Mediabox XL in thuisnetwerk enkel 2.4ghz

wappie

Forum Gebruiker
Berichten
852
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een Google Home en een Google Chromecast. Ik wil mijn thuisnetwerk instellen op mijn XL. Overigens gebruik ik een extern modem (Technicolor TC7200) voor telefonie en internet. Mijn modem staat in bridge mode met een Asus RT-AC88U router erachter. Alles draait hier op 5GHz. Ik heb al vanaf dag 1 een toen nog Horizon nu XL (7400) mediabox welke overigens nog prima werkt, op de te kleine HD na. Nu wilde ik de XL in het 5GHz netwerk hangen zodat hij te vinden is door mijn Google Home. Ik vond het al vreemd dat ik enkel 2.4ghz netwerken zag en totaal geen 5GHz. Ook als ik handmatig mijn SSID en wachtwoord ingeeft kan hij er geen verbinding mee maken. De 2.4ghz band werkt wel goed en daar is het thuisnetwerk met een paar klikken ingesteld. Klopt het dat de oudere XL-7400 geen 5GHz band heeft voor het thuisnetwerk? Overigens heb ik met het tv kijken totaal geen problemen. Hij wordt alleen bloedheet. Je kunt je hand er niet op een normale manier ophouden. De interne ventilator draait dan ook de gehele dag/avond/nacht continu. Heeft de 2e gen XL het ook zelfde probleem wat het thuisnetwerk betreft of ben ik genoodzaakt om straks over te stappen naar de nieuwe Next. Liever niet omdat ik dan mijn gratis Film1 kwijt raak wat ik niet wil. Zijn er meer gebruikers wat betreft de 7400 XL en is er een fix zodat ik de XL wat betreft het thuiswerk probleem. Gaarne verneem ik van jullie een reactie retour. Wilfred Pontfoort PD1WP uit Apeldoorn
 
In principe heeft de XL wel 5Ghz, maar wat ik me alleen af vraag... wat wil je hiermee bereiken?
Stel je hebt de XL aangesloten op je eigen netwerk, wat ga je daar dan mee doen want het voegt niet echt iets toe.
Google Home ondersteund het verder ook niet...

En het is algemeen bekend dat een XL opnemen in je eigen netwerk voor problemen gaat zorgen. Het is een stuk dat nooit goed is ontwikkeld en uitgewerkt.
 
Ik heb de 7400 en heb hier wel een 5ghz netwerk. Maargoed dat apparaat van mij staat ook Horizon WiFi Spots uit te zenden waarvan Ziggo ook niets begrijpt. Het is gewoon een apparaat met een eigen wil dat extreem slecht ontworpen is.
Ik zelf gebruik hem als accespoint via de FrancWest-methode, maar anders begrijp ik ook niet waarom je hem in je thuisnetwerk wilt hebben.
 
Wat ik me kan herinneren van de XL is, dat hij inderdaad 2,4 en 5GHz heeft. Maar als je de XL verbind met je (eigen) router, om hem zo als een access point te gebruiken, kan hij (volgens mij) alleen via 2.4Ghz verbinding maken.
 
Klopt ja, dat staat mij ook bij. Ik kon het alleen nergens terug vinden.
Maar de vraag blijft, waarom zou je 'm überhaupt aan je eigen netwerk willen koppelen?
 
Ik heb hem aan de Connectbox hangen en heb 5GHz. Wel heb ik de FrancWest methode gebruikt waardoor de XL denkt dat hetzelf de modem is en is hij dus niet via de eigen instellingen in het thuisnetwerk opgenomen.
 
@Knurk Maar hoe is dan de verbinding met de ConnectBox? Bekabeld of draadloos?
Ik had het over een draadloze verbinding met een router of ConnectBox.
 
Bekabeld, anders heeft het ook weinig nut om als AP te gebruiken.
 
ben ik genoodzaakt om straks over te stappen naar de nieuwe Next. Liever niet omdat ik dan mijn gratis Film1 kwijt raak wat ik niet wil.

Gratis Film 1 raak je niet kwijt. Ik had een Horizon XL en een Horizon client box, en een CI+.
Omdat de client box eruit gaat per September, kon ik kiezen voor o.a. 2 keer een Next.
Omdat de Horizon een energieslurper is en bloedheet wordt, en gedateerd is, ben ik overgegaan
naar 2 next boxen met een nieuwe modem. I.p.v. de TC7200 ( Bridge Mode) naar de Connectbox.
Ik behoud Film 1, en na 12 maanden mag ik 50 eurocent/maand meer betalen. Dit compenseer ik met opzeggen
van de CI+ (empty nest syndroom). Wat mij direct opviel: beeldkwaliteit van de Next is minder dan van de Horizon.
WIFI 2,4 en 5 is beter dan vorige (achter mijn Netgear toendertijd).
 
Waar ik me zorgen over maak is dat er iets in brand vliegt. Dat wil in niet. Heb net nog gevoeld en kan mijn hand er niet opleggen. Hij functioneert prima en ook het opnemen gaat goed. Alleen is die 320gb wel snel vol. Tja. Toen ik de Horizon kreeg was het een medium met extreem veel problemen. Dit is nog steeds mijn 1e Horizon Mediabox. Daarom kregen wij als compensatie Film1 cadeau. Ik heb laatst contract opgenomen met de klantenservice in daar werd gezegd dat ik opnieuw een nieuw jaarcontract kreeg en ik alle gratis diensten kwijt raak. Dit omdat ik een nieuwe contract aangaat icm de Next Mediabox. Wat betreft de Next wil ik mijn eigen netwerk blijven gebruiken. Ik ga niets met het interne moden doen zoals telefonie en internet. Daarom staat mijn Technicolor TC7200 in bridge mode en gebruik ik de Asus RT-AC88U (met 8 poorten). Deze router is het hart van mijn netwerk en heb ik een super netwerk verbinding in ons hele huis. Hopelijk veranderd de Next daar niets in.
Maar...we gaan het wel zien.
 
Terug
Bovenaan