Mediabox Next [deel 4]


mokum64

Forum Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Berichten
1.305
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Goed om hier te lezen dat ik niet de enige ben die sinds de laatste update gesodemieter met het surround geluid heeft. Ik had ook al de indruk dat sommige kanalen ineens een soort van 'nep-surround' doorgeven. Dat had ik voor de update nooit. Ik heb de Next ook ingesteld op 'Volg signaal'. Ik hoop van harte dat Ziggo dit weer heel gauw gaat herstellen/corrigeren.
 

xray79

Product Tester
Lid geworden
8 aug 2011
Berichten
902
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Ok, dus de tv speakers zelf geven geen geluid, de reden dat je dit doet is omda je geen universele afstandsbediening hebt neem ik aan? Want anders regel je het volume van de receiver niet via zo’n omweg.
is geen omweg want dan hoef je je AB dus niet op de receiver te richten maar op de TV. Bij ons staat de receiver laag op de grond en dan is het soms lastig mikken om het geluid te regelen. De TV heeft een ontvanger op ooghoogte dus dat is altijd 'raak'. Heeft ook als voordeel dat je dus de AB van de receiver in principe niet nodig hebt. Je gebruikt of een AB van de Tv of die van de Next of universele maar dat is dus niet nodig en scheelt weer extra kosten.
 

karel68

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Berichten
93
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Vandaag weer gezeur met Netflix op de Next. Problemen ook niet opgelost na een reboot. Diagnostiek wees uit dat alle 4 de Netflix servers bereikbaar waren. Uiteindelijk opgelost met een factory reset.

Kan je daarna alles weer gaan instellen (Netflix account / Youtube koppelingen / Dolby audio).
 

Franz

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2008
Berichten
1.452
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je niet de optie van een Netflix app via je Tv ?
 

karel68

Forum Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Berichten
93
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
Heb je niet de optie van een Netflix app via je Tv ?
Netflix app op mijn Sony TV uit 2013 doet het nog wel, maar eer die opgestart is heb ik de Next al een factory reset gegeven en Netflix account gegevens opgezocht en ingevoerd op de Next. Heb de film dus via Chromecast gekeken en later het Netflix probleem met de Next uitgezocht en opgelost.

Aangeboden functionaliteit moet na een update gewoon goed werken zonder factory reset. Reboot zou moeten volstaan, of formatteer je de PC of laptop ook na iedere update?
 

daffie

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
95
Ik krijg de laatste paar dagen bij het instellen van een reminder de melding 'sorry that's not working right now...'. Heb al een factory reset gedaan maar probleem blijft.
 

jowi

Forum Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Berichten
1.021
Ziggo
Internet & Televisie
Gebied
fUPC
Heb nu helemaal geen beeld meer met de next... menu en logo werken werken wel, kan een kanaal kiezen, maar daarna, zwart beeld. Ook geen geluid.

*edit* blijkbaar is er een storing volgens de storingspagina. Nou ja, dat kan.
 
Laatst bewerkt:

poni

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
4
CS1010 melding (al 12 dagen)


Tsja, best wel tevreden over de nieuwe Next box.
Maar er valt wel wat aan te merken op de Administratieve procedures die men heeft gemaakt.

Helaas deed hij het op 19 juni niet meer. Geen signaal op de HDMI kabel.
Woensdag 24-6 is de monteur gekomen. Box gewisseld.
Monteur belde intern om adminstratief de wisseling te regelen. Dacht erop te kunnen wachten, maar na drie telefoontjes kreeg hij te horen dat dit wel een paar uur kon duren.
Monteur vertrokken. Netjes gewacht maar na 4 uur nog steeds de CS1010 melding (onze administratie wordt aangepast, kan tot circa 1 uur duren).
Toch maar weer gebeld met de klantenservice (die overigens goed bereikbaar is).
De dame die ik toen aan de lijn kreeg, meldde na ruggespraak dat het wel maximaal 2 dagen kon duren. De status is “Waiting for manual resolution”. Dat handmatige dingetje ( de key van de nieuwe box in mijn account opnemen) moet in India gebeuren.
Niet om blij van te worden, maar ze zei ook dat ik de volgende dag nog maar even moest bellen om te zien of het versneld kan worden.

Volgende dag kreeg ik te horen dat het niet versneld kon worden. Het zou max 5 dagen duren (vanaf woensdag de 24e). Het wordt er niet beter op!. Er zijn geen escalatiepaden. Ik moet gewoon geduld hebben. Oh ja, en als ik dat niet wilde moest ik mijn abonnement maar opzeggen.

Dinsdag 30 juni weer gebeld. Dame zou een hogere afdeling verzoeken om hier achteraan te gaan. Die zouden mij dan de volgende dag bellen.

Dat gebeurde natuurlijk niet dus zelf weer gebeld.
Ai, allemaal heel vervelend en ja, we snappen dat u dit niet leuk vind, maar helaas kan ik niets doen. U moet wachten?
Hoe lang, vraagt u? Nou het moet toch zeker vrijdag 3 juli geregeld zijn.

Jullie raden het al. Vrijdag was het niet geregeld, dus weer gebeld.
Deze keer een zeer ervaren medewerker. Hij gaf aan dat de status nog steeds “Waiting for manual resolution“ is en ja dat duurt nu toch echt veel te lang. Oh jazeker is er wel een escalatiepad. Dat ga ik nu voor u regelen. Maar ja, het vervelende is, dat het dan nog tot max 1 dag kan duren. (en het is vrijdag en ze werken in India niet in het weekend).

Maandag 6 juli. Wederom opgestart en wederom een CS1010 melding, dus maar weer gebeld.
Ja, ik zie dat de status “Waiting for manual resolution” is. Ja, er is een klacht neergelegd bij de klachtenafdeling. Die gaan met u contact opnemen. Ik zie ook dat een escalatie naar India is gestart. Tsja dat had binnen 24 uur opgepakt moeten zijn. Goh, ja, als dat niet gebeurd is, is er iets aan de hand. Ik kan niets meer doen om het te versnellen. Het moet nu toch echt wel binnen 1 week geregeld zijn.

Kortom, één groot drama. Ziggo moet zich schamen en vooral de productmanager van de Next box moet de ballen uit zijn zak schamen. Die heeft immers een procedure in elkaar gezet, waarbij taken in India zijn belegd, zonder dat er werkende escalatieprocedures voor gevallen zoals dit zijn gemaakt. Het lijkt erop dat niemand vanuit Ziggo contact kan opnemen met India om er daar voor te zorgen dat een specifiek verzoek nu eindelijk wordt opgepakt.
Heel, heel slecht geregeld.

Misschien als toevoeging. Niemand bij de klantenservice heeft me gezegd dat ik, ondanks dat de box niet werkt, wel programma’s kan opnemen. Dat heb ik dan noodgedwongen zelf uitgevonden. Via Ziggo Go kan je zonder box, toch opnames maken die je later via de Next of gewoon in de Go app kan bekijken. Dat is dan weer wel prettig geregeld.
 
Laatst bewerkt:

hansvk

Product Tester
Lid geworden
24 aug 2010
Berichten
753
Ziggo
Alles in 1
Gebied
fUPC
@poni Dat is wel dikke pech zeg. Vaak heb je met een nieuwe box al binnen een half uur weer verbinding/beeld. Hopelijk wordt het snel opgelost. Misschien anders via Ziggo webcare op Twitter proberen, dat werkt meestal beter.
 

poni

Forum Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
4
Dank je, Hans. Tsja, twitter doe ik niet. Zijn er andere paden naar het webcare team?