Hallo mijn mediabox next valt steeds uit tv zegt geen HDMI verbinding als ik de box uit en aan zet doet hij het weer bij terugkijken en gewoon tv kijken.
Aan de tv ligt het niet want ik heb een humax 5500 en deze werkt wel op de tv goed.
 
Dit is volgens mij een storing. Mijn Horizonbox met nieuwe software loopt te zeiken dat ik een apparaat moet uitzetten, want te drukke verbinding. Live TV kijken is geen probleem, maar opnames of later terugkijken is ondoenlijk. Het hapert, valt weg of loopt vage boodschappen op mijn scherm te toveren. Dit is overigens een dag of 3 geleden begonnen. Voor die tijd werkte het allemaal prima.

Ik was best blij met de nieuwe manier van TV kijken. Geen slome hardware meer, maar dit is nu precies waar ik altijd zo huiverig ben geweest. Je hebt bijna niks meer te vertellen in het verhaal. Is de indernetverbinding van de TV/horizonbox gewoon ruk, dan ben je uitgelult. Je kan alleen lineair kijken, en de rest, waar je ook voor betaalt, werkt niet naar behoren.
 
Wat gebeurt als je de CEC op de Next uitzet? (“Eén knop voor aan- en uitzetten”)
 
Iemand ook last van het feit dat als de Next niet in stand-by staat maar de TV wel uit dat deze na ca. 15 minuten ingeschakeld wordt?
Lekker hoor nachts wakker worden van een TV die automatisch aangegaan is. Als Next in stand-by staat geen problemen. Radio luisteren via optische kabel zonder de TV aan zal ook wel niet lukken op deze manier.
 
Ik heb vele problemen gehad met devices die aan of uit gingen op verkeerde momenten.
Al die problemen zijn opgelost door "Eén knop voor aan- en uitzetten" uit te zetten, zoals @Knurk voorstelde.
 
Terug
Bovenaan