• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Mediabox XL: Opnemen seizoen slaat dinsdag over, ma, wo, do, en vr gaan wel goed.


Jacob

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2020
Berichten
3
Elke werkdag neem ik het programma 'Plus Belle La Vie' (om 11:17 uur) op van de zender TV5MONDE met mijn Mediabox XL. Dat ging altijd goed, totdat er dit voorjaar een onderbreking van de uitzendingen is geweest van een paar weken. Sinds die tijd wordt elke dag goed opgenomen, behalve de uitzending op dinsdag. De uitzending is geprogrammeerd met 'elke uitzending opnemen van dit programma'. Ik heb geprobeerd de opnameprogrammering te verwijderen en opnieuw in te stellen. Ik heb de opname gestart vanaf de dinsdag en dan kiezen voor elke aflevering opnemen, etc. Helaas, niets werkt. Maandag, woensdag, donderdag en vrijdag worden automatisch elke week opgenomen, maar de dinsdag weigert. Hierdoor heb ik al diverse afleveringen van dinsdag gemist.
Wie heeft een idee hoe dit op te lossem?
Hoe bepaald de Mediabox eigenlijk, dat afleveringen bij elkaar horen?
 
Laatst bewerkt:

tichel

Forum Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2010
Berichten
1.449
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fZiggo
Hier kun je de EPG zien, -7 dagen, vandaag, +7 dagen:
Bij 'TV5 Monde', 'Plus belle la vie' om 11:17 staat op dinsdag een iets andere tekst:
In kroniek van het dagelijks leven in de Mistral, een volkswijk in Marseille, met zijn vreugde, drama's, liefde en haat, zijn geheimen
En op andere dagen:
Komische dramaserie over het dagelijks leven in de Mistral, een volkswijk in Marseille, met zijn vreugde, drama's, liefde, haat en geheimen.

Maar of dat de verklaring is.
@Webcare Ziggo ?

Zie ook: http://www.mistral-resumes59.com
 
Laatst bewerkt:

de vrije fries

Forum Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
102
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
misschien als oplossing proberen:
stel een extra opname in die elke week de dinsdag aflevering opneemt naast de al ingestelde opname voor elke werkdag
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jacob

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2020
Berichten
3
Tichel en de vrije fries: bedankt voor jullie reactie.
Tichel: dat was me nog niet opgevallen, maar geeft al wel aan, dat er aan de Ziggo kant een verschil zit tussen de dinsdag en de overige dagen. Gevoelsmatig ligt daar voor mij het verschil. Ik vermoed dat elk programma ook een code heeft, waardoor afleveringen bij elkaar horen.
de vrije fries: Dat was ook mijn idee en heb ik al meermalen geprobeerd, maar werkt niet. Blijkbaar horen de dinsdagen ook al niet bij elkaar.
Ziggo heeft me geadviseerd om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, maar ik kan me niet voorstellen, dat het aan mijn mediabox ligt.
Daarom mijn verzoek aan jullie: zouden jullie het programma van maandag ook eens willen programmeren voor alle afleveringen en dan eens kijken of bij jullie de dinsdag ook wordt overgeslagen. Als dat zo is, ligt het met zekerheid niet aan mijn mediabox. Alvast bedankt voor jullie moeite.
 

kerby

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
822
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
ik heb het ook met bepaalde ingestelde (sport) opnames, als de titel of beschrijving later ietsjes is veranderd dan neemt ie niet meer op.
 

jank

Forum Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2003
Berichten
428
Ook bij ons regelmatig willekeurige opnames die niet opgenomen worden, wanneer het om series gaat of dagelijkse programma's. De vrije fries doet een suggestie, waarvoor dank. Maar dat is geen optie en eigenlijk biedt Ziggo een service, die niet waargemaakt kan worden.
 
Topicstarter
Topicstarter
J

Jacob

Forum Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2020
Berichten
3
Ik heb een reactie van de Ziggo klantenservice die hoopvol is. Even afwachten of het resultaat gaat hebben.

De reactie van Ziggo is:
Je hebt echt een super omschrijving gegeven van het probleem!
Ik heb met de afdeling gebeld die dit soort issues oppakt en zij hebben aangegeven dat ze er bekend mee zijn en dat het inderdaad te maken heeft met de programma informatie. Ze zijn er mee bezig om dit te verhelpen en hebben gevraagd of ik alle informatie kon doorsturen over het programma waar jij problemen mee hebt. Dit heb ik gedaan :)

Het is nu even afwachten tot dit wordt verholpen! Ik kan je helaas geen tijdsindicatie geven hierover. Ik zou even de programma informatie in de gaten blijven houden. Dit moet dus gelijk zijn aan elkaar.