• Welkom op het onafhankelijke Ziggo Gebruikersforum. Een forum voor en door gebruikers van Ziggo.
    Registreer je gratis en bezoek deze site voortaan reclame vrij!

Mediabox XL: een electrisch kacheltje !


J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.661
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Verbruik = vermogen * tijd; verbruik is dus in Wh of kWh; verbruik is datgene waarvoor je je energieleverancier betaalt
<1W is heel redelijk; de consequentie is dan wel dat je 3 minuten opstarttijd hebt en nog steeds dat je XL daarna tot 59Wh verstookt als je tv kijkt: het is echt een elektrisch kacheltje!
Geen idee welke nuttigheid 'tussenliggende' keuzes hebben; ik heb daar niets over kunnen vinden op de Ziggo-site

Energieverbruik afkomstig van Ziggo, van een vergelijking tussen mediaboxen: factor 5:1 (!).
Kijk maar eens op:
Nog één opmerking, je verstookt die 59Wh geldt als je de tijd erbij vermeldt. Waarschijnlijk bedoel je per uur, maar laat men dat weg, dan bedoelt men vermogen en wordt alleen die W gebruikt zonder h. Terecht zeg je zelf "Verbruik = vermogen * tijd". Dat is wat ik bedoelde met mijn opmerking. Verder zeker een nuttige Ziggo-link, ik ga het voor de aardigheid eens rustig vergelijken met mijn eigen meetresultaten die ik ooit noteerde. Ik verwacht dat een eventueel verschil hooguit binnen de nauwkeurigheidklasse van de meetinstrumenten ligt.
 
Topicstarter
Topicstarter
wbvds

wbvds

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
15
@J. de Boer: Wh, Ws, en W: is dit niet wat geneuzel én off topic?
De eerste twee is verbruik/energie/prestatie/arbeid, het laatste in vermogen/potentie.
Ws, Wh of kWh zijn grootheden/rekeneenheden waarmee energie wordt gemeten, niet primair de tijd in uren; Als ik een apparaat met P=100KW een halfuur laat draaien, dan heb je 50kWh energie nodig.
 

J. de Boer

Forum Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2005
Berichten
2.661
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Beste wbvds, je zegt hiermee precies hoe het zit, daar heb ik als technicus niets op aan te merken. Je geeft hiermee aan dat je begrijpt wat ik bedoelde. Ik zou mijn eerdere opmerking dan ook geen off topic geneuzel willen noemen, ik heb geleerd om me zo correct mogelijk uit te drukken zodat de lezer in alle gevallen precies weet waar ik het over heb.

Stel dat ik het zou hebben over iemands omzet, dan zegt een bedrag helemaal niets zonder dat erbij wordt vermeld of het per week, maand of jaar is en wat de omvang van het bedrijf en de prijs per product is. Dat geldt dus ook voor verbruik bij een bepaald vermogen, ook al is het soms logischerwijs wel aannemelijk wat je bedoelt.
 
Topicstarter
Topicstarter
wbvds

wbvds

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
15
Vanwege ontbreken van een acceptabele reponse van de Ziggo-1200helpdesk:

Na enig uitzoekwerk vandaag een contract afgesloten met KPN: 100%vergelijkbaar leveringspakket (interactief-TV, vaste telefoon, internet).
Maandtarief ligt €2 lager dan bij Ziggo, de eerste 6 maanden als binnenkomertje zelfs -€17,50/mnd.

De Arris 5202-box meet 12x12x3(cm), P= 4,3W actief, 3,3W stand by, met snelstart. Stand by (eco): 0,35W, langzame start
De Ziggo XL-box meet 37x30x5(cm), P= 55W actief, 35W stand by, met snelstart. Stand by, (eco): <1,00W, met startup= 3min
 
Laatst bewerkt:

wim62

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2012
Berichten
7
Niemand hou je tegen , je bent vrij om te kiezen .
Maar elke provider heeft voor en nadelen , een perfecte provider bestaat niet .

Suc6
 
Topicstarter
Topicstarter
wbvds

wbvds

Forum Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2021
Berichten
15
Da's waar, maar ik ken na een jaar of tien nu in ieder geval al wel de nadelen van Ziggo......
 

Cool1946

Forum Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Berichten
158
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@wbvds

Even voor je rondgekeken op internet KPN klachten:
================================================

De klacht​

Het kpn modem is defect. Storing, geen verbinding, wufi valt weg.
Gebeld. 3 maal men zou een nieuwe sturen. Maar dat gaat via logistiek en deze hebben 5 dagen achterstand.
Men kan niet door meten of zeggen waar het aan ligt, ondertussen al een week met storingen enz.
Als antwoordt krijg je dat je een afspraak bij een winkel je modem kunt omruilen.
Maar men weet niet of men een modem heeft, moet je zelf maar uitzoeken.
Werkelijk waar de service nabij de kpn is er niet meer.
Men kan niets regen als je iets kapot hebt dat je die zelfde dag een nieuw modem hebt. Wel laten betalen maar service is er niet.
Toch maar overstappen naar de concurrentie.

De oplossing​

Nieuw modem. Maar dat lukt toch niet
==================================================
Jij weg, hij erbij. :-).
Wens ik jou een storingvrije nieuwe relatie.