Mediabox XL maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou de helpdesk is geen help desk.
“Ze“ zijn bezig met een software update die het probleem moet verhelpen.
[..]
Schandalig zo'n antwoord. Dus software zou dus jouw specifieke probleem (een lawaaierige ventilator) gaan oplossen? Te gek voor woorden! Je moet een andere XL vragen en bidden dat die minder herrie maakt.
Als ze daar niet op ingaan, weet ik nog wel een andere oplossing: blokkeer de ventilator met een tandenstoker of zo. Dan is ie ook stil en met een beetje geluk raakt dat kreng oververhit en gaat stuk. Dan krijg je ook een ander exemplaar. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
PS: Hier nog een verhaal van iemand die het ook zat was en hem stiller heeft gemaakt.
Disclaimer: Zelf aan die kutbox pielen mag officieel niet.
 
Nou de helpdesk is geen help desk.
“Ze“ zijn bezig met een software update die het probleem moet verhelpen.
Alleen door de coronaperikelen weten ze niet wanneer die komt.
Tot die tijd moet ik de “koelkast“ in mijn kamer maar accepteren.
Ik denk dat ik anders maar eens een klacht en een claim ga indienen.
Korting op de abonnementsprijs of zo. . . .:shocked::cool:
Ik denk dat je een helpdesk medewerker hebt gesproken met niet genoeg kennis van zaken, probleem met de ventilator heeft niets met een toekomstige update te maken.
Vraag me ook af of je wel een nieuwe box hebt ontvangen?
Kan ook misschien een gebruikte zijn geweest waarvan er velen zijn omgewisseld voor de media box next.
Ik zou opnieuw bellen met de helpdesk dan hopen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die wat meer kennis van zaken heeft want het probleem wat je hebt met de xl staat los van een komende update.
 
en als in die update nu de fan wordt uitgeschakeld in de firmware/software omdat de harddisk niet meer hoeft aan te staan?
wat weet jij er nu van.
 
en als in die update nu de fan wordt uitgeschakeld in de firmware/software omdat de harddisk niet meer hoeft aan te staan?
Als dat de oplossing zou zijn, dan hadden ze toch al lang gedaan?! Niet dus en waarom niet? Omdat dat kreng dan te heet wordt.
Meer dan 90% van de warmte wordt gegenereerd door de overige elektronica (dus niet door de HDD).
wat weet jij er nu van.
Die vraag kun je beter aan jezelf stellen.
 
Laatst bewerkt:
Ja want de Next heeft ook geen ventilator nodig omdat er geen harddisk inzit @ber000000-6 :o:o:o. De XL Extra heeft zonder harddisk ook een ventilator die hier soms klinkt alsof er een grasmaaier wordt aangeslingerd.

De XL is gewoon een dramatisch stuk hardware dat elk zichzelf respecterend bedrijf allang had afgeschreven en van de markt gehaald had. Hij zal altijd lawaai maken maar misschien in jouw geval is het wel overdreven veel en heb je recht op een nieuwe. Wat ook kan helpen is een stofzuiger of nog beter een blazer op de ventilatoropening te zetten.
 
BTW, vorig jaar werd met veel tamtam aangekondigd dat de XL een algehele upgrade zal ondergaan, zodat die de zelfde "look and feel" als de NEXT zal krijgen. Niet dat ik me erover verbaas (want het is gewoon lulkoek), maar ik heb er niets meer over gehoord. Soms iemand nog wel?
 
Ja vanaf 1 juli wordt XL Extra uitgefaseerd door Ziggo omdat deze na de "superupdate" niet meer werkt met de hoofdXL. Die update zal dus zo rond augustus of september wel plaatsvinden. Gaat lachen worden in ieder geval want ik kan me niet voorstellen dat dat proces soepel gaat verlopen.
 
@ Knurk, Ik zit me al een hele tijd suf te lachen om al die perikelen rond een XL of een NEXT. Ik draai probleemloos met een Humax 5200C (stil en zuinig). Toegegeven, kan niet alle zenders ontvangen en ook niet allemaal in HD, maar ben wel met dat kastje baas in eigen buik en heb nooit ergens last van. Het komt zelden voor dat ik een gecodeerd film graag had willen zien, maar niet kon ontvangen met de Humax. Bovendien, m'n HDD loopt nu al aardig vol met films, domweg omdat geen tijd heb om dat allemaal te zien. Dus niet nog meer zenders (het meeste is trouwens toch bagger).
Anyhow, ben benieuwd hoe dat afloopt met de "superupdate".
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je een helpdesk medewerker hebt gesproken met niet genoeg kennis van zaken, probleem met de ventilator heeft niets met een toekomstige update te maken.
Vraag me ook af of je wel een nieuwe box hebt ontvangen?
Kan ook misschien een gebruikte zijn geweest waarvan er velen zijn omgewisseld voor de media box next.
Ik zou opnieuw bellen met de helpdesk dan hopen dat je een medewerker aan de lijn krijgt die wat meer kennis van zaken heeft want het probleem wat je hebt met de xl staat los van een komende update.
@Henrik52 Sorry, een hoop bagger hierboven in dit topic waar ik niet om heb gevraagd.
Ik ga maar eens doen wat jij zegt. Proberen een helpdesk medewerker te vinden, die wel naar me luistert.
En bovendien, als een particulier de box stil krijgt door er een paar rubbertjes tussen te zetten, dan moet een monteur van Ziggo dat toch ZEKER kunnen lijkt mij. Toch?
Ga ik maar eens voorstellen. Wie weet. . . . .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan