de gelukkigen wel een NEXT hebben kunnen krijgen en dat de rest weer oude rotzooi krijgt en daarvoor evenveel geld moeten betalen. Ziggo heeft m.a.w. lak aan zijn klanten .....
 
Regelrechte geldverspilling inderdaad om een compleet nieuwe software voor de XL te ontwikkelen, dat ding gaat er echt niet beter van worden. Bizar dat Ziggo denkt dat mensen de Next willen voor de cloud-ervaring (ipv simpelweg van de brakke XL af te willen) en daarom maar denken: "hé, zullen we XL ook even in de cloud zetten, dan hoeven we al die oude boxen niet af te schrijven!"

Toch heb je daar ongelijk, kijk ik ben ook geen fan van de cloud want je verliest nog meer macht over je eigen opnames. en qua beeldkwaliteit gaat het er ook op achteruit. Maar als je het docsis modem uitschakelt en de hdd en er aangepaste software in zet gaat het stroomverbruik waarschijnlijk enorm omlaag. Hardware is eigenlijk niet zo belangrijk meer, ja het moet natuurlijk wel een bepaalde capaciteit hebben om iets te kunnen maar het draait 80% om de software/firmware die er op draait. Ik ben er van overtuigd dat je zelfs de oudere pace/cisco/humax boxen prima opname ondersteuning in de cloud kunt geven, die werken toch ook met movies/series XL alleen de netflix en YouTube plugin zal daar bijv.. misschien niet op draaien, daar zijn ze weer te traag voor maar verder kun je met die oude boxjes alles, het zal er alleen niet zo flitsend en grafisch uitzien.

Wat ik onacceptabel vind is dat je op dit moment geheel geen extra boxen kunt aanvragen. Stel je wilt klant worden bij Ziggo, dan verwacht dat je op alle TV's alle mogelijkheden krijgt en dat is ook normaal.. maar nee Ziggo geeft je CI+ modules... lachwekkend!!!!
 
Laatst bewerkt:
Toch heb je daar ongelijk, kijk ik ben ook geen fan van de cloud want je verliest nog meer macht over je eigen opnames. en qua beeldkwaliteit gaat het er ook op achteruit. Maar als je het docsis modem uitschakelt en de hdd en er aangepaste software in zet gaat het stroomverbruik waarschijnlijk enorm omlaag. Hardware is eigenlijk niet zo belangrijk meer, ja het moet natuurlijk wel een bepaalde capaciteit hebben om iets te kunnen maar het draait 80% om de software/firmware die er op draait. Ik ben er van overtuigd dat je zelfs de oudere pace/cisco/humax boxen prima opname ondersteuning in de cloud kunt geven, die werken toch ook met movies/series XL alleen de netflix en YouTube plugin zal daar bijv.. misschien niet op draaien, daar zijn ze weer te traag voor maar verder kun je met die oude boxjes alles, het zal er alleen niet zo flitsend en grafisch uitzien.

Als ik zie hoe slecht de apps op de XL werken dan vrees ik toch het ergste, alhoewel het On Demand/Replay gedeelte op de XL wel naar behoren werkt.
 
Ik snap ook niet dat ze die energie slurpende, lawaaiige koelkast formaat box weer gaan uitleveren. Ze zeggen dan wel dat hij dezelfde functies krijgt als de Next, maar dan wel met 60 watt verbruik. En komen ze na de software-update bij iedereen de HD eruit halen? Volgens mij gaat het voor de meeste mensen niet eens om de " Cloud" functies, maar om de soepel werkende, klein formaat, energie zuinige box. Verder vraag ik me af of het geen Productie problemen zijn van de box en dat Ziggo hier weinig invloed op heeft.?
 
Als ik zie hoe slecht de apps op de XL werken dan vrees ik toch het ergste, alhoewel het On Demand/Replay gedeelte op de XL wel naar behoren werkt.
on demand en replay zijn frustrerend traag op de XL vergeleken met de Next... door de EPG bladeren, iedere keer weer wachten op het vullen van de volgende pagina... op de next is het instant.
Over ieder apparaat zal altijd geklaagd worden. Misschien dat de XL sneller en zuiniger wordt als de harde schijf en alle functionaliteit wat daarbij hoort uitgeschakeld wordt. Maar ik ben zeer in mijn nopjes dat ik net op tijd de Next (en een extra Next) heb kunnen scoren.
 
Vergeet niet dat naast het opnemen in de cloud de Next (software) nog een aantal grote verbeteringen kent. Probeer op de XL maar eens een serie van GoT te kijken, je blijft klikken en zoeken. Op de Next 1x op bewaar en je ervaring is bijna hetzelfde als met Netflix. Ook verwacht ik dat ze hem dan stembesturing zullen geven.
Het is dus de grote vraag hoe die software zich zal houden op die 10 jaar oude hardware.

Ik denk dat bewering van sommigen hier dat Ziggo zou binnenlopen op 15 euro activatiekosten van alle overstappers wel als onjuist bewezen is. Blijkbaar vertegenwoordigen die miljoen oude boxen te veel waarde om ze zomaar af te schrijven.

Maar als je het docsis modem uitschakelt en de hdd en er aangepaste software in zet gaat het stroomverbruik waarschijnlijk enorm omlaag.
Het is maar de vraag of ze het docsis modem gaan uitschakelen. Dan zou je een software update naar mensen gaan sturen waarna de box niet meer zal werken, aangezien niemand nu zijn XL box als client aan zijn modem heeft hangen.
 
Regelrechte geldverspilling inderdaad om een compleet nieuwe software voor de XL te ontwikkelen, dat ding gaat er echt niet beter van worden. Bizar dat Ziggo denkt dat mensen de Next willen voor de cloud-ervaring (ipv simpelweg van de brakke XL af te willen) en daarom maar denken: "hé, zullen we XL ook even in de cloud zetten, dan hoeven we al die oude boxen niet af te schrijven!"
Bovendien is die box zo'n beetje over zijn economische levensduur heen. Ik kan me niet voorstellen (zelfs van Ziggo niet) dat ze daar nog 1 cent insteken. Dat is vragen om ellende. Een miljoen of zo zijn er nog in omloop. Om die weg te gooien lijkt geldverspilling, maar vergeet niet dat Ziggo jarenlang huur heeft ontvangen voor die brakke doos, dat dan weer wel.
 
Terug
Bovenaan